مشاور جو بایدن: ما به توافق هسته‎ای با ایران باز خواهیم گشت

العربیه :جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا که اخیرا از سوی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا تعیین شد، گفته است که دولت جدید ایالات متحده می‌خواهد به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد.

سالیوان در مصاحبه‌ با روزنامه وال ستریت جورنال، «Wall Street Journal» گفته است که باید ایران را به چارچوب توافق بازگرداند تا تهران مجبور به رعایت مفاد توافق هسته‌‎ای شود.

مشاور بایدن افزود، در آن صورت ایالات متحده آمریکا نیز به مفاد توافق هسته‌ای سال 2015 پایبند خواهد شد.

سالیوان در ادامه تاکید کرد «ما بر این باوریم که تحقق بازگشت واشینگتن به توافق هسته‌ای امکان پذیر است.»

گفتنی است که بایدن معتقد است، خروج ترامپ در سال 2018 از توافق هسته‌ای به ضرر آمریکا تمام شده است لذا تلاش خواهد کرد تا بار دیگر ایالات متحده را به توافق هسته‌ای با ایران بازگرداند.

برخی کارشناسان معتقدند که بازگشت آمریکا به توافق هسته‌‌ای به معنای لغو تحریم‌های ایران و تسهیل روند سرازیر شدن میلیاردها دلار به رژیم تهران خواهد بود. دولت بایدن معتقد است که بازگشت به توافق هسته‌ای، زمینه را برای مذاکرات بعدی در مورد موضوعات گسترده‌تر با ایران را فراهم خواهد کرد.

سالیوان که برای شورای مدیران اجرایی، سخنرانی می‎کرد، در باره اصلاح نهادهای بین‌المللی، تقویت روابط آمریکا با متحدان و مقابله با رقبای جهانی مانند چین سخن گفت.

او گفت که تمام این تلاش‌ها بر اساس یک سیاست داخلی قوی که بر توانمند کردن کارگران آمریکایی متمرکز خواهد بود، صورت خواهد گرفت.

سالیوان همچنین در باره افزایش سطح سرمایه‌گذاری ایالات متحده در پژوهش و توسعه صنایع انرژی پاک، بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی که ایالات متحده تاکنون از کشورهایی مانند چین پیشی نگرفته است، سخن گفت.

او همچنین یادآور شد: «آنچه ما تصور آن را داریم، فرمولی است که موجب رشد چشمگیر بخش خصوصی و نوآوری در کشور شود».

او اضافه کرد: «آزمون عملی و بنیادین به سیاست اقتصادی بین‌المللی برمی‌گردد، سیاستی که بر ایجاد شغل و افزایش دستمزدها در ایالات متحده متمرکز شود. اگر رهبران شرکت‌ها متعهد به سرمایه‌گذاری در نیروی کار خود شوند، دولت نیز باید به رشد داخلی کمک کند».

براساس این گزارش، مسائل بین‌المللی همچنان دولت جدید آمریکا را به خود مشغول خواهد کرد.

دولت بایدن تلاش خواهد کرد تا روابط خود را با برخی از متحدان اروپایی، اصلاح و به سازمان‌های بین‎المللی کمک کند.

همچنین سیاست رویارویی با چین و حفظ امنیت خاورمیانه و دیگر نقاط، از اولویت‌های برنامه‌ دولت بایدن خواهد بود
+12
رأی دهید
-76

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    چند میلیارد دلار با گونی می‌‌فرستید؟ هنوز هیچی‌ شده. علما .شروع کرده. با روغن ریش را چرب کردن. چی‌ بحثی‌ اینجا بود. قبل از انتخابت.حالا. همه ساکت، همه آرام. همه سکوت. روز به روز که دمب ایتلا بایدن بیشتر بیرون می‌‌یاد. تازه کجا را دیدید؟ زمانی‌ که بایدن و لابی‌ها ظریف در وسط لوس آنجلس شروع کردن. با هم در رستوران ایرانی‌ در سانتا مونیکا چلو کباب نوش جان. و هزاران جوان ایرانی‌ در زیر تانک فریاد .بایدن یا با ما .یا با آنها. شب برید با رفقا . خوشگل . لباس زیر کوین کلاین.در کافه استارباک. لته ماچیاتو بنوشید. به هم تبریک.که دوباره خلق را نجات دادید.
    7
    40
    ‌چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Imam of goods - انگلستان، انگلستان

    میبینید که تمام گیتی خواستار ایجاد حکومتی مثل آنچه من در 57 در ایران بنیان گذاشتم هستند و این آقا چنان که پایش هنوز به کاخ سفید نرسیده از صبح تا شام به فکر سلام و احوال پرسی با این انقلاب حضرت عصر می باشد. اینها اینقدر مشتاق و دوستدار ما هستند که لکن لازم نیست حتی مراقب هم باشیم. آن حوله و آفتابه را بیاورید برویم یَک آب تنی بکنیم حالمان جا بیاید بعد چَهار سال آزمون الهی.
    4
    28
    ‌چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    maradona - براتیسلاوا، اسلوواکی
    چند ملیون یورو دلار با ساک می‌‌فرستید؟ هنوز خبری نشده. آخوندا .آغاز کردن. با چربی سبیل را لیز کردن. چه مبحثی‌ اینجا بود. قبل از کاندیداها.اکنون. همه آرام، همه مسکوت. همه خاموش. شب به شب که رای ترامپ کمتر خارج می شود. تازه کجا را دیدید؟ زمانی‌ که بایدن و لابی‌ها ظریف در وسط فلوریدا شروع کردن. با هم در رستوران آمریکایی در سن خوزه جوجه کباب نوش جان. و ملیونها پیرمرد آمریکایی در زیر تانک دادو فریاد .ترامپ یا با ما .یا با آنها. روز برید با دوستان . قشنگ . لباس رو کوین کاستنر.در کافه استارلایت. عرق چیواز بنوشید. به هم تسلیت .که دوباره خلق را نجات دادید.
    2
    7
    ‌چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    خبر خوبیه اوباما و ترامپ 10 سال این کشور را تحریم کردند نتیجه اش هم از بین رفتن طبقه متوسط بود و ما دیدیم که بعد از 88 دیگر طبقه متوسط به خیابان نیامد و حرکتهای کوچک 96 و 98 از طرف طبقه پایین بود که توان مدیریت و حرکت حساب شده را ندارد و این طبقه متوسط هست که در همه جا حرکت اساسی را آغاز می کند امیدوارم با بهتر شدن اوضاع اقتصادی طبقه متوسط هم بتواند قوی تر شده و اعتراضات را مدیریت کند ضمن این که جمهوری اسلامی هم نمی تواند بی کفایتی خود را تقصیر تحریمها بیندازد
    4
    6
    ‌چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    الان باید هر هر به طرف دارهای ترومپ خندید
    11
    7
    ‌چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    شما فعلا بیا ببین تا دو هفته دیگه کجایی اول، بعد بیا سیاست تدوین بکن
    5
    8
    ‌چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.