حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور تایید شد

فرارو: سخنگوی قوه قضائیه از تائید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور خبر داد. زم مدیر سایت و کانال آمد نیوز بود که مهر ماه سال گذشته دستگیر شد.
 
صبح امروز غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا حکم اعدام روح الله زم تأیید شده است؟ گفت: "دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی و حکم صادره از دادگاه انقلاب به تأیید دیوان عالی کشور رسیده است."

تیرماه بود که سخنگوی قوه قضائیه در خصوص صدور حکم پرونده روح الله زم اظهار کرد: حکم این فرد مبنی بر محکومیت صادر شده است.
 
وی افزود: دادگاه سیزده مورد عناوین اتهامی را از مصادیق افساد فی‌الارض دانست، زم بابت مواردی به حبس محکوم شده که البته این رأی غیر قطعی است.

۲۲ مهر ماه سال گذشته بود که خبر دستگیری روح‌الله زم توسط سپاه پاسداران اعلام شد. سپاه در اطلاعیه خود دستگیری زم را نتیجه «فریب اطلاعاتی» عنوان کرد. دو هفته پیش از دستگیری زم، سرتیپ هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین الملل ناجا اعلام کرد که از طریق اینترپل بدنبال استرداد روح‌الله زم به ایران هستند.
 
نام روح‌الله زم از زمستان دی ماه پر حادثه سال ۱۳۹۶ و با نام کانال آمدنیوز بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاد. فعالیت‌های آمدنیوز در افراط‌گرایی، تشدید فضای دوقطبی، تهییج روانی جامعه و ترویج خشونت چنان بود که شرکت تلگرام این کانال را با شکایت ایران و به خاطر تبلیغ فعالیت‌های تروریستی از دسترس خارج کرد. اما خیلی زود کانال تلگرامی به نام «صدای مردم» جایگزین آن شد.
+16
رأی دهید
-48

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    دستت چو نمی رسد به بیبی/ دریاب کنیز مطبخی ها. این ها پر از خشم و عصبانیت هستند و چون دستشان به اسرائیل و امریکا نممیرسد بااید یک جوری اتش غضب خودشان را اب افشانی کنند
    8
    68
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    احتراز - دورف، آلمان

    ببین طمع چه بر سر آدم میاره. راست گفتن سرچشمه همه بدیها طمع هست.
    4
    46
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه
    چاقو دسته خود را نمیبرد اعدام نمیشه تمام اینها شانتاژ خبری است برای پوشاندن کثافتهای طویله رهبری
    27
    15
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. اتفاقا اینها دستشون به همون اسراییل و آمریکا اروپا میرسه! من فکر نمیکنم دستگیری این بابا بدون همکاری همین ستا باشه. غرب اصلا مخالف ملاها نیست ایران بهترین بازاریاب اسلحه اینهاست از قبل از انقلاب در نوفل لوشاتو تا بعد از انقلاب ماجرای ایران گیت و صدها مورد دیگه دستشون تو یک کاسه و ارتباط هم دیگست. چطور میشه بختیار رو تو فرانسه تیکه تیکه کرد پلیسم جلوی خونش باشه اما حضرت روح الله تروریست خمینی تو فرانسه زیر درخت سیب میشنه بعدم با ایرفرانس پستش میکنن تهران. ماجرا سادست ملاها به تخت نشانده شدن تا کمونیزم کنترل بشه بعد جنگ شروع شد تا مخالفین سرکوب بشن و بهای نفت خلاف دهه ۷۰ ثابت بشه چون دو عضو بزرگ ایران عراق بودن (لیبی و ونزولا و سوریه) بعد اسراییل بیشتر جون گرفت و عوض اسراییل ایران شد لولوی عربها و عربها پول نفت دارن میرن تو آمریکا و اروپا سرمایه گذاری میکنن و چون نیروی انسانی لازم رو ندارن لذا ترس دارن و اسلحه میخرن تا مثلا قوی بشن و ایران هی لولو میشه و همین سیستم بازاریابی ادامه داره. چرافکر میکنید ایران تحریمه چون ملاها با پول هار میشن.
    3
    31
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::romano - تهران، ایران::]. عزیزم. قسمتی از این ها که برشمردی حتما درست هستند و ایران مهره ی شطرنجی برای کیش و مات شدن شوروی شد. ولی این ها در سطوح خیلی بالا جریان دارد و در سطوح پائین تر و برای خام کردن حسین پرستانی که منتظر امام زمان نشسته اند سوژه هائی مثل روح الله زم دست پرورده ی حکومت اخوندی هستند و چون تاریخ مصرف این یکی تمام شده برای خوشامد لشکر گوسفندان باید ذبح شود. وقتی سیاست های کلان وضع میشوند در سطوح پائین تر دقت لازم را نمیتوان پیاده کرد
    3
    6
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    دانای نادان - آمستردام، هلند
    آخه چه جوری می‌شه، یک آدم به قول خودش سیاسی که از تمام اطلاعات محرمانه سپاه و دولت خبر داشته ، به این سادگی گول خرده.این سوال حد آقل برای من جواب منطقی براش نبوده. من فکر می‌کنم اینها همش فیلم جمهوری اسلامیه.اعدامش نمیکنن. همین داستان رو بارها برای بابک زنجانی هم داشتن.
    1
    11
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Tony Arzenta - کی یف، اوکراین
    به قیافش نمیخوره که اعدامش کنن
    2
    5
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    اگر جناب روح الله زم خودش با دفتر اخوند سیستانی در عراق تماس میگرفت و مسئله کمک مالی را با دفتر سیستانی در جریان میگذاشت امکان داشت از ماجرا فریب کمی اگاه شود و گردن به این سفر ندهد . ولی از انجا که شیرین نجفی و حتی نیروهای امنیتی فرانسا در این ماجرا سفر و ویزا گرفتن زم دست داشتن , بخودی خود به تحریک زم برای سفرش به عراق افزوده شده . در هرحال هر ادام باهوشی که شرایط زم را داشت در این دامیکه برای روح الله زم گسترده بودن می افتاد.
    2
    2
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    vg2000 - اسلو، نروژ
    اعدام نمیشه
    2
    4
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
    هر چه بیشتر اعدام کنند تعداد مخالفان بیشتر افزایش می یابند .
    1
    3
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    asal30 - بندرعباس، ایران
    من قبلا طرفدار زم بودم ولی بعد فهمیدم اینا همش دروغ بوده خوشون از داخل سپاه اوردنش بالا تا یکسری مخالفان داخل از داخل سپاه و یکسری مخالفان خارج از کشور رو بتونند پیدا کنند و دستگیر کنند..یک کسی تو ترکیه اینو فاش کرد که سریع ترورش کردند اسمش یادم نیست یک روزنامه نگار بود اینا رو گفت و گفت بعدش هم الکی دستگیرش میکنند و یک دادگاه نمایشی براش میذارن و اخرم میره استرالیا با زن و بچش. ایشون تا یک مدتی کارش شک برانگیز نبود ولی نحوه و داستان های دروغین برا دستگیریش و عراق رفتنش و اون خانومه شیرین که جز سپاه بود و هی چرت و پرت میگفت. اصلا شما به زم نگاه کنید چاق تر شده بود تو زندان ..دستاش جای دستبند نداره. ریشش رو هم زده ب کدوم زندانی سیاسی در این رتبه و درجه که علنا با رهبر مبارزه میکرده ماسک و دستکش دادن و ریش تراش؟ مشخصه کاملا اصلا همش دروغه. نه شکنجه شده نه کتکی تو هتل بوده چلوکبابش هم هر روز بهش دادن. زندانی های سیاسی که به جرم ترور دانشمندان هسته ایی ازاد شدن رو برید ببینید چشمشون تیک داره هنوز و اثار شکنجه ها تو بدنشون باقیه .
    3
    6
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    با اعدام کردن روح الله زم بیشتر رژیم اخوندی منزوی میشود و خودیهایشان هم بیشتر از حاکمان رژیم اخوندی جدا خواهند شد.
    1
    2
    ‌چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    کمی اخلاق داشته باشید این آدم محبوبترین کانال تلگرامی را داشت و کلی آدم طرفدارش بودند به محض این که دستگیر شد همون طرفدارها گفتند آدم خودشون بود چرا ؟ برای این که بگویند دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی موفقیتی نداشته و اینها همه اش بازی بوده همین حرفها را در مورد جمشید شارمهد و بقیه که دستگیر شدند هم گفتند کمی اخلاق را از اپوزیسیون 57 یاد بگیرید در آن زمان عده ای را به بهانه این که قصد داشتند شاهزاده را بدزدند دستگیر کردند و به آنها گفتند باید جلوی دوربینهای تلویزیونی عذرخواهی کنند یا این که اعدام می شوند که دو تن از آنها خسرو گلسرخی و کرامت دانشیان قبول نکردند و اعدام شدند و بقیه عذرخواهی کردند و آزاد شدند ولی اپوزیسیون نگفت اون افرادی را که عذرخواهی کردند از خودشون بودند اینها بازی بوده و این حرفها بلکه گفتند این افراد برای حفظ جانشون مجبور به این کار شدند آن اپوزیسیونی بود که مورد احترام مردم بود ولی این اپوزیسیون تو رذالت و بی اخلاقی نظیر نداره بخاطر همین هم مردم براشون تره خرد نمی کنند
    3
    3
    ‌چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    asal30 - بندرعباس، ایران
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. شما طرفدار نظام جنایتکار اخوندی هستی فکر میکنی مثلا سپاه جونت خیلی اقتدار داره ...اینا همه نمایشه وگرنه سپاه حتی خودش نتونست ریگی رو دستگیر کنه بلکه پاکستان تحویل ایران دادش ...زم هم از خودشونه این توش شکی نیست اگه یکم عقلد داشته باشی از بعد از دستگیریش اون ادمهای بی سوادی که میگفتن دوستاش هستند و به مصاحبه های پر از تناقض شون اگه گوش داده باشی می فهمی که همش ساختگی و دروغ بوده...ولی خب شما عقل نداری ..معمولا طرفداران نظام در روسیه و انگلیس و امریکا و استرالیا هستند یکیش خود شما...چرا اونجایی ؟ برای عملیات های برون مرزی و قتل عام یا بردن بمب به نزدیک سفارت اسراییل یا کشتن مخالفان جمهوری اسلامی؟ . اگه سنگ شون رو به سینه میزنی چرا اونجایی . من چطور بخاطر چندرغاز دلار ترک تحصیل کردم بعد شما اونجایی تامین مالی میشی که موندی دیگه. زم هم از خودتون بوده و هست
    0
    0
    جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.