پاکستان پس از حصارکشی مرزهایش با افغانستان مرز با ایران را هم حصارکشی می‌کند

العربیه :وزارت امور خارجه پاکستان دوشنبه 7 دسامبر اعلام کرد که قرار است مرزهای این کشور با ایران حصارکشی شود.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در نشستی گفت، کشورش قصد دارد مرزهایش با ایران را حصارکشی کند.

قریشی در این نشست خبری گفت، کشورش قصد دارد علاوه بر حصارکشی مرزهایش با افغانستان، مرزها با ایران را نیز حصارکشی کند.

او گفت که حصارکشی مرزها پیش از پایان سال جاری کامل خواهد شد.

قبل از این نیز در فوریه 2019 عمران خان نخست‌وزیر پاکستان از حصار کشی در طول مرز مشترک میان پاکستان و ایران به منظور کاهش تنش‌های مرزی میان دو کشور خبر داده بود.

عمران خان گفته بود که به منظور کاهش تنش مرزی میان ایران و پاکستان، طرحی برای «حصارکشی 950 کیلومتر از مرز مشترک دو کشور بین دو استان بلوچستان پاکستان و سیستان و بلوچستان ایران» ارائه کرده است.

آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان هم در این باره گفته بود: «دو کشور ایران و پاکستان به دنبال حفظ روابط دوستان و برادرانه خود از طریق حصارکشی میان مرزهای مشترک هستند تا گروه‌های تروریستی نتوانند با اقدامات شوم خود روابط میان دو کشور را بر هم زنند».

قابل ذکر است که طی چند سال اخیر چندین بار میان نیروهای مرزی ایران و پاکستان تنش رخ داده که باعث کشته شدن نیروهای دو طرف شده است. مقام‌های ایرانی ادعا کردند که برخی گروه‌های مسلح در داخل ایران است که توسط افراد پناه گرفته در داخل پاکستان اداره می‌شود
+73
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    کدام شیخ رسوا بود.؟ که گفت. ما ارزش شما را بالا می‌‌بریم. ما عظمت شما را در جهان بالا می‌‌بریم. حالا پاکستان و ترکیه هم. برای ما دیوار می‌‌زنند. شدیم مکزیک خاورمیانه.پس مسافر چه شد ؟ امام که ".." زد.فقط. بعد از امریکا .اروپا.این پاسپورت ما .یک ارزشی .چیزی. توی لندن روی میز گمرک .که می‌‌گذاشتی‌. مامور گمرگ بلند. و سلام نظامی می‌‌داد. حالا هی‌ نگو. مستضعفین. مستضعفین. مستضعفین امروز را با دیروز مقایسه. دوست داری مستضعف گذشته شوی؟
    47
    44
    دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Aryanboy - فرانکفورت، آلمان
    ای خدااااا! ترک و پاکستانی هم ایرانیرو آدم حساب نمیکنند.
    35
    16
    دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    redsky95 - تورنتو، کانادا
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. کدوم مردم خر بود باور کرد و ریختن خیابون؟
    26
    8
    دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ

    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::] آقای زرتشت: با شما موافق هستم; که ارزش پاسپورت و شخصیت شهروندان ایرانی با نظام دینی کنونی ابداً قابل قیاس نیست. مثلا ارزش پاسپورت یوگسلاوی سوسیالیستی سابق درست مثل پاسپورت ایرانی بود. ولی درعوض شهروندان یوگسلاوی به اروپا و امریکا برای کارهای سخت فیزیکی روانه می شدند. در ایران هم جنوبی ها یعنی بلوچ ها یا دیگر مردم استان فارس و هرمزگان و خوزستان و غیره برای کارهایی چون نگهبانی و شتربانی و باغبانی وکارگری و غیره در امارات و کویت و غیره روزگاربه سر میکردند. درزمان شاه هم نباید تقسیم نا عادلانه سرمایه و توجه یکسان و دیگر امکانات را نادیده گرفت. شاید اعراب خلیج فارس هم برای پاسپورت ایرانی خبر دارمی شدند , ولی اطلاعی ندارم. بنده معتقدم اصول و حقوق شهروندی و آزادیهای مدنی و سیاسی و رفاه یکسان و غیره فقط در ارزش پاسپورت نیست و همه جوانب را در چهار چوب یک نظام باید در نظر گرفت. جانت جور
    1
    31
    دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. نمیدانم آذرمیانه کجاست این روزها. اگر اینجا بود، ماله بدست میامد و مینوشت: ویل دورانت در جلد هشتم از کتب تاریخ تمدن اشاره ای داشته به اجنه مرزی که در بعضی از فصول سال از سمت ایران به پاکستان مهاجرت میکردند و کشور پاکستان از دیرباز قصد داشته که برای پیشگیری از این مهاجرت دیواری را بنا کند.
    29
    11
    دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. با احترام تا اونجایی که ما یادمون میاد ایرانی های که ان دوران در کویت سکونت پیدا میکردند یا تاجر و طلا فروش بودند و یا بطوری بسشتر کارهایی مثل نجاری و اهنگری ولی بشتر صاحب کار و نه کارگر روزمزد بودند. امارات هم رقمی نبود که کسی اونجا برای کا بره ولی در عوض در ایران دکتر های پاکستانی و هندی و پرستاران و خدمدکار فیلیپینی و راننده کامیون از کره جنوبی کار میکردند و از اروپایی ها و کانادا هم تکنسین و مهندس .
    8
    13
    دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    با نخ کاموا حصار کشی کردن خخخخ فقط کافیه بدی بالا رد بشی. ....جماعت روده راست ندارن شک نکنید بودجه از سایر کشورها و سازمان ملل گرفتن واسه مثلا مبارزه با تروریسم و حالا میگن کردیم خخخ مثلا بقیه هم باید باورشون بشه.
    17
    2
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    Alphabet - پترس، یونان
    این گدا گدول ها که مدام دست گدایی شان جلوی همسایگان دراز بوده و هست چه آدم شدند واسه ما! یکی اه نداشت که با ناله سودا کند پیاز میخورد که اشتهاش باز شود. حالا حکایت کثافت ستان است.
    20
    4
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::] با احترام متقابل. بله یک قشر توان پیشرفت و رشد اقتصادی را زود پیدا میکنند و موفق می شوند. بنده موضوع رفتن بسیاری از بلوچ ها را بصورت گسترده; برای کار در کشورهای عربی را بخوبی یادم هست . حتی از فامیل های خودمان هم در کشور امارات و کویت مشغول کارهای فیزیکی و نگهبانی وغیره بودند. که بعد از چند سال یکبار برای دیدن از خانواده به بلوچستان می آمدند و سوغاتی برای فامیل هم می آوردند. یعنی دبی همان موقع برای بلوچ ها اسمی در کرده بود. با دوستان دانشجوی خود در خارج از کشور که از لار و خنج و گراش بودند; صحبت میکردم آنها هم همینطور میگفتند. بله نیروی کار خارجی چون پزشک و پرستار و راننده تریلی در ایران بخاطر کمبود نیرو و قرار دادهای بین کشوری به کشور وارد می شده. خلاصه بگویم مناطق محروم در گذشته هم نسبت به جاهای دیگر ایران وضع منابی نداشتند. ولی بقول دوستمان حداقل خارجی ها به احترام پاسپورت کشورمان سلام نظامی می دادند و لابد خبر دارهم می ایستادند. جانت جور
    0
    8
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::بلوچ اسلو - اسلو، نروژ::]. صحبت بنده صرفا نباید در تضاد نظرات شما باشد و نیروی کار و سرمایه خارجی صرفا بخاطر کمبود است و نه برای مزاح.
    0
    5
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    بلوچ اسلو - اسلو، نروژ
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::] 🤝
    0
    1
    ‌سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.