هشدار اسرائیل نسبت به احتمال حمله ایران به اهداف این کشور

خودرو محسن فخری‌زاده بعد از حملهبی بی سی :دولت اسرائیل روز پنجشنبه هشدار داده که ایران ممکن است به اهداف این کشور در خارج حمله کند.

محسن فخری زاده از مقام های بلندپایه برنامه اتمی ایران جمعه هفته پیش در اطراف تهران ترور شد. ایران اسرائیل را مسئول قتل او دانسته و این کشور را تهدید به تلافی جویی کرده است.

سازمان ضدتروریستی اسرائیل در هشدار خود گفت که ایران ممکن است در کشورهای مجاور مانند گرجستان، آذربایجان، ترکیه، امارات متحده عربی و بحرین دست به حمله بزند.

در بیانیه این سازمان آمده است: "با توجه به تهدیدهای اخیر از سوی ماموران ایران و با توجه به مشارکت عوامل ایران در حملات تروریستی گذشته در کشورهای مختلف، این نگرانی هست که ایران به همین صورت علیه اهداف اسرائیل اقدام کند."

آقای فخری‌زاده از مدیران ارشد وزارت دفاع و از دست اندرکاران برنامه اتمی ایران روز جمعه ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ در شهر آبسرد دماوند در حومه تهران هدف سوءقصد قرار گرفت و کشته شد.

او در داخل ایران چهره شناخته شده ای نبود اما اسرائیل از او به عنوان یکی از بازیگران اصلی آنچه "برنامه تسلیحات اتمی" ایران می داند نام برده بود. ایران می گوید برنامه هسته ای اش صلح آمیز است.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در واکنش به ترور محسن فخری زاده گفته: "ملت و مسئولان کشور شجاع‌تر و غیورتر از آن هستد که این جنایت را بی پاسخ بگذارند و در موقع مناسب پاسخ این جنایت را خواهند داد."

حسین دهقان وزیر سابق دفاع و مشاور رهبر جمهوری اسلامی هم گفت: "همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد."

وزارت خارجه اسرائیل هم روز پنجشنبه از "افزایش تهدید" علیه شهروندانش در خارج از کشور خبر داد و نوشت: "در پرتو تهدیدهای اخیر عوامل ایرانی... بیم آن می رود که ایران به اهداف اسرائیل حمله کند" و در ادامه به تهدیدها در کشورهای همسایه ایران و آفریقا اشاره کرد.

دولت اسرائیل در مورد ترور محسن فخری زاده اظهار نظر نکرده است.

همزمان فرستاده ارشد آمریکا در امور ایران به خبرگزاری رویترز گفته است که بعید می داند ایران در واکنش به ترور محسن فخری زاده تا پیش از مراسم تحلیف جو بایدن دست به اقدام تلافی جویانه بزند.

الیوت آبرامز مسئول امور ایران و ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا گفت که تهران "عاجزانه" نیازمند کاهش فشار تحریم های آمریکاست و برای همین به طور حساب شده از اقدام تلافی جویانه پرهیز می کند.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا روز ۲۰ ژانویه کار خود را شروع خواهد کرد.

آقای آبرامز گفت: "اگر آنها خواستار کاهش تحریم ها هستند، می دانند که باید بعد از ۲۰ ژانویه وارد نوعی مذاکره شوند، و در ذهن خواهند داشت که نباید از الان تا ۲۰ ژانویه دست به کارهایی بزنند که رفع تحریم را سخت تر کند."
+6
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    antislam2500 - قم، ایران
    بابا این اسرائیل هم شورشو در اورده. خودشون خوب می دونند که رژیم جرات نطق کشیدن هم نداره. خوب میدونند همه مسئولین نظام با شنیدن اسم اسرائیل بر خویشتن پلیدی میکنند انوقت الکی میگه میخوان چنین و چنان کنند
    1
    10
    جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون نروژ - اسلو، نروژ
    ترامپ کبیر یه کاری کرده که اینا پاپیون کردن و جرات ندارن حرف بزنن وای به حال دست درازی و ایجاد نا امنی .
    1
    4
    جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.