آیا اسرائیل فخری‌زاده را ترور کرده؟ یک افسر سابق موساد پاسخ می‌دهد

العربیه :پس از آن‌که تهران دوشنبه 30 نوامبر 2020 مجددا اتهام علیه اسرائیل و سازمان مجاهدین خلق، گروه مخالف رژیم، مبنی بر نقش داشتن در ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران که شنبه در پایتخت کشته شده را مطرح کرد، یوسی میلمان کارشناس امنیتی و افسر سابق موساد اسرائیل در این‌باره تاکید کرد که این حادثه ترور توسط موساد اسرائیل و طی عملیات از پیش طرح‌ریزی شده‌ای صورت گرفته است.

یوسی میلمان در ادامه اظهاراتش گفت که علی‌رغم عدم تایید یا نفی آن او اعتقاد راسخی دارد که این عملیات ترور از سوی اسرائیل انجام شده است.

این کارشناس امنیتی و افسر سابق موساد گفت که بنا به تجربه بلند مدت او اسرائیل عملیات ترور فخری‌زاده را طی عملیاتی که از پیش برای آن طرح‌ریزی کرده، انجام داده است.

این افسر سابق موساد اسرائیل گفت که این اولین باری نیست که یک دانشمند ایرانی در خیابان‌های تهران ترور می‌شود.

از سویی سازمان «مجاهدین خلق» گروه مخالف رژیم ایران نیز دوشنبه اتهام‌های مطرح شده تهران علیه این سازمان مبنی بر نقش داشتن در ترور محسن فخری زاده را نپذیرفته و گفته‌های مقامات رژیم ایران در این‌باره را «کینه و دروغ» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان مجاهدین خلق در بیانیه‌ای گفته که اتهام آن به کشتن دانشمندان هسته‌ای موضوع جدیدی نیست و این فقط واکنشی به افشای کل ساختار هسته‌ای و برنامه هسته ای رژیم آخوندی است.

شایان ذکر است که طرف‌های زیادی در ایران اسرائیل را به انجام عملیات ترور فخری‌زاده متهم کرده‌اند و در این راستا علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران در حاشیه مراسم تدفین محسن فخری‌زاده مقام هسته‌ای و دفاعی ایران در گفت‌وگویی ضمن اتهام اسرائیل به نقش داشتن در ترور فخری زاده اظهار داشت:«دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد».

شمخانی افزود: «تقویت لازم هم در رابطه با حفاظت او صورت گرفت، اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملا جدید و حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد، هیچ کسی در محل حادثه نبوده و از تجهیزات الکترونیک استفاده شده و متاسفانه موفق شدند بعد از 20 سال به هدفشان برسند».

به گفته شمخانی، این بار نیز سیستم‌های اطلاعاتی ایران احتمال وقوع حادثه علیه فخری‌زاده و محل بروز احتمالی حادثه را پیش‌بینی کرده بودند اما به علت تواتر اخبار در طول این 20 سال «جدیت مورد نیاز» اعمال نشد و این بار آنها موفق شدند و پیش از این، عملیات‌‌های ناکام فراوانی بود که محقق نشد.

شایان ذکر است فخری زاده ریاست برنامه هسته‌ای ایران تحت عنوان «آماد» را بر عهده داشت که اسرائیل و غرب آن را برنامه‌ای نظامی با هدف دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌دانند
+43
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    آقا هر خری زده دمش گرم!
    11
    84
    ‌سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    اصلاً فرقی نمیکنه که خود حضرت موسی ظاهر شد و قمه کشید، یا صاعقه زد یا اقوام خودش بر سر مسائل مالی جانش را گرفتند، مهم اینست که یک پاسدار به درک واصل شد.
    8
    85
    ‌سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    این آدمخور جنایتکار از مهره های بیارزش و سوخته رژیم بود چرا که اسمش در لیست کسانی بود که کارشناسان سازمان انرژی اتمی اصرار داشتند در رابطه با طرح آماد سپاه(تولید صدای هسته ای)از این یابو سوال کنند و رژیم به شدت با آن مخالف بود.به این خاطر هم مثل اون سرخرپاسداری که در حین تمیز کردن اسلحه اش یک خشاب کامل کلتش را در مغزش شلیک کند این هم در حین با این برنامه فرستادنش به درک کبرا
    38
    37
    ‌سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    این ترور نمیتواند کار کس دیگری به جز نهاد اطلاعات و امنیت سپاه باشد! شاید به خاطر اینکه این شخص یک مهره تاریخ گذشته باشد و شاید هم برای اینکه در آستانه به قدرت رسیدن بایدن، راه را برای هر مذاکره ایی ببندند و یا نا هموار تر بکنند! . اگر اسرائیل دستور این ترور را داده آنوقت باید بپذیریم، دست کم بخشی از نهاد اطلاعات و امنیت سپاه فرمانبر اسرائیل است!
    43
    32
    ‌سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    فضول بک - سوئد، سوئد
    یا کار خود حکومت اسلامی است یا کار یک کشور دیگر شاید اسرائیل. حکومت اسلامی چندین تئوری از وقوع این ماجرا دارد که همی یک دیگر را نقض میکند . از تئوری اینکه یک سلاح هدایت شونده شلیک کرده (از کجا و چه جوری ان سلح کجاست) تا ۱۰ تا ۲۰ نفر ترورست اینکار راکردن و بعد هم اب شدن رفتن توی زمین?. بنابراین یا توان و فهم از صحنه ترور را ندارند یا مثل زدن هواپیمای کوراینی در حال مقدوش و گمراه کردن افکار عمومی هستند...ولی از آنجای که اکثر مردم مخالف حکومت دزد و دزد سالاری هستنند احتمال همکاری افرارد خودی ناراضی حکومت با کشور خارجی بسیار زیاد است . این نظریه را ماکیاولی، در کتاب شهریار بخوبی شرح داده است
    3
    17
    ‌سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Pahbod666 - لندن، انگلستان
    [::hamidesabz - لندن، انگلستان::]. اثرات یک عمر سریال دائی جان ناپلئون دیدن همین میشه،مرد حسابی خود و عمکاول اطلاعاتی غربی دارن میگند ما زدیم،از قبل گفته بودن ما از هر راهی جلوی پیشرفت نظامی هسته ای اینها رو میگیریم و قبلا هم رزومه کاملی از حذف فیزیکی این قبیل افراد هم در ایران هم نقاط مختلف دنیا داشتند،بعد جنابعالی باز گیر دادی که خودشون زند؟ آخه کدوم منطقی پشت این حرف هست؟ خودشون میان مهره هسته ای خودشون رو بزنن که چی بشه؟ و از اون بدتر خودشون میان ادعای امنیت و ادعای دست اطلاعاتی قوی که میگن داریم رو اینجور مفتضحانه نقش برآب میکنن؟ هیچج عقل سلیمی نمیتونه همچین حرفی بزنه! شما برو یکم تاریخچه فعالیتهای جاسوسی و حذف های فیزیکی اسراییل در تاریخ رو بخون تا برات عجیب نباشه!
    11
    20
    ‌سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    دانای نادان - آمستردام، هلند

    ۲ روز پیش یک حادثه یی رخ داده ، تا به حال ۵ مدل مختلف روایتش کردن ، هنوز هم معلوم نیست کدوم درسته. بعد میان از ۱۵۰۰ سال پیش روایتهای مو به مو با جزیات کامل از امامانشون تعریف می‌کنن که آدم چار شاخ میمونه.
    1
    34
    ‌سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Parinaz Iran - پراگ، چک
    کسانی که مدافع این فرد هستند شماره یک متخصص اتمی او یک افسانه است شماره ی دو اگر حقیقت داشته و به این رژیم هیتلری اسلامی وابسته و در صدد ساخت بمب اتمی یا پیشرفت ان بوده ..خنگهای بی سواد و بی وطن. ملای صد پدر اینهمه ظلم دزدی جنایت بدون تجهیزات اتمی وای به روزی که در این مورد قویتر شود انوقت گور بگور شدنش فقط یک افسانه.
    2
    15
    ‌سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    babak.ae - تهران، ایران
    [::Pahbod666 - لندن، انگلستان::]. دوست عزیز، آخرین توجیه طرفداران حکومت همینه که بگن این کار جمهوری اسلامی بوده چون نمیتونن همچین ننگی رو قبول کنن که اسراییل تو همه جای کشور جاسوس داره!
    5
    18
    ‌سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Pahbod666 - لندن، انگلستان
    [::babak.ae - تهران، ایران::]. آفرین به هوش شما.خودم هم به همین نتیجه رسیدم،اول فکر کردم کسانی که اینجا میگن “کار خودشون بوده” طبق عادت و بیفکری و بی اطلاعی رایج بین بعضی ایرانیهاست که این حرف رو‌میزنند اما چون تعدادشون نسبتا زیاد هست،میشه مطمئن بود اینها طرفداران حکومت هستند که با این حرفها میخوان بی عرضعی و آبروریزی که پیش اومده رو تا حدی بپوشونند!
    5
    15
    ‌سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::Pahbod666 - لندن، انگلستان::]. من هم حدس میزنم که کار اسراییل باشد ؛ اما در عین حال از اطلاعات رژیم هم بعید نیست که خود زنی کرده باشند .نمونه از هاشمی وپسر رضایی گرفته تا اون قاضی دزد در رومانی . در عین حال طرز کشتن این حاجی قابل تعمق است . بررسی ترور های ساده فداییان خلق و مجاهدین در زمان شاه نشان میدهد که تیم ها از ۵-۷ نفر تشکیل میشد . و معمولا با کلت و یا یوزی قربانی را ترور میکردند .اما ترور این حاجی که اصلا دانشمند نبوده و مسعولیت برنامه ریزی بوده ؛ نیازمند برنامه ریزی و اطلاعات بسیار دقیق است و اگه کار خود اطلاعات نبوده ؛ ولی شاید کار نفوذی در اطلاعات رژیم باشد .
    0
    6
    ‌سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    [::Pahbod666 - لندن، انگلستان::]. پسر خوب، ایندفعه که سریال دایی جان ناپلئون را دیدی کمتر غرق ماجرای عشقی اش بشو و کمی هم روند داستان اصلی را پی بگیر که اینقدر ربط بی ربط ندهی!. اگر واقعا سی سال سن داشته باشی، باید خدمتت عرض کنم که بیشتر از سن تو در مورد ربط و ریشه حوادث داخل و خارج کشور و ظرفیت و تاثیر گذاری نهاد های امنیتی در اوضاع کشور مطالعه کرده ام، از نفوذ و تاثیر گذاری قدرت های خارجی در ایران، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب هم بی اطلاع نیستم و تقریبا میدانم که چه مواقعی و چگونه اعمال نفوذ میکنند!. نهادهای امنیتی اینقدر لایه لایه و پیچیده هستند که با عینک سیاه و سفید نمیتوان به تجزیه و تحلیل سیاست ورزی های حاکم بر آن ها پرداخت. با توجه به ظرفیت این نهادها یک چنین عملیاتی در مرکز بدون اطلاع و یا حتی هماهنگی این نهادها بسیار غیر محتمل است! و از طرفی تدارک عملیاتی نفوذی چنین پیچیده و هزینه بر برای حذف یک مهره لو رفته ، چندان توجیه پذیر نیست!
    4
    8
    ‌سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Pahbod666 - لندن، انگلستان
    [::hamidesabz - لندن، انگلستان::]. ایرانیها شکاک شدن و هر چیزی رو عادت کردن بگن کار خودشونه.فکر میکنن این زرنگی و موشکافیه.اغلب اوقات،دقیقا بر عکس. دو سوال ساده دارم :. ۱-در اخبار هم خارجی هم مطالب منتشر شده اینجا از قول منابع اطلاعاتی غربی و یا مثل این مورد، افسر اطلاعاتی اسرائیل داره نقل میشه که این کار اسرائیل بوده.جواب این رو چی میگی شما؟ آیا اینها هم همدست حکومت ایران شدند و طبق برنامه اونها حرف میزنند؟. ۲-اگه سر به نیست کردن افراد مثل رفسنجانی یا موارد مشکوک مثل هواپیما و سقوط در دره و بیماری ناگهانی یک فرد باشه شاید، ولی واقعا فکر میکنی،اینها اگه میخواستن این شخص رو به هر دلیل سر به نیست کنن،لازم بود بیان اینجور داستانی بسازند تا تمام رقیبانشون از کشورهای عرب و غیره شاهد ضعف امنیتی و افتضاح اطلاعاتی بشن؟ آخه یکم سبک سنگین کردن هم بد نیست! اینها حکومتی هستن که همش دنبال تبلیغات و ادعا و بزرگنمایی قدرتشون هستن،چطور ممکنه بیان اعتراف به شکست و رو دست خوردن بکنن! میشد طرف رو در یک تصادف یا صدها روش دیگه سر به نیست کنن!. همین دو دلیل برای همه این حرفها کافیه! بقیه اش پیشکش.
    0
    1
    ‌چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    [::Pahbod666 - لندن، انگلستان::]. سوال دوم را اول جواب میدهم: جمهوری اسلامی یک حکومت استاندارد و منطقی نیست، این حکومت بیشتر شبیه یک غده لایه لایه است! لایه هایی متعدد، متفاوت و گاهی متضاد!. تفرق و تضاد این لایه ها بر اساس سهم هر لایه از قدرت و دسترسی اشان به منابع ثروت است! منافع و مصالح نظام برای این لایه ها کمترین اهمیتی ندارد، و اغلبشان برای سود شخصی و یا گروهی دست به هر جنایت و یا خیانتی میزنند حتی بر خلاف منافع کل حکومت خودشان! و به دلیل ساختار لایه لایه ایی این خیانت ها و خرابکاری های این لایه ها بیشتر مواقع پوشیده میمانند و به سادگی قابل ردیابی نیست! نمونه های بارز این خیانت ها علاوه بر آنهاییکه خودت گفتی، نوشتن شعار روی موشک ها و یا بالا رفتن از دیوار سفارتهاست! بسیاری از این گروه ها از قبل تحریمها ارتزاق میکنند! هر بمبی که در روابط بین ایران و غرب بترکد به مثابه بمبی است که در معدن طلا برای ایشان میترکد! و البته این گروهها در حد امکان اجازه نمیدهند مصالحه ایی بین ایران و غرب حکمفرما شود، و ابدا از بی آبرویی ایران واهمه ایی ندارند. پاسخ به سوال دومت را اگر پی گیرشدی میگویم،
    0
    0
    ‌پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.