دادستانی بلژیک خواستار ۲۰ سال حبس برای اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی شد

العربیه :پس از تشکیل دادگاه برای اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی، به اتهام دست داشتن در بمبگذاری، دادستانی بلژیک خواستار صدور حکم 20 سال حبس برای او شد.

دادستانی بلژیک پس از تشکیل دادگاه برای اسدالله اسدی که متهم است مغز متفکر نقشه بمبگذاری در تجمع «مجاهدین خلق» بوده و همدستانی نیز داشته است، خواستار صدور 20 سال حبس برای این دیپلمات سابق ایران شد.

این دادستانی برای زوج همدست اسدی به نام‌های نسیمه نعامی و امیر سعدونی خواستار صدور 18 سال حبس و برای مهرداد عرفانی دیگر همدست آنها خواستار صدور 15 سال حبس شد.

روز گذشته جمعه 27 نوامبر 2020 دادگاه این متهمان در بلژیک تشکیل شد و قرار است پنج‌شنبه هفته آینده جلسه بعدی دادگاه این پرونده برگزار شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که اسدی با قید داشتن «مصونیت دیپلماتیک» از شرکت در جلسه دادگاه در روز گذشته خودداری کرد.

اسدالله اسدی، دبیر سوم سفارت ایران در اتریش بود و این نخستین بار است که دادگاهی در اروپا به محاکمه یک دیپلمات ایرانی می‌پردازد.

اریک وان دِر سیپت، سخنگوی دادستانی کل بلژیک، پیش از این، اتهام‌های چهار مظنون این پرونده را «اقدام به برنامه قتل با ماهیت تروریستی» و «مشارکت در اقدامات سازمان تروریستی» اعلام کرد.

از سوی دیگر، ایران هر نوع دخالت و آگاهی تهران از تلاش برای انفجار در گردهمایی مجاهدین خلق در اطراف پاریس را قاطعانه تکذیب کرد
+75
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۷
    Ashkan60 - لندن، انگلستان

    امیدوارم به اشد مجازات محکوم شود و این عاقبت کلیه جنایتکاران حاکم بر ایران باشد که خون ملت را در شیشه کرده اند ، تقاضای ما این است که این جنایتکاران را بهیچ وجه مبادله و آزاد نکنند و بگذارند در سلولهای خود بپوسند ،من بشخصه حتی اگر زندانی حکومت ایران باشم حاضر نیستم برای نجات خود اینگونه جنایتکاران معاوضه یا آزاد گردند، نابود با حکومت اسلامی ایران
    2
    49
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    شهلای من - بروکسل، بلژیک
    منافقین را گله گله باید در دریا غرق کرد من با چشم خودم خیانت به وطن از طریق منافقین دیدم گروهی که عملیات ها را با نقشه دراختیاردشمن دادن ارضا نکرد تا اینکه با توپ وتانک هدیه صدام به خاک وطن یورش بردند چقدر جوانان رشید را به خاک و خون کشیدند
    13
    13
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Mohsen1000 - فرانکفورت، آلمان

    مردم نظام شیطانی حاکم بر ایران را با آن آخوند علی خامنه ای ،همانی که نزد مردم منفور،مفلوک، حقیر ،فاسد ،جنایتکار ،چکمه لیس پوتین و پامنقلی است را به زباله دانی تاریخ خواهند ریخت.
    3
    23
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    باید تمام دنیا تصمیم بگیرن که تمام مسئولین نظام در خارج از ایران رو دستگیر و در دادگاههای عادل سرزمین خودشون محاکمه کنن تا هیچ مسئولی جرئت خروج از ایران رو نداشته باشه. اونائی که بناچار در ایران میمونن رو هم ملت به وقت خودش به حسابشون میرسن!
    3
    17
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    عادت کردن بچه هاشون رو بفرستند خارج خودشون هم سالی یکبار برند اونجا عشق و حال بکنند برگردند.
    2
    12
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا
    البته در این مورد قصدش از بین بردن بدتر از خودشون یعنی کمونیستهای اسلامگزای مجاهدین بود که حیف عملیاتش لو رفت.مجاهدین از آخوندها هم رزل ترند.
    3
    6
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان
    حالا یک بنده خدای خارجی یا ایرانی دو ملیتی رو گروگان میگیرند و بعد از مدتی با این جنایتکار عوض اش میکنند. اما جای تعجب داره چه احمق هائی بلند میشند میرند ایران جالبه که اکثرشون هم از پناهجویان هستند که از دست اون رژیم سفاک فرار کردند حالا برا دیدن مامان بزرگشون یا خوردن یک دیزی در دربند راه میفتند میرند ایران
    5
    8
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    [::shirzan - برلین، آلمان::]. تو آلمان زندگی میکنی و آنقدر ...بی..... برو بچسب به آبگوشتت نسوزه... تو کمپ لیبرتی بهتون خوب میرسونن فقط از درد بی شوهری و بی مردی داری دق میکنی. بمیر
    11
    2
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    [::فضول میرزا - استکهلم، سوئد::]. آخه ...تمام دنیا باید بیاد برای ملت 80 ملیونی ایران تصمیم بگیره؟ نفهمیدی هنوز باد از کجا در میاد دماغتو بگیری دمش. شعور یه نعمته که تو و امثال تو ندارین. خاک تو سرت. تو کمپ داری میپوسی نمیدونی چی بگی.
    15
    2
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    shirzan - برلین، آلمان
    [::میلاد2020 - داخائو، آلمان::]. خوب شد یکی از احمق ها رو شناختم. از کجا میدونی من بی شوهرم ؟ مردهای نادانی که منطق ندارند فقط می تونند با زنها با توهین های جنسی مقابله کنند
    0
    4
    یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    [::میلاد2020 - داخائو، آلمان::]. با من شوخی نکن واست حرف در میارن جوجو
    0
    6
    یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.