احمدی‌نژاد: قانون حجاب باید به خواست اکثریت مردم باشد

آقای احمدی‌نژاد به سوالات سردبیر سابق کیهان پاسخ دادهبی بی سی :محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران، می‌گوید قانون پوشش در ایران باید با خواست "اکثریت مردم" منطبق باشد.

او گفته نظر آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران هم نمی‌تواند مانع از بیان نظرهای دیگر درباره حجاب اجباری در ایران شود.

رئیس‌جمهور پیشین ایران این موضع را در مصاحبه‌ای تفصیلی با مهدی نصیری، سردبیر سابق کیهان مطرح کرده است.

آقای احمدی‌نژاد، که چند تن از یاران نزدیکش به زندان افتاده‌اند، در سال‌های اخیر انتقادهای تندی را علیه نهادهای حکومتی ایران مطرح کرده و حتی از آیت‌الله خامنه‌ای و قاسم سلیمانی (پیش از کشته شدنش) انتقاد کرده است.

او همچنین دو سال پیش برای برگزاری تجمع اعتراضی درخواست مجوز کرده است.

آقای احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۱۳۹۶ برخلاف توصیه آیت‌الله خامنه‌ای نامزد شد اما شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرد.
موضع احمدی‌نژاد درباره حجاب چیست؟
آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال مهدی نصیری درباره قانون حجاب اجباری در ایران گفته "قانون قرارداد اجتماعی است" و در مجلسی که به رای مردم انتخاب شده تعیین می‌شود.

او گفته حتی قانونی هم که برآمده از منابع شریعت اسلام است "باید از مسیر مجلس برود" و مجلس هم باید نماینده خواست مردم باشد، وگرنه مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

محمود احمدی‌نژاد گفت: "آیا اراده مردم در تشکیل مجلس نقش دارد یا نه؟ آیا تصمیم مجلس باید مورد قبول عامه باشه یا نه؟ اگر مجلس قانونی گذاشته و اکثریت مردم قبول ندارد می‌توانی بگویی به هر قیمت اعمال می‌کنم؟"

آقای احمدی‌نژاد گفت به فرض آن که بشود قانونی را خلاف خواست مردم به آنها تحمیل کرد، پس از مدتی مردم معترض "در یک مقطعی می‌زنند داغانت می‌کنند."

سه سال پیش اعتراضات به حجاب اجباری در ایران با "دختران خیابان انقلاب" اوج گرفت، تا جایی که آیت‌الله خامنه‌ای را هم به واکنش واداشت.

آقای خامنه‌ای با "حقیر" خواندن اعتراض زنان جوان معترض به حجاب، که بعضی از آنها به زندان افتادند و حبس‌های طولانی گرفتند، هشدار داد که "آنچه بنده را حساس می‌کند، طرح مسئله حجاب اجباری از دهان برخی خواص است."

آقای احمدی‌نژاد درباره این هشدار گفت: "یعنی اگر رهبری توصیه‌ای کرد، وقتی کس دیگری نظر دیگری داشت باید نظر ندهد؟ آیا موضوع در این دو سال عوض نشده؟"
آقای خامنه‌ای و منصوبانش در سال‌های اخیر هدف انتقادهای آقای احمدی‌نژاد بوده‌انداو گفت چنین موضعی را پیشتر هم درباره حجاب گرفته بوده، اما به آن توجه نمی‌شد.

آقای احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ و پیش از رسیدن به ریاست جمهوری در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود: "یعنی مشکل مهم جوانان ما این است که الان جوانان دوست دارند شکل موهایشان را چه جوری بگذارند و دولت نمی‌گذارد؟ اینکه فلان دختر ما فلان لباس را پوشید؟ یعنی مشکل کشور ما این است؟"
'پذیرش دین به معنی پذیرش جمهوری اسلامی نیست'
محمود احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت پذیرش دین اسلام به معنی پذیرش جمهوری اسلامی نیست، چرا که تفسیرهای متفاوتی از دین وجود دارد.

او گفت: "وقتی می‌گوییم دین، کدام دین؟ فقها از کجا حق دارند دین تعیین کنند؟"

آقای احمدی‌نژاد گفت: "پذیرش دین با پذیرش حکومت جمهوری اسلامی دو تا است. یک نفر آمد و به جمهوری اسلامی رای داد، بعد می‌گوید دیگر این شکل را نمی‌خواهم. حق از او ساقط شد؟"

او گفت هر شکل حکومتی اگر "اگر به هزار اشتباه و انحراف افتاد، مردم حق ندارند بگویند اشتباه کردی؟ این که یعنی همان دیکتاتوری."

"هر جا دچار خودبرتربینی شویم همه چی بازیچه می‌شود. مگر دین ابزار تسلط است؟"
دخالت‌های دفتر رهبر
آقای احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش از "اشکالات ساختاری" انتقاد کرد و گفت "بخشی از آن هم در قانون اساسی است."

او با حمله به دولت حسن روحانی گفت آقای روحانی می‌خواهد "زمین سوخته" به دولت بعدی تحویل دهد.

آقای احمدی‌نژاد گفت هنوز به نامزدی در انتخابات بعدی فکر نمی‌کند.

محمود احمدی‌نژاد گفت "نمی‌خواهم بگویم که اشکالات ساختاری نداریم و دفتر رهبری دخالت نمی‌کند" اما افزود که از نظر او بیشترین همکاری‌های نهادهای حکومتی با دولت آقای روحانی انجام می‌شود.

او گفت: "برجام را ظرف بیست دقیقه تصویب کردند."

اشاره آقای احمدی‌نژاد به تصویب سریع توافق هسته‌ای در مجلس ایران بود که پس از حضور علی اصغر حجازی یکی از اعضای دفتر آیت‌الله خامنه‌ای انجام شد.

آقای احمدی‌نژاد تاکید کرد که صحبت‌هایش با هدف تبلیغات انتخاباتی نیست و او مواضع مشابهی را در دوران ریاست جمهوری‌اش هم گرفته بود، هرچند با گذشت زمان دانسته‌هایش بیشتر شده و مواضعش بسط پیدا کرده و عمیقتر شده است.
+19
رأی دهید
-80

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Hooloo7 - گوتنبرگ، سوئد

    حرفش قشنگ دل نشینِ ولی‌ شوما‌ها مثل سگ دورغ میگید(بی‌ چاره سگ)!. خدا میدونه دوباره چه خوابی‌ واسه این ملت هاج و واج دیدین! لعنت به انقلابیونِ ۵۷
    2
    113
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    به این میگن "مموکراسی"...خخخ
    8
    83
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    colombo - پاریس، فرانسه

    خمینی‌ هم‌ بخاطر‌ رسیدن‌ به‌ قدرت‌ وعده‌ دموکراسی‌ و‌ آزادی‌ سیاسی‌ میداد‌
    2
    104
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    ما یه آتاتورک داشتیم اونرو هنوز با بیشترین احترام بزرگ مینامیم هزارتا خیابون و میدان و پارک و دانشگاه بنامش هست. ..مقایسه کن با فارس گدا که یه رضاشاه رو حتی مقبره اونرو رفت به دستشویی تبدیل کرد الکی هم میگه فقط خلخالی بوده درصورتیکه مصاحبه ها همه هست مردم طرفدار خلخالی بودند همین پارسال هم مومیایی اون دراومد اگه شما طرفدارش بودید چند میلیون نفر میرفتید اون مومیایی رو نجات میدادید ...دروغگوها
    78
    18
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    قانون ختنه چطور؟!
    3
    58
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    خر خودتی این حرفا نه به قیافه نحست میاد نه به گروه خونت. ملیجک اغا
    2
    91
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران

    در اینصورت فرقی با شاه نداره،شاه ملکه داشت اما این نداره،انقلاب ۵۷ انقلاب علیه زنان بود
    4
    41
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا

    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. اوایل همه فکر کردند این یک انقلاب اسلامی است و طرفداری کردند، به امید برابری و برادری و صد البته آزادی. ولی خلخالی، آتاتورک های پنهان و آشکار، با اویغورها در سطوح مختلف انقلاب اسلامی را دزدیدند و ملت ایران را خواستند به قاجار و صفویه ترک برگردانند، آنها هم که می گویی دور خلخالی جمع شدند اویغورها بودند، ما اگر مانند ترکیه بودیم و شما را همان اول سرجایتان نشانده بودیم، به اینجا نمی رسید که تو بخواهی ایرانیان را با ترکیه مقایسه کنی!
    2
    23
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    شهلای من - بروکسل، بلژیک
    ای شیطان یک بار مردم را با این اراجیف فریب دادی رییس جمهور شدی به خاطر بیسوادی اقتصاد راشخم زدی از نظر دیپلماسی کشور را به قهقرا بردی دزدی اختلاس رشوه را عمومی کردی ارزش پول و پاسپورت ایران را نابود کردی حال در فکر تصاحب قدرت برای تخریب کجا و چه چیزی نقشه میکشی
    1
    17
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. آتاتورک مال شما بود؟ پس بساط تورکتازیتون رو جمع کنید و برگردید به بلاد عثمانی. اردبیل به ایران تعلق دارد و جای شما نیست. اسم رضا شاه کبیر را هم به دهان...نیاورید، مقام او بین ایرانیان بسیار بالاتر است.
    3
    24
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    مموتی دروغگو و تیر خلاص زن.
    2
    20
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    metalrain - استکهلم، سوئد
    حجاب به اکثریت مردم چه ربطی داره اصلا؟! مگرحق انتخاب لباس یک شخص را مردم باید تایید کنند؟ هر کسی حق دارد هر جور که میخواهد لباس بپوشد. قرن بیست و یکم هنوز یکی میاد روی لباس یک عده دیگه نظر میده!
    0
    18
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    ، ۴۰ ساله که رژیم منتقدان را نابود میکند ، اطلاعات خودشان مشغول اپوزیسیون سازی و بزک کردن این چهره منفور ، بعنوان امیر کبیر جدید و برای عوامفریبی هستند .مموتی ژوکر بازی ورق است ، کارتی که برای نجات بازی رو میشه
    0
    14
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    -xAdolf - اخن، آلمان
    دیوس سگ پدر فًکر می کنه همه مثل خودش خرن ، بی شرف نزدیک انتصابته دوباره ممود چیتا نقش اپوزیسیون به خودش گرفته جای دوستو دشمن نشون می ده. یادش رفته وقتی خودشو قبلا می خواست غالب کنه می گفت اخه مشکل ما الان موی جوناس، بعد که خرش از پل گذشت از همه بی ناموس تر خودش بود. یعنی یک نفر نیست که با این رژیم حرمزادها کار کنه ، بی ناموس بی پدر مادر ، وفاحشه نباشه، این نظر منه
    2
    20
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    kakoch - کاکوچ ، ایران
    فکر کنم آغاشون میخواد مموتی رو دوباره بیاره برا دور بعدی ریاست جمهوری گفته شروع کن وعده سر خرمن بده! ملت هم که همیشه در صحنه و تشنه اینجور چیزها ...
    2
    17
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۱
    پیکان۵۸ - مالمو، سوئد
    خر خودتی فکر کرده ملت بزرگ ایران یادش رفته ،که میگفت مشکله مردمه ما موی پسراس،مشکل منوان ما ۳یا۴ سانت بالا پائین روسری شونه،باز خودتی.
    1
    16
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    منم هستم - استکهلم، سوئد

    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. پاناترکیسم بازی در نیار بچه جون. خوبه همه دیدن که آتا ترکت در مقابل رضا شاه بزرگ تا کمر دولا شد. آتا ترک اگر بزرگ بود که بود برای مردم مردم خودش عزیز بود همانطور که رضا شاه برای مردم ایران عزیز بوده و هست .ایران فقط برای تو نیست و هر چند که تو ایرانی نیستی و آذر های ایران هزاران شرف داردند به شما پانترکیست ها و بی غیرتهایی که به خاطر یه لقمه استخوانی که برایتان پرت شده حاظر به فروش شرف و ناموس و تاریخ پر افتخار ایرانزمین به علی اف ها و اردغانهای وحشی شدین. مردم ایران در کنار همه همسایه گانش چه مردم ترکیه و چه آذربایجان و یا افغانستان و بقیه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در آینده نزدیک با صلح و دوستی زندگی را آغاز می کنند و رو سیاهی تاریخ و ننگ ابدی برای تو و امثال شما خواهد ماند.هی...
    2
    25
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    رئیس جمهور یک رنگ با حکومت آخوندا حالا شده همه رنگ و مدافع مردم شده همانها که ایشان آنها را خار وخاشاک نامید احمدی نژاد این روزها از امام زمان فاصله گرفته یا اینکه از ترس مردم شروع به طرفداری از خواسته های مدنی وافشا حقایقی میکند که خود در زمان وقوع در رأس امور بوده اما ساکت ماند عجب مارمولکهای هستند این قماش به چی چی شما میشه اعتماد کرد به دم خروستون مردیکه بیسواد راستی آخِر نگاه کردی در نقشه جهان که انگلیس در کجای این کُره خاکی ماست آقای دکتر آبکی.
    0
    8
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    اگر حجاب و "مرگ بر امریکا" و دشمنی با اسرائیل را از این ها بگیری دیگر دکترینی ندارند تا مردم را خام کنند. تشیع هم یک عقیده ی مهجور بر امده از وحوش عربستان در 1400 سال قبل هست که با نوعی فاشیسم ساسانی ممزوج شده و هر چند روزگاری (در عصر صفویه) ارمانی استقلال طلبانه بود ولی امروزه زائده ای بی مصرف بیش نیست
    3
    17
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    samisan - توکیو، ژاپن
    یک اسکل و دلقک نظام امده دوباره مردم ایران را اسکل کنه ببین با چه کسی هشتاد میلیون شدیم البته ملت ایران اسکل هستن اگر نبودن سنگ سینه اعراب وحشی هزار چهارصد سال پیش را را به سینشون نمیزدن
    2
    14
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. ساسانی فاشیست؟ صفویه ی ترک با ان همه خونریزی از مردم دلیر ایران، و نابود کردن بهترین فرزندان ایران زمین مایه ی ننگ در تاریخ ایران خواهد بود، شما پانترک ها هیچ ندارید عرضه کنید، فقط در برابر عظمت ایران زمین تعظیم کنید و گورتان را گم کنید
    7
    8
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۷
    golden remix - استکهلم، سوئد
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. ترامپ یک حرف خوبی زد، گفت من نمیخام امریکا را در خاورمیانه ای فرسوده کنم که هنوز درگیر جنگ قبیله ها است. خجالت بکشید آخه ایران رو خط جاده ابریشم و حمله مغول ها و عرب ها و روسها هر کی آمده یک تخمی کاشته شما دعوای کرد و ترک و فارس میکنید.آخه به چتون می ناززید ، به اختراعات و اکتشافاتتون یا عقل نداشته تون .
    2
    4
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. اولا رضا خان کبیر نبوده . استبلچی سربازخانه های قاجار بوده. دوما شاه نبوده چون احمدشاه قاجار برای جمهوریت ایران استعفا داد اما رضا خان و آخوندها دست به یکی شدن و حق مردم رو دزدیدن. سوما اصالتش تورک قفقاز بوده و نیازی نیست تو خودتو براش شکاف بدی. چهارما قطعا خودش و پسرش از این حکومت فاشیسم فارسیسم جمهوری اسلامی که ظالمترین حکومت تاریخ جهان بودن بهتر بودن. اما همون دست نشانده ها انگلیس ندونسته آخوندها و اماکن مذهبی رو شدیدا پرورش دادن و انگلیس و اروپا به محصول اصلی یعنی جمهوری اسلامی آخوند و پاسدار رسیدن. در ضمن محل زندگی و پدید آمدن ملت بزرگ و کهن تورک تاریخساز جهان فلات ایران و قفقاز و توروکیه بوده و خواهد بود. شما ناراحتین برگردید به محل پیدایشتون در افغانستان پاکستان هندوستان و عراق.
    9
    2
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. یعنی ما نمیدونیم از دست این شهرستانیهای ترانزیت شده به آلمان و کانادا جهت ظرفشوی و شست و روب بیماران خانگی به کجا پناه ببریم. اطلاعاتشون در حد غورباغه ادعاشون در حد سوسمار.
    10
    4
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    این احمدی نژاد نمایی از عاریاییسم و به همرا رحیم موشی آفریننده تفکر اتصال شیعه به عاریا هست. خیلی ازش ناراحت نباشید. یک مدل گسترش یافته از خودتونه. قشنگ یادمه از زمان این بود که دخالتها در سوریه عراق و خرجها در تاجیکستان و افغانستان شروع شد. افغانیها(مجموع پشتو-هزاره-ازبک-تورک) به نظر در منطقه گسترش نفوذ جمهوری فاسد اسلامی ایران از همه باشعورتر عمل کردن و پای کثیف جمهوری اسلامی و فاشیسم شیعه-فارسیسم رو قطع کردن و این بی شرفها دست از پا درازتر رفتن شدن عموی طالبان و القاعده و داعش تا انتقام بگیرن. ایشالا افغانستان از وجود نحس اینها مصون بمونه تا مردمش با قوام مختلف در آرامش زندگی کنن.
    7
    2
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    IjoinedIRUK - اوکلاهما ، ایالات متحده امریکا
    یه نارگیل بندازن جلوش سرگرم میشه.
    0
    8
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - مازندران، ایران
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران. آتای شما که به میلیونها کرد میگفت ترک کوهی چیزی بیشتر از یه شامپانزه نبود.چون نمی تونست انسانیت رو درک کنه مثل تو!ده گام عقب تر از انسان کامل.یه کوچروی بدوی.
    2
    6
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - مازندران، ایران
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. ساسانیان که داد و عدل شون هرچند بصورت طبقاتی سدی بود در بارب روم و اقوام نیمه وحشی مغول و ترک حالا شد فاشیست؟!!التماس کمی سواد و درک درست از تاریخ ،نه عقده گشایی سبکسرانه مانند اون اذر وسطی و بقیه فسیلان سایت. صفویه ای که ایران رو تا گردن برد تو گند شیعه و خرافات و علم و کتل مدل اسلامی عزاداری از نوع مسیحیش شده حکومت ارمانی تو؟!!بابا اینهمه عقده کجا بود تا حالا؟بیا و یکم از قجرها هم بگو که اگر نبود رضاشاه بزرگ که هنوزم داشتیم با لباس و فهم عد عتیق زندگی می کردیم.اگر ترکان نبودن درایران دستکم خرافه پرست نمیشد. همون دانشگاه جندی شاپور ساسانی میارزه به سده ها حضور ترکان در آسیای غربی و ایران که جز نسل کشی و خرافه سازی کاری نکرد.البته انگل سازی که امروز روز تو ایران کم نیست.
    1
    4
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::rahjoo - مازندران، ایران::]. امروز یه توریست میاد ایران اونرو کجا میبری؟ ...احسنت ...اصفهان ..چرا؟ ..لبها رو تکون بده بگو : نقش جهان -عالی قاپو - منار جمجم ... اینا رو کی سخت؟ . صنعت ها رو کی آورد؟ ...شما که بجز شیره کشی . چپق کشی و پاچه مالی کاری نداشتید
    2
    4
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. مسئله ای نیست اول انقلاب به قول شما گول خوردید یا اصلا ترکها همه با خلخالی شدند مقبره رو خراب کردند خوبه؟ ...دو سال قبل که مومیایی دراومد کجا بودن این امت فارس پرشین ؟ باز هم گول خوردید؟ ...الان هم که با تو حرف میزنم لابد گول خوردی؟ چقدر گول میخورید؟...پس چه اعتمادی به شما گول خورها هست؟ ....چرا ترک گول نمیخوره؟ برات میگم چون احترام حالیش هست فرهنگ داره آتاتورک رو همیشه احترام میکنه قدر میدونه نه مثل تو بره پای صحبت آخوند بگه مرگ بر رضاشاه بیاد خونه بگه درود بر رضاشاه دروغگوی شیاد باشه!! ترک اینطوری نیست. برای همین هم فامیل عروسی میگیره 600 نفر میرند پول درشت میبرند یارو اول زندگی خونه میخره ..شما 20 نفر میرید چلوکباب میخورید میایید پشت سر طرف حرف درمیارید!! .
    4
    2
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::golden remix - استکهلم، سوئد::]. ما با ترک، کرد، فارس یا هر ملیت دیگر کاری نداریم، ما با تفکر پانتورکیسم کار داریم، که خودش را ظاهر ایرانی می گیرد و در خفا با ترکیه است، اینها جاسوس و خیانت کار هستند و ربطی به ملل با فرهنگ ساکن فلات قاره ایران ندارند. نژادپرستی، خودبزرگ بینی و دشمنی با ملت ایران و تاریخ با شکوه آن هدف این جرثومه های خاکستری است،
    0
    3
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    kakoch - کاکوچ ، ایران
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. شکی نیست که ی انسان بی سواد و بدون اطلاع هستی. از اینکه به قوم برتر از خودت بی احترامی میکنی اهمیتی نداره چون در حد این نیستی که باهات صحبت کرد. اینجا هم بیا برا خودت بنویس به زبان غنی پارسی تا آبروی خودت رو بیشتر ببری! فقط ی سوال دارم چرا و چگونه شد که به زبان پارسی مسلط شدی هم مینویسی و هم صحبت میکنه. اگر بتونی جواب بده یا اینکه خجالت بکش اینجا نظر نده.
    2
    3
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. عزیزم اولا بی جهت احساساتی نشو. دوما من ترک نیستم. سوما حتما ساسانیان فاشیست مذهبی بودند و گر نه انوشیروان ظالم در یک روز حدود 100 هزار مزدکی را گول نمیزد تا قتل عام کند و بعلت همین نسل کشی هم مغ ها به او عنوان عادل دادند. چهارما سیاست های تبعیض نژادی طبقه ای ساسانیان بود که باعث شد دور حکومت خالی شود و یک عده وحشی از عربستان بر ایران غلبه کنند. ضمنا ان زمان صحبتی از ترک و فارس نبود.
    2
    2
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. ما چیزی بنام نژاد فارس نداریم. اگر مقصود نژاد مادها و یا اندکی ایل و قبیله هست که این ها بیش از 1000 سال هست که در ایران هیچکاره و مصدر کار نبوده و بسیار هم اندک هستند. اگر هرکس فارسی حرف زد را شما فارس خطاب کنید پس من و شما هم فارس هستیم! فارسی یک زبان مشترک هست. مثل زبان انگلیسی که در امریکا غالب هست و این هیاهوی زبانی جنبه ی نژادی ندارد و هیاهوی بسیار برای هیچ هست. شما نژاد فارس را به من نشان بده تا من هم یاد بگیرم.
    0
    4
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    خودتان را پاره هم بکنید، رای این ملت از هر قومی که باشند، به قدردانی از خاندان پهلوی و آرزوی بازگشت آنها به قدرت ختم میشود. حالا هی تلاش کنید که تخم نفاق بپاشید. اولین کسانی که بر علیه شما زبان خواهند گشود آذری های غیور ایرانزمین هستند. یک ایرانی با شرف همه اقوام ایرانی را یکسان میشناسد و احترام قائل است. کاری که شما میکنید همان تف سربالایی است که به صورت پیشه وری افتاد! ( اتور یریوَ، چوخ دانیشما، چوخ دانیشماخ پوخ دانیشماخدی).
    1
    4
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::rahjoo - مازندران، ایران::]. عزیز جان قرار نیست همدیگر را بیسواد بنامیم و یا اسیر تاریخی بشویم که هرکس به نفع خودش نوشته است و بعد بعلت مخالفت طبیعی با اسلام حقایق را نادیده بگیریم. بدون تعصب مورد مزدکی ها را برایت گفتم خودت پند بگیر. ایا شاهی که بیش از 100 هزار نفر دگراندیش را فقط در یکروز میکشد پس چیست؟ در ایران قبل ار اسلام همین جریان ولایت فقیه برقرار و مردم هم به 7 طبقه تقسیم شده بودند. عقل سلیم میگوید که یک امپراطوری عظیم با تلنگر چند قبیله ی بیابانگرد عربستانی فرو نمیریزد. متاسفانه اغلب ایرانیان تاریخ را یکدست می بینند در صورتیکه در ایران باستان کوروش داشته ایم و اشغال اسکندر و هزاران رویداد دیگر هم داشته ایم. در همین حکومت شاه فقید سیب صدتا چرخ خورده و شاه سال 1320 با شاه سال 30 و 40 و 50 بسیار فرق دارد. هیچ روزی مثل دیروز نیست مخصوصا وقتی فاصله ها در حد قرن باشد
    1
    2
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::rahjoo - مازندران، ایران::]. دیگر اینکه بدون احساسات مطالب را درست بخوان. من صفویه را با ساسانیان مقایسه نکردم و این ها چند قرن فاصله دارند و اصلا کدام مقایسه؟ مگر هندوانه را با اجر مقایسه میکنند؟ هر رویدادی فقط با خودش قابل قیاس هست. صفویه یعنی جنبش اذری ها و یهودیان ایران در زمانی نسج گرفت که ایران در اشغال کامل خلفای اسلامی بود و در زمان خودش یک رویداد مثبت استقلال طلبانه بوده است.
    1
    1
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::kakoch - بنام وطن ایران - کاکوچ ، ایران::]. برو تاریخت رو بخون میفهمی که ترکهای صفوی فارسی رو زبان عمومی اعلام کردند ..خیلی بهتوت لطف کردیم راحتی شما رو در نظر گرفتیم و دوست نداشتیم با عثمانیها همزبان باشید نمیدونستیم برامون شاخ خواهید گشت.
    6
    2
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. مقصود من نژاد نیست فرهنگ فارس هست که توش استبداد و دورویی و نقشه کشی هست آخوند رو درست کرده درصورتیکه آتاترک بزرگ اومد گفت من به خدا احترام قائل هستم ولی آخوند این وسط چی میخواد.
    4
    2
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. حرف من اینه این فارس که اکثریت هست و ترک یه اقلیت هست پس چرا به شاهان خودش بی احترامی میکنه؟ مگه تو طرفدار رضاشاه نیستی ؟ شماها چند میلیون هستید؟ آیا از 80 میلیون 10 میلیونش طرفدار رضاشاه نیست؟ خوب پارسال مومیایی اون اومد بیرون چرا این 10 میلیون تو نرفتند اونجا اونرو نجات بدند؟ چرا همه فقط حرف میزنن؟ ..ترک آدم صادقی هست میگه من آتاترک رو دوست دارم مقبره و میدان و دانشگاه و پارک بنامش کرده احترامش رو میگیره...یه بام و دوهوا میشود؟.
    4
    5
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. فاشیسم یک پدیده ی قرن بیستمی است و ربطی به ساسانیان ندارد، می دانی انقلاب فرانسه چگونه اغاز شد؟ لودویک 16، کشیش ها و اشراف در راس بودند و هرکار دلشان می خواست می کردند، سال1789! حالا تو در بین این همه سلسله های تاریخ ساسانیان را مثال می زنی، برای ما ایرانیان همان ساسانیان بهتر از مغول ها و اعراب و تیمور بودند، چون در زمان خودشان از تمام کشورهای دنیا جلوتر بودند، مغول شما فقط ماست بندی داشت!
    4
    3
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. منظور ایشان از فاشیسم ساسانی این هست که ساسانی دین حکومتی داشتند درست مثل الان فقط دینش زرتشتی بوده ...به توسط این فرقه های دیگر رو نسل کشی میکردند مثل مزدکیان و مانویان . ساسانیان خودبخود در حال متلاشی شدند بودند اگر اعراب نمیآمدند بخشهای غربی بدست روم بخشهای شرقی بدست هند و چین میافتاد
    2
    7
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. خیر عزیزم. فاشیسم یک کلمه هست که در قرن اخیر به کار میرود و نه اینکه در گذشته ها اعمال فاشیستی وجود نداشته است. صحبت بر سر رفتار هست و نه کلمات. دیگر اینکه باز یکدست حلاجی میکنی. ساسانیان را فقط با خودشان مقایسه کن و نه چنگیز و تیمور و عمر و علی و عثمان چون تمام این ها دشمنان خارجی هستند.
    1
    0
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. من نمیدانم چرا از قلمت بوی تجزیه طلبی بلند میشود. کشور ایران جامی تاریخی هست که تمام اقوام در ان سهیم بوده و کسی هم فارسی را بعنوان زبان برتر گزینه نکرده بلکه لسان مشترکی برای فهمیدن همدیگر بوده و همانطوریکه عرض کردم زبان فارسی امکان گویش مشترک داده و ربطی به قومی بنام فارس ندارد و اتفاقا خود ترک ها بیشتر این گویش را رواج داده اند. شما بعنوان یک انسان حق داری اقوام ترک را برتر ببینی ولی من افضلیتی از ترک ها بر کردها و بلوچ ها و لاهیجی ها و دیگران نمی بینم و چیزی هم بنام نژاد فارس وجود ندارد.
    0
    3
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. تمام حکومت های قرون وسطی دین حکومتی داشتند، از جمله حکومت های عثمانی، با وجودیکه خودشان عرب نبودند، از اسلام برای فتح سرزمین‌های نو استفاده می کردند، همین تاکتیک را تیمور لنگ مادیون خور وحشی در مورد ایران بکار برد، ایران در آن زمان تقریبا اعراب را شکست داده بود و داشت قد علم می کرد که این مغول وحشی بنام اسلام بخش‌هایی از ایران را ویران کرد، از جمله زرتشتی های بیشماری را در آذربایجان و قفقاز سر برید، و این شد که شما آنها را فاشیست نمی نامی ولی حکومت ایرانی ساسانی که مال خودمان بود را فاشیست می نامی!!!
    1
    1
    شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    ساسانی نسبت به هخامنش اگه مقایسه کنیم، در اینصورت ساسانی روی دین زرتشتی سخت گیری بیشتر کرد درحالیکه هخامنش آزادی مذاهب رو در منشور حقوق بشر کوروش هخامنش اعلام کرده بود. ولی اصلاحاتی که شاه ساسانی خسرو ایجادکرد از جمله مالیات که برای اولین بار پول شد چون قبلا محصول هم میشد دادبعنوان مالیات،۰چون خسرو به سپاهیان پول حقوق میداد. برای همین مزدکیان با اصلاحات خسرو مخالفت کردن ، مشکل مزدکیان جدی بود واز درون ضربه زد به ساسانی، یه اصلاح دیگر تشکیل طبقه دهقان بود، چون قبلا نجبا و اشراف مالک زمین بودن و خودشان هم سرباز داشتن از حمله خارجی دفاع می کردن اما خسرو گفت سپاهیان چون حقوق می گیرن می تونن زمین بخرند و دهقان بشوند،و مرزها رو نگهدارن. دیگه نیازی به نیروهای اشراف در داخل نیست. برای همین اعراب به محض فرو ریختن مرزها دیگه دفاعی در داخل مواجه نشدن. اصلاحات خسرو باعث سواستفاده اعراب شد،البته اصلاحاتی بی نظیر مثل چندی شاپور، احداث قنات که هنوز هم در غرب کشور به قنات خسرو معروفه .
    1
    2
    یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::Chokam - ری، ایران::]. [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. ما داریم از نسل کشی صحبت میکنیم . هیچکس مثل ساسانی نسل کشی نکرده که کلا ریشه و بقایای یک گروهی رو از بین ببره البته بجز کلیسای کاتولیک در اروپا . در قرون بعد از ساسانی شما بقایای مانویت رو در غرب میبینی ولی در ایران اصلا مشاهده نمیکنی این خودش شدت عمل رو نشون میده ...عثمانی -مغول - هیتلر ..هیچکدام نتوانستند ارمنی-مسلمان و یهودی رو طوری ریشه کن کنند که دیگه وجود نداشته باشه!!!
    0
    0
    یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::Chokam - ری، ایران::]. [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. یه جنایت بزرگ دیگه ساسانی نابود کردن کلیه آثار سلوکی و اشکانی هست که باعث شده ما تقریبا هیچ چیز راجع به اونها ندونیم ...یه چیزی توی مایه های خلخالی بودند!!
    0
    0
    یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. دوست عزیز مانویت بیشترین ضرر رو از اسلام خورد ، چون اسم اینها جزو اهل کتاب در قرآن نیامده بود اما مسیحیت یهودیت ارمنی آمده، برای همین مسلمانان نابودشون کردن اما نتوانستند ارمنی و یهودی و حتی زرتشتی رو بقول شما ریشه کن کنن، چون اسامی این دینها در قرآن آمده ، اما انهاییکه نیامده از جمله مانویت بود یعنی خدای دروغین ، لذاریشه کن شد توسط مسلمین، هر چندمانویها رفتن چین، وبا بوداییها در آمیختن ،الان سراغ مانویت رو توی بوداییها میشه یافت. ...درباره اشکانیان آنها چون زرتشتی دوست نداشتن و بیشتر میترائیسم بودن لذا رفتن بسمت ساتراپ شدن، یعنی جداشدن از ایران، بسمت ارمنستان، مثل خانواده سورنا، بااین حال گاهی برگشتن به ایران، امابعد رفتن تحت حمایت روم، و مسیحی ارمنی شدن، الان ارمنستان کتونی
    0
    0
    یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. بزرگترین جنایت عثمانیان و ایل و تبار مغول که با صحرای عربستان بسیار فاصله داشتند، این بود که به نمایندگی از اعراب کشور گشایی می کردند، ولی اسلامی که تحویل ملت های مغلوب می دادند، برای حکومت ترک ها تئوریزه می شد، یک نمونه ی ان ایران است، که اسلام صفوی - قاجاری انگار با نام ایران و با ملت های ساکن ان این سرزمین سر جنگ دارد! حتی ساسانیان که به دوران پیش از مغول تعلق دارد هم سر جنگ دارد. نقد ساسانیان که در زمان خودشان پیشرفته ترین حکومت تاریخ بشر در آن زمان بودند، از دیدگاه قرن بیست و یکم خیلی آسان است، ولی آیا ما واقعا از مغولستان ان زمان چه می دانیم که با ساسانیان مقایسه شان کنیم!!
    0
    0
    یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.