اکسیوس: آماده شدن ارتش اسرائیل برای حمله احتمالی به ایران به فرمان ترامپ

 خودروهای نظامی اسرائیل در نزدیکی مرز سوریهرادیو فردا :رسانه‌های اسرائیلی و یک وب‌سایت خبری آمریکا مرتبط با اسرائیلی‌ها، از «آمادگی ارتش اسرائیل در هفته‌های گذشته برای احتمال حمله نظامی آمریکا به فرمان دونالد ترامپ به ایران» خبر داده‌اند.

به گزارش باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی در رسانه‌ اسرائیلی «والانیوز» و سایت آمریکایی «اکسیوس» در روز چهارشنبه، پنجم آذر، آمادگی ارتش اسرائیل در هفته‌های گذشته برای چنین حمله‌ای در پی دستور کادر سیاسی اسرائیل آغاز شده است.

مقامات اسرائیلی آگاه که منبع این گزارش‌ها بوده‌اند گفته‌اند که دستور مقامات سیاسی کشورشان به ارتش برای آمادگی، ناشی از دریافت اطلاعات یا ارزیابی مشخصی نیست، بلکه به دلیل حساسیت دوره چند هفته پایانی تعویض دولت در آمریکا است.

با خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، از روز اول بهمن سکان رهبری آمریکا را در دست می‌گیرد.

این مقامات اسرائیلی افزوده‌اند که اگر دولت ترامپ در صدد انجام اقدامی علیه ایران باشد، اسرائیل پیشاپیش از آن به صورت قطعی آگاه خواهد شد.

بر اساس این گزارش‌ها، اما اسرائیل به دلیل عدم قطعیت اوضاع، ارتش خود را در حالت آمادگی نگه می‌دارد.

به گفته وب‌سایت اکسیوس، ارتش اسرائیل از روی نگرانی از پاسخ نظامی ایران از طریق شبه‌نظامیان متحدش در سوریه یا حزب‌الله لبنان آماده شده است.

به نوشته اکسیوس، بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، در دو هفته اخیر دو بار با کریستوفر میلر، سرپرست موقت وزارت دفاع آمریکا، در خصوص مسائل مربوط به ایران، سوریه و تفاهم‌های امنیتی اسرائیل و آمریکا گفت‎‌وگوی تلفنی کرده است.

در همین زمینه نیویورک تایمز هفته پیش نوشته بود که دونالد ترامپ پس از شنیدن گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ۱۲ برابر شدن اورانیوم غنی‌شده ایران، با مقامات دولت و تیم خود در مورد احتمال حمله نظامی به ایران سخن گفت.

نیویورک تایمز افزوده بود که مایک پنس، معاون رئیس جمهوری، مایک پومپئو، وزیر خارجه و شمار دیگری از حاضران در آن نشست، چنین اقدامی را دارای عواقب گسترده و خطرناک دانستند.

مایک پومپئو بعدا پس از آن که به اسرائیل سفر کرد، در اورشلیم از تایید گزارش نیویورک تایمز خودداری کرد، اما گفت: «هر گزینه‌ای در مورد ایران روی میز است.»

پس از آن که آقای پومپئو از اسرائیل راهی عربستان شد، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو بامداد یک‌شنبه، دوم آذر، در دیداری چهار ساعته در شهر نئوم عربستان، با محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، در مورد ایران گفت‌وگو کرده است.

برخی رسانه‌های اسرائیل مدعی بودند که دیدار غیرمعمول نتانیاهو و بن‌سلمان، برای هماهنگی جهت حمله نظامی مشترک به ایران بود.

وب‌سایت اکسیوس یادآور شده که در زمان حضور مایک پومپئو در عربستان و امارات، سنتکام، ستاد مرکزی ارتش آمریکا، در رزمایشی از پیش اعلام نشده، جنگنده‌های راهبردی بی ۵۲ را به منطقه فرستاد.

این جنگنده‌ها که قادر به حمل بمب‌های سنگرشکن قوی هستند و برای کاربرد در سناریوی احتمالی حمله به سایت‌های زیرزمینی هسته‌ای ایران ساخته شده‌اند، فعلا در پایگاه هوایی آمریکایی در قطر مستقر شده‌اند.

اما، از سوی دیگر، وب‌سایت «اسرائیل دیفنس»، که اکثر نویسندگان آن نظامیان پیشین ارتش این کشور هستند، روز پنج‌شنبه، ششم آذر، نوشته است که احتمال حمله‌ نظامی به ایران در مدت بسیار کوتاه باقی‌مانده از ریاست جمهوری دونالد ترامپ، «شایعه رسانه‌های اسرائیلی» و «اغراض آلوده به منافع سیاسی» و «منتفی» است.
+63
رأی دهید
-29

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان

    خارج از بحث اینکه موافق و یا مخالف حمله نظامی به ایران تصور جنگ ضربتی و کوتاه زمانی نتیجه میدهد که بسیار سنگین و در سطح بسیار گسترده صوت بگیرد و ان لازمه اش تدارکات بسیار بزرگی خواهد بود که ملزم زمان و لجستیک انبوه خواهد بود. و جنگ طولانی که بنا به کوچکی و جمعیت کم کشورهای اسراییل و امارات قادر به ادامه جنگ دراز مدت نخواهند بود. با توجه به سوابق بده و بستان های دو طرف فقط برای معامله شومشان دارند قیمت توافق را برای همدیگر محک و بها ان را برای یکدیگرسنگین میکنند.
    2
    33
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    اینطوری نیست. اسراییل امیدوار بود ترامپ بمونه و جمهوری اسلامی رو سرنگون کنه. حالا که دموکراتهای جیره خور خود فروخته پیروز شدن میخواد قبل رفتن ترامپ به مواضع نظامی ایران حمله کنه و تعداد زیادی سوسک پاسدار به درک بفرسته. بعدش دیگه ملت ایرانن که آیا عرضه سرنگونی یک حکومت زخمی رو داشته باشن یا نه. البته عده ای انگل هنوز با ادعاهای ترپراتوری فاشیسم فارسیسم-شیعه جمهوری اسلامی روزمره خود ارضایی میکنن و قیافشون شده مثل جسد.
    42
    26
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان

    نابود باد دشمنان ایرانزمین و ایرانی
    13
    48
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    چنانچه حمله ای به تاسیسات سپاه و بسیج صورت بگیرد، بنده سفری به واشنگتن خواهم کرد و در مقابل کاخ سفید بست خواهم نشست تا بوسه ای به دست ترامپ بزنم!
    28
    56
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    بزنید.بزنید. ولی‌ خدا وکیلی ملت را نزنید. یکی‌ تو جماران.چنت‌ها توی پادگان‌ها سپاه.گوش هم به دمکرتا‌ها ایرانی‌ . آمریکا ندهید. اینها اگر عقل داشتند. زیر عمامه امام امت. دنبال حق خلق و مستضعف نبودند.باور کنید. هیچ کس هم در ایران یک قطره اشگ باری این آها نمی‌‌ریزد. چرا ۶ میلیون تقریبا حسین حسین خواهند کرد. شما بزنید. باقی‌ آن با ما.نترسید. اینها خدای بلوف هستند.صدام یادتان رفت. این هم تخم و ترکه صدام هستند. سال ۲۰۰۹ علی‌ میرفطروس از شما خواهش کرد.گوش ندادید این هم نتیجه.هر حمله‌ای که پایگاه‌ها و ستادهای سرکوب رژیم ایران را بقول شما اخته کند، باعث رضایت و شادمانی مردم ایران خواهد بود و به آنان فرصت خواهد داد تا بدون ترس از سرکوب پاسداران رژیم، به خیابان‌ها ریخته و خود به حیات این رژیم فاشیستی نقطه پایان بگذارند
    25
    41
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    دشمن ایران و ایرانی‌ ۴۰ سال است.مشخص شده. شما هم مثل امام امت.هنوز بعد از ۴۰ سال آدرس عوضی‌ دارید
    16
    30
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان::]. جالبه شما میگید; " نابود باد دشمنان ایرانزمین و ایرانی" و ببین چند نفر مزدور و دشمن ایران بشما منفی میدهند
    22
    32
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    کسی که با این جمله مشگل داره دشمن ایران است چون اگر چشم باز کنی نه از اسلام ودین و اخوند چیزی میگه و نه امریکا حزباش.
    3
    15
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    freedom of the press - تهران، ایران
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. کاربر عزیز خدا کنه که جنگی صورت نگیرد و این رژیم با دست خود مردم بی غیرت ‌ولی بخار ایران از بین بره ولی اگه جنگی شد اصلا طولانی نخواهد بود و در کمتر از چند ماه رژیم منفور ایران را متلاشی می‌کنند. رژیم ایران برای ایرانیان لاته وگرنه برای بقیه شکلاته. رژیم منفور خمینی هیچ پشتیبانی مردمی نداره و تجهیزات نطامیش صفر است. ایران فقط بلده بزرگنمایی کنه وگرنه اگه واقعا رژیم خمینی در این سطح بالای نظامی بودند مثل محمد خودشون به کشورها حمله می‌کردند . خامنه ایی خودش و زنش و‌کل ایران‌ها به جین و روسیه بخشیده که فقط حمایتش کنند و در قدرت بماند. شما فکر می‌کنند اگه جنگی بشه آنها ایران را حمایت می کنند!؟ دقیقا نه!!! پس جنگی بشه نه طولانی میشه ‌‌نه به ضرر کشورهای مهاجم،، فقط و فقط به ضرر رژیم ایرانه ‌و کمتر از ۳ ماه رژیم ساقط میشه. فقط مردم ایران هستند که باید ضرر ببینند. خدا کنه جنگی نشه!!! کاش این رژیم بدست بی غیرت و بی بخار مردم ایران ساقط می‌شد . وگرنه هیچ مس به غیر از خود مردم دلسوز ایران‌ مصلحت و‌ آزادی ایران را نمی خواهند و این یک‌امر تقریبا محاله.
    3
    17
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. جنگی در بین نخواهد بود. بایدن مهره ی برگزیده ی بیلیونرهای یهودی امریکا و بیشترین مخارج تبلیغات او را اینان داده اند و بایدن برای ادای دین در اولین قدم مهره ی برگزیده ی انان را وزیر امور خارجه کرده است. این گروه مطلقا به فکر حمله یا براندازی و یا تغییر حکومت اخوندی نیستند چون بقای اخوند مثل 40 سال گذشته به نفع اینان هست. دیگر اینکه با هر چوب خطی حساب کنید اکثریت مردم ایران اسلام و اخوند پرست هستند و خلایق هر چه لایق. هیچ حکومتی بدون اتصال به عقاید مردم نمیتواند 40 سال دوام بیاورد. اندکی از مردم با این حکومت زاویه ی عقیدتی دارند و درد بقیه ی مخالفان ایدئولوژیک نبوده و بیشتر بر سر مسائل مالی و تصاحب سهم دزدی ها و رانت ها هست
    11
    12
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::freedom of the press - تهران، ایران::]. در بسیاری از موارد با شما موافقم و در طولانی بودن یا نبودن به بدنه ارتش و سپاه ربط داره که به چه سرعتی ریزش بکنه. مورد نظر من این است که اگر این حمله فقط برای گوشمالی باشد انها فرصت ساماندهی دارند و مردم ناراضی را هم سرکوب میکنند و این خود ملت هستند که باید بلند شده و ترتیب این فرقه را بدهند. من شخصا به هیچ قدرت خارجی نه غرب و نه شرق اعتماد ندارم و این را تاریخ بما نشان داده است.
    2
    19
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. شما یک بار دیگه مقاله و بعد کامنت من را بخونید و بعد در مورد کامنت خودتون اظهار نظر بکنید.
    2
    18
    ‌پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. من با شما مخالفت نکرده ام بلکه اسم شما را اورده ام تا مطلب من را هم بخوانید و احیانا نظر بدهید.
    0
    3
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. بعضی‌ مواقع تاریخ درس دیگری به ما می‌‌دهد.قیام یهودی‌ها در مقابل. هیتلر امکان پذیر نبود. کوشش کردند. قیام مرگ در اردوگاه تربلینکا.همه را از دم قتل عام کردند.من فکر نمی‌‌کنم. که یهودی‌ها گفتند. ما با حمله آمریکا و روسیه به آلمان موافق نیستیم.خودمان می‌‌خواهیم هیتلر را سرنگون کنیم. اوضاع کشور ما مثل زمان هیتلر است. فاشیست مذهبی‌ با ۴ میلیون نیروی مسلح. مگر اینکه بر این عقیده باشید. سپاه ما مثل اس اس نیست. و آخوند‌ها را نمی‌‌شود با هیتلر مقایسه کرد. مثل‌ها دیگری هم بجز جنگ دوم وجود دارد. خمر سرخ. آمریکا و ویتنام آب هم. جنگ داخلی‌ اسپانیا. آمریکا و اسپانیا در مقابل خود مردم اسپانیا. پرتقال. اروپا در مقابل رژیم نظامی پرتقال. تضاد را استفاده کردن.خیانت نیست. در طول تاریخ ما. از نادر تا شاه عباس. همیشه از نیروهای بیگانه استفاده. نادر قسمتی به روسیه میداد. تا از پس ترکیه بر آید. شاه عباس. بندر به اسپانی می‌‌داد. تا پرتقال را شکست دهد.
    3
    3
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. قیاس شما صحیح نیست یهودیان در هلوکاست درگیر کار اجباری و قتل انها چه مصداقی با یک مملکت ۸۵ ملیونی دارد.
    1
    13
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    مصداق بر این دارد. که یک ملت ۸۵ میلیونی اسیر یک حکومت فاشیستی .مذهبی‌ هستند.ملت ایران را خیلی‌ می‌‌شود. با یهودی‌ها زمان جنگ دوم مقایسه کرد. هر چه ربط به فهرنگ.هنر. زبان ایرانی‌ دارد. ماه به ماه. سال به سال بیشتر ممنوع می‌‌شود.حمله آخوند به ایران می‌‌شود. با یهودی‌ها زمان هیتلر. و عثمانی‌ها و آارمنی ها.مقایسه کرد. اس اس هم اکثریت نبود. فقط ۱۴ درصد ری آوردند. بعد یک کوتاه و شروع به قتل عام مخالفین. آیا شما واقعا پارالل را بین اس اس و سپاه نمیبیند.؟ طرز تفکر. سیاست. شیوه حکومت.۶ میلیون حکومت را به زور سلاح در ادست. هر جنبش کوچک یا بزرگ .به خون کشیده می‌‌شود.پس اگر این فاشیست نیست. پس چیست؟ تازه جواب هم ندادید. با توجه به اشاره تاریخ بنده. نگفتید. کجا این اشکال دارد؟ که از تضاد استفاده کرد. به نفع منافعه ملی‌. ما در زمان شاه هم مسلمان بودیم. ولی‌ دوست ما اسراهیل بود. نه فلسطین. یا عراق.یا مصر سوریه. در مرامنامه حزب بحث سوسیلیست عرب هنوز می‌‌نویسند. ال اهواز .ال خوزستان.
    1
    1
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. پس چرا تو جهر سال این کارو نکرد.سیاست خارجی امریکا در هر دو صورت عوض نمیشه.ایران انقدر هم برای امریکا خطر نداره داره به اعراب همه چیز میفروشه.لولو لازم داره.
    0
    9
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. اقا من با نظر شما موافق نیستم. شما میگید با کمک خارجی و جنگ و من به انقلاب فرهنگی اعتقاد دارم و بدلیل هایی که دارم . شما شاهد ریزش مذهب اللخصوص اسلام در اقشار مختلف هستید و این احتیاج به زمان دارد در اروپا هم رنسانس فرهنگی دو ساله درست نشد و حدود ۳ قرن طول کشید شما قرن ۱۹ و اوایل ۲۰ را با تکنولوژی امروزه مقایسه نکنید و جوانان و یا قشر متفکر ان دوران را با امروز . اطمینان دارم که با کودتا و یا ان قلاب و جنگ حکومت عوض میشود ولی جامعه همان میماند .
    1
    8
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    Mehrad Hosseinirad - مسکو، روسیه
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. انرژی ذهنتو خرج این خبرا نکن کاکو اسراییل هر وقت تونسته حمله کرده و اونی که منظور نظر شماست عملی نخواهد شد شما موضوع رو از منظر خطا میبینید .
    0
    7
    جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.