زن قربانی استرالیایی: ساعت‌های توأم با وحشت و خواری در فرودگاه قطر

العربیه :زن استرالیایی که ماه گذشته قربانی معاینات پزشکی خفت‌بار در فرودگاه قطر شده بود، در نخستین گفت‌وگوی اختصاصی تلویزیونی خود با برنامه 60 دقیقه در کانال استرالیایی «نواو 9» شرکت کرد.

این خانم مسافر استرالیایی که نخواست نامش فاش شود و چهره او در برابر دوربین تغییر داده شده بود، جزئیات اتفاقی را شرح داد که برای او و دیگر مسافران روی داد و وحشتی را به جان آنها انداخت که طی چند ساعت بازداشت در فرودگاه دوحه بر آنها مستولی شده بود.

دستور پیاده شدن از هواپیما عازم سیدنی به این خانم جوان و 12 زن استرالیایی دیگر داده شد و این عده مورد معاینات پزشکی اجباری در فرودگاه بین‌المللی حمد قرار گرفتند.

به گفته این بانوی استرالیایی، او را با آمبولانسی که در پای باند هواپیما منتظر بود، انتقال داده و از او خواسته شد تا شلوار خود را درآورد. این خانم خاطرنشان ساخت که در وهله اول، شوکه شده بود و مرتباً این پرسش را می‌کرد که: چرا؟ چرا؟
ادعاهای قطر
دولت قطر مدعی است که این اقدامات در چارچوب جستجو از مادر نوزاد شیرخواری انجام گرفت که در سطل پسماند سرویس دستشویی فرودگاه پیدا شده بود. مسئولان قطری به دنبال برانگیخته شدن خشم و نارضایتی گسترده جهانی اذعان کردند که معاینات پزشکی اجباری و وادار کردن مسافران زن به درآوردن لباس‌هایشان، یک اقدام استاندارد نبود. احتمال می‌رود که دست‌اندرکاران در معرض اتهامات جنایی قرار بگیرند هر چند که تا این لحظه اتهامی متوجه آنها نشده ‌است.

این خانم استرالیایی در حال بازگشت از لندن بود که 3 سال را در آنجا به همراه همسرش اقامت داشت.

این زوج استرالیایی همانند بسیاری از مهاجران استرالیایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، شوق و شعف بسیاری برای بازگشت به میهن داشتند و با خوشحالی زیاد وارد فرودگاه دوحه شده بودند تا آخرین مرحله بازگشت به میهن را پشت سر بگذارند.

در یک‌کلام 18 بانو از جمله 13 زن استرالیایی در معرض این اقدامات اهانت‌آمیز قرار گرفتند. به گفته این خانم، مأموران مسلح پلیس که انگلیسی هم صحبت نمی‌کردند آنها را به منطقه‌ای در باند فرودگاه بردند که آمبولانس‌ها در انتظارشان بود.
او تأکید کرد که نمی‌دانست به کجا برده می‌شود و علت وادار کردن آنها به پیاده شدن از هواپیما چیست. او افزود که از عواقب مخالفت با ترک هواپیما و اتفاقی که ممکن بود در قطر برایش روی دهد، نگران بود. وی در ادامه گفت: «بیاد دارم که فکر می‌کردم این اتفاقی که رخ داد، درست نیست.»
زخم‌های این تجربه دردناک
نخست‌وزیر قطر بعد از افشای این افتضاح و واکنش‌های منفی جهانی نسبت به آن، رسماً پوزش خواست و تأکید کرد که این حادثه «غیر قبال قبول است» و قول داد که مسئولان، مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

این درحالی است که این خانم استرالیایی می‌گوید که او و دیگر خانم‌هایی که این تجربه دردناک برایشان درقطر اتفاق افتاد، ممکن است آسیب‌های بسیار جدی و محوناشدنی از این تجربه دیده باشند.

او در پایان گفت‌وگو تلویزیونی خود گفت: «حقوق بشر در مورد ما کاملاً زیر پا گذاشته شد. ما صرفاً می‌خواستیم به میهن خود بازگردیم.
+41
رأی دهید
-23

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    از کوزه همان تراود که دراوست
    8
    46
    شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    lehrte - هانوفر، آلمان

    اینم از کشورهای عسلامی کجایند این ماله کشان اسلامی....
    11
    60
    شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    قطر هم حق داشته که این زنان را مورد معاینه قرار دهد تا مادر نوزاد پرت شده در داخل سطل اشغال پیدا کند و این زن را به سزای اعمال نه انسانیش برساند.
    56
    35
    شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    [::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. این دلیل نمیشه بخاطر اشتباه و عمل انسانی و غیر حیوانی(چون هیچ حیوانی هم نوزادش را اینگونه رها نمیکند) یک شخص با 13 مسافر هواپیما اینگونه رفتار شود دوم از کجا معلوم نوزاد رها شده متعلق به یکی از مسافران هواپیمای استرالیا است سوم مگر فرودگاه دوربین مداربسته ندارد که سیر تا پیاز مسافران را زیر نظر دارد که نتوانند شخص خاطی را پیدا کنند فکر میکنم موضوع به روابط استرالیا و قطر بستگی دارد که از قبل شکر آب شده بود و قطر میخواست از استرالیا زهر چشم بگیره
    14
    43
    شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    mehran - آران، ایران
    به جای خرس زرد ! چرتی ! شتر میگذاشتند تناسب بیشتری داشت.
    5
    16
    شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    منتظر الزورو - کپنهاگ ، دانمارک

    حد اقل قطر معذرت خواهی کرد. اگر نظام آخوندی ایران بود, مجبورشان میکرد اول جلوی دوربین به جاسوسی اعتراف کنند, بعد هم کلی از استرالیا پول و مزایا, اخاذی میکرد تا آزادشان کنند.
    5
    44
    شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    حالا نگه تو استرالیا همه با شلوار راه میرن! شلوار درآوردن در این دیارها امری خیلی جزئی و دست پیش افتاده‌ای است.
    55
    17
    شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    اگه این قوانین سخت رو نمیزاشتن الان روزگارشون بدتر از ما بود که نمیدونم با چه درد و مریضی و بدبختیمون بسازیم. خود استرالیا گیتهای سخت گیرانه ای داره و فیلمهای مستندش هم هست.
    0
    3
    دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    وقتی شما مدرکی از این خانم بدست نیاوردین حق ندارین چنین کاری با این خانم کنین، یه نوع تجاوز جنسی محسوب میشه
    1
    1
    دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.