در چندین کشور مسلمان علیه مکرون تجمعهای برگزار شدهبی بی سی :امانوئل مکرون، رئیسجمهور فرانسه، به رهبران جامعه مسلمان کشورش ضربالاجلی داده است تا در مسیر مقابله با اسلامگرایی افراطی، "منشور ارزشهای جمهوریخواهانه" را بپذیرند.
آقای مکرون به شورای مسلمانان فرانسه ۱۵ روز فرصت داده تا منشور مورد نظر او را بپذیرند.
این نهاد حاضر شده یک شورای ملی برای امامان مساجد تاسیس کند که قرار است به روحانیان مسلمان اعتبارنامهای بدهد و در صورت نیاز این اعتبارنامه را باطل کند.
این تحولات پس از چند حمله مرگبار روی میدهد که مهاجمان در آنها مظنون به اسلامگرایی افراطی بودهاند.
منشور پیشنهادی امانوئل مکرون به مسلمانان فرانسه میگوید اسلام یک دین است و یک جنبش سیاسی نیست. این منشور همچنین "مداخله خارجی" در امور گروههای مسلمانان را ممنوع میکند.
به دنبال حملات اخیر، از جمله سر بریدن معلمی که کاریکاتورهای پیامبر اسلام را در کلاس نشان داده بود، آقای مکرون سرسختانه بر ارزشهای سکولاریسم در فرانسه تاکید کرده است.
در هویت ملی فرانسه به جدایی دین و دولت اهمیت بسیاری داده میشود و از آقای مکرون انتقاد شده که با موضعگیری درباره اسلام به عنوان یک مذهب، از برخورد با تهدید امنیتی اسلامگرایان فرا رفته و باعث مداخله دولت در دین شده است.
رئیسجمهور فرانسه و وزیر کشور در کاخ الیزه با هشت نفر از رهبران شورای مسلمانان دیدار کردهاند.
این ملاقات شب پنجشنبه انجام شده است.
منبعی آگاه به یک روزنامه فرانسوی گفته دو اصل به صورت خدشهناپذیر و بی ابهام در منشور مورد بحث گنجانده خواهد شد: "نفی اسلام سیاسی و هرگونه مداخله خارجی".
فرانسه بزرگترین جمعیت مسلمان اروپا را دارد.
آقای مکرون با حمله به "جداییطلبی اسلامگرایانه" در فرانسه از اقدامات جدیدی برای برخورد با اسلامگرایی افراطی خبر داده است.
او از جمله به دنبال تصویب قانونی در این باره است.
لایحه پیشنهادی دولت فرانسه علیه اسلامگرایی مجازات اذیت و آزار مقامها بر اساس مذهب را سنگین میکند و در صورت تصویب تدریس خانگی را محدود میکند.
برای کودکان یک شماره ثبتی تعیین میشود تا بر حضور آنها در مدرسه نظارت شود. والدینی که فرزندان را به مدرسه نفرستند تا شش ماه به زندان میافتند.
همرسانی اطلاعات شخصی که بتواند به یافتن یک شخص و آزار او بینجامد ممنوع میشود.
وزیر کشور فرانسه به روزنامه فیگارو گفته: "باید فرزندانمان را از چنگال اسلامگرایی در آوریم."
+165
رأی دهید
-14
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها
بهترین ها
بدترین ها
دیدگاه خوانندگان
۴۴
aarian - تهران، ایران
اینقدر اسلام گرایان افراطی در دنیا رو پر رو کردند که حالا باید نیم قرن فقط با اسلام افراطی مبارزه کنند. این لو لو رو خودشون در اوردند مثل بادکنک بادش کردند حالا بیاد نیم قرن پول خرج کنند و همه رو سر کار بگذارند تا این لو لو هم مثل هیتلر و کمونیسم دورانش سر بیاد.
8
75
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۵
پاینده ایران و ایرانی - مالمو، سوئد
همش حرف مفت ,حالا که سرطان افرطیون اسلام تمام گریبانگیراروپا شده میخواین ازشون چطور خلاص شید, خودتون کردید لعنتیها حال بیاید جمش کنید,لعنت به شماها که به خاطر منافعه هم خود و هم میلیاردها انسانهای ازادی خواه رو بیچاره کردید
6
64
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۷
مسافران - آنکارا، ترکیه
تدریس خانگی یا همان homeschooling در برخی کشورها مانند آمریکا (با بیش از دوونیم میلیون کودکِ محصل درخانه)و کانادا و روسیه(به تقریب هفتادوپنج هزارکودک) و برخی کشورهای اروپایی(مانند لهستان و انگلستان)قانونی است،اما در ترکیه و آذربایجان و آلمان ممنوع است.البته در فرانسه ،تحت شرایط محدودی، تاکنون مقدور بوده،اما ظاهرأ ماکرون درحالِ بازنگری برآن است.بنده معتقد به «آموزشِ کودک ازطبیعت،دردلِ طبیعت» هستم،گرچه شاید بنظرخیلی هایتان احمقانه بیاید،ولی به قولِ«سامرست موآم»: "اگر پنجاه میلیون نفر چیز احمقانهای بگویند، آن چیز کماکان احمقانه است."نقطه.پایان.
53
4
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۷۷
hassan5 - تهران، ایران
اقای ماکرون اسلام را نمیشناسد.مسلمان واقعی از کشتن ( و کشته شدن در راه امر معروف )کفار لذت میبرد چون به بهشت مملو از حوری و شراب میرود
10
62
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
در روایت آمده است که - سن فرانسیسکو، ایالات متحده امریکا
اینها اسلام را نمی شناسند. اسلام یک دین نیست اسلام یک برنامه پر از باگ و ویروس و اشکال هست که از قبل از تولد از احکام زفاف زن و مرد تا بعد از مرگ و چگونه گی برخورد با استخوانهای پوسیده برنامه و احکام دارد اونوقت این میگه سیاست رو از این دین جدا کنید. اولین جمله هایی که در وصف محمد بخوانید این هست که حکومت اسلامی را بنیان گذاری کرد. حکومت اسلامی یعنی ربط به همه چی. یعنی ربط به اقتصاد سیاست جامعه فرهنگ هنر (ما که ندیدیم) اخلاق( باز هم ندیدیم) و هر آنچه که از انسان حاصل می شود. تنها راه جدایی اسلام از سیاسیت حذف اسلام است. اگه دیروز و امروز به جای مماشات با خمینی و دیکتاتور های کشور های عربی سعی در تبلیغ و گسترش ارزشهای انسانی در این کشور ها می کردید امروز پیش گوش خودتون بمب گذاری نمیشد. در کشور هایی که حاکمان آن منافع شما را تامین نمی کنند از دماغ کسی خون بیاید دنیا را پر می کنید ولی اگر حاکمانشان به شما باج بدهند حقوق اساسی انسان ها را ندیده می گیرید.
6
54
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۵
Shahin.Orel - تهران، ایران
مشکل آقای مکرون دقیقا همینه که فکر کرده اسلام یک دینه و نه جنبش سیاسی !! خیر عزیز , اسلام جنبشی هست سیاسی با شعار اینکه هر که از ما نیست خونش حلاله !رفتار بنیانگزار این دین همین بود , اون مولای متقیانش هم همین بود تا مسلمانان امروز فرانسه هم همین هستن . همینطور آقای مکرون فرمودن اسلامگرایی افراطی! امانوئل عزیز , به الله مدینه سوگند که اسلام افراطی نداریم ! اصلش همینه و بس ! شما اون روزی که مرغ فرانسوی حلال تولید میکردین و به مسلمین همه دنیا صادر میکردین , کاش فکر میکردین که صدور دموکراسی در سایه آموزش تنها راه نجات از نکبت اسلام هست حالا هی منشور امضا کن !
12
58
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
این ماکرن هم چقدر ساده لوح است؟ فکر میکند. با زور قانون میتوان اینها را آدم کرد؟ با با برای یک کاریکاتور سر کسی مثل بز ذبح اسلامی نمیکنند. یک فلان فلان شده .۱۵۰۰ سال پیش از این کارها میکرد. گذشت. کی درک میکنید؟ نمیدانم امید موفقیت. من که چشمم آب نمیخورد. ما که در این سایت حریف یک آذری نمیشویم. پایش را توی یک کفش کرده. نه. رسول خود گاندی بود. اصلا مهربانی از ریش مقدس مثل روغن میچکید.بعد این ماکرون میخواد .کسی را شیر فهم کند. که مغزش ۱۵۰۰ سال است. تکامل نکرده. وجود افکار مسلمانی شاید بهترین دلیل باشد. که تکامل داروین ممکن است اشتباه باشد. یا دست کم تکامل با اسلام جور در نمییاد. بین خودمان .قیافه چند تا از این علما را نگاه. کجا اینها از Homo sapiens در آمده؟ این یک ریشه از گوریل است. که جدا شدند
13
45
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۱۰۴
تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
از دم همشونو ببندید به شتر راهی صحرا شون کنید
7
55
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۳
paksan - ایران، ایران
مکرون باید دست به اخراج وسیع امامان جمعه تحمیلی و وابسته به حکومتهای بخصوص خاورمیانه ای بزنه. اشتباه نکنید در ظاهر ترکیه یا عربستان و قطر سکولار هستند ولی در بحث بیزینس مذهبی این حکومتها حتی از جمهوری ولایت فقیه هم وحشتناکتر هستند پس بدترین اشتباه فرانسه دست کم گرفتن و انجام برخوردهای سطحی هستش. به نظرم مکرون باید تمام وابستگان و کسانی که توسط حکومتها حتی بصورت پناهنده وارد این کشورها شدند تا با گرفتن اقامت و بعنوان شهروند مثلا فرانسه یا انگلیس یا آلمان به سازماندهی و برنامه ریزی برای ساخت مراکز مذهبی وابسته به حکومتهای کشورهای مثلا اسلامی بزنند رو بصورت فله ای اخراج کنه. هرچقدر در این مسیر تعلل کنند خسارتها در آینده بیشتر خواهد شد. این موضوع هیچ ربطی به فاشیسم و تنگ نظری دینی نداره چون همین کشورهای مثلا سکولار اسلامی اجازه ساخت این مراکز توسط دولتهای غربی را تحمل نمیکنند ولی چطور میشه مثلا اردوغان یا خامنه ای انتظار دارند در غرب اینا برای خودشون چند صد مسجد و مرکز تبلیغاتی مذهبی داشته باشند؟
6
40
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
-xAdolf - اخن، آلمان
زرتیلا اقای مکرون فهمیدی ولی یکم دیر فهمیدی، تقریبا کل فرانسه رو الجزایرو تونسی و مراکشی کرفته حالا بغیر از مسلمونای دیگه که مثل موش هم زادو ولد می کنن، مواظب باش تا چند سال دیگه خودتونو از فرانسه بیرون نندازن. یعنی حق شما اروپاییهای عوضی بخصوص شما فرانسویا که اون خمینی تخم حروم برای ما کادو کردینو فرستادین بیشتر از این نیست، حالا تازه روز خوشتونه ، بقول معروف خروس خونه تونه، منتظر روزای خوش تر ازاین باشید.
7
42
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
می شود شما را ما را روشن کنید. این که گفتید. چه ربطی به مقاله داشت ؟ دوست داری موضوع را عوض کنی.؟ که کسی درک نکند. چقدر مرتجع هستید. ؟ ما میدانیم homeschooling چیست؟ تازه در آلمان هم قدغن نیست. شما معنی آن نمیدانید. آلمان چیزی به نام homeschooling ندارد. یعنی تدریس توسط والدین. در آلمان میگویند. اموزگاری یک شغل است .که باید یاد گرفت. والدین این شغل را یاد نگرفته.ولی در همین دوران کرنا. همه در خانه هستند. و اموزگاران توسط اینترنت تدریس میکنند. تمام دانشگاه هم. .در آمریکا هم آزاد نیست. در بخشی از آمریکا آزاد است.اینقدر هم پای منبر نشین و جمله حفظ کن. اون جمله که گفتی با احمق .سامرست موآم نگفت. اناتول فرانس گفت. در اینجا است که میشود هم گفت.سقراط حق داشت.که گفت. نادان چون نادان است. از کجا بداند که نادان است.؟ زمان سقراط .مرید امام نداشتیم. ولی چقدر این جمله، به امروز میخورد.
9
19
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
الان چندین ساله رئیسهای این کشورا داد میزنن ولی از اونور سفارتهاشون توی پاکستان و افغانستان و عراق و عربستان و یمن و...به مردمی که میاد روبنده داره ریش بلند داره اقامت میدند !! میری فرودگاه قشنگ میبینی همه توی صف ورود به این کشورا هستند !! کی بهشون اقامت میده؟ در حالیکه مامور سفارت طبق قانون حق داره به کسی نخواد اقامت رو نده !! حالا پرتقال فروش رو بیابید!
22
7
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. یه جور حرف میزنی انگار جد اند جد جرمانیک بودی! بیا پائین بابا. برو به سفارتت بگو ابتدا برای موارد جدید ویزا صادر نکنه اخراج موارد قدیمی پیشکشت!! مشکلت چی هست که هی مسلمون میاری بعد غر میزنی؟ آیا نمیدونی افسر مهاجرت از نظر قانون حق داره حتی از کسی خوشش نیومد بهش ویزا نده؟ ..خوب وقتی دید طرف برقع پوشیده شوهرش ریش دو متری داره بهش ویزا نده!! میمیره اگه اینکار رو نکنه؟.
24
6
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. تا کی میخواهی خودت رو ضایع کنی؟ جنگ عراق چند میلیون آدم رو بدبخت کرد...بیخانمان و فقیر کرد پدر مادرش رو کشت خواهر برادرش رو کشت...درصد بگیر ببینم چند درصدشون از غرب انتقامجویی کردند؟ میفهمی درصد چی هست درسته؟ ...اگه درصد بگیرید خواهی فهمید که خیلی هم آدمهای نجیبی هستند چون صدها هزار نفرشون با رنج و ترامای اون بدبختیها تا آخر عمر زندگی میکنند ولی به کسی ضرر نمیزنند....اینکه چند نفر انگشت شمار یه کار تروریستی بکنند لطمه ای به حیثیت اون آدمای شریف نمیرسونه.
20
8
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۷
مسافران - آنکارا، ترکیه
[::Shahin.Orel - تهران، ایران::]. «مشکل آقای مکرون دقیقا همینه که فکر کرده اسلام یک دینه و نه جنبش سیاسی !! خیر عزیز , اسلام جنبشی هست سیاسی با شعار اینکه هر که از ما نیست خونش حلاله !»(!!!). پس بدین ترتیب،عمه زاده و عموزاده های جد گرامی بنده بودندکه جنگهای صلیبی را راه انداختند.مگرنه؟درضمن اگر تاریخ را قابل تکرار بدانیم،تا بیست و پنج الی سی و پنج سال دیگر یک جنگ جهانی دیگر دراروپا براه خواهدافتاد،با این تفاوت که برخی هموطن-نماها نیزداخل اروپا شاهد و یا قربانی این جنگ دهشتناک خواهند بود.
34
7
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۹
freedom of the press - تهران، ایران
اسلام و منشور ارزشهای جمهوری!!!! اسلام یعنی جنگ ، کشتن، غارت، باجگیری، تجاوز به ناموس دیگران و ناموس غیر مسلمان را حلال دانستن برای تجاوز بهش. اسلام یعنی دین افراط!!! تمام ادیان مثل افیون هستند ولی اسلام خطرناکتر از همشون. چرا مسلمانان خودشان را نماینده خدا می دانند برای اجرای حکم !!!! البته اینها همش سیاسی است که سیاسیون از حماقت و تندروی مسلمانان سو استفاده می کنند برای رسیدن به اهدافشون. من یه سوالی ذهنم را مشغول کرده که چرا این همه پیامبر باید در خاورمیانه ظهور کنند و هنوز این منطقه جز جنگ خیز ترین و آواره ترین مناطق جهان است. منطقه ایی با این همه استعداد و منابع زیرزمینی و شرایط جوی و سواحل دریایی و ووووو . فقط با نام دین این منطقه را به بدبختترین منطقه از لحاظ سیاسی و نظامی تبدیل کردند.
12
15
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۸۲
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
بخاطر مبارزه با شوروی دین گرائی را خودشان پرورش دادند و حالا ان ها را گرفتار کرده و اینگونه نیست که مغزهائی را که با اسلام و جهاد و تروریسم و کافرکشی (کمونیست کشی) پرورش داده اید حالا چرخش پیدا کنند از نظر انان شما هم کافر هستید
2
13
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۵
Shahin.Orel - تهران، ایران
[::مسافران - آنکارا، ترکیه::]. شما انقدر بی سواد , نادان و از لحاظ فرهنگی عقب مانده تشریف دارید , که من هرگز وقت خودم رو برای خواندن نوشته هاتون صرف نمیکنم , بی سواد عزیز , جنگ های صلیبی رو کسی راه ننداخت , بلکه ۳۰۰ سال دفاع اروپا در مقابل همون طور که خودتون فرمودید عمه زاده و عموزاده های جد گرامی تون بود , که وقتی با این جنگها گور کرامیشون رو از اسپانیا کم کردن , تمدن دوباره برقرار شد , وگرنه بدون این جنگها با حضور عمه زاده و عموزاده های جد گرامی تون امروز توی بارسلون ۴ نفر رو به دار کشیده بودن , وسط ژنو داشتن یکی رو شلاق میزدن , توی استکهلم هم داشتن سنگسار میکردن , میبوسم دست اون اسپانیایی که شر نکبت باور های عمه زاده و عموزاده های جد گرامی تون رو از خاک اروپا کم کرد
10
29
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
-xAdolf - اخن، آلمان
[::مسافران - آنکارا، ترکیه::]. تو خودتم دربدری تو ترکیه که خودتتو یجوری برسونی به اروپا، منتها گربه دستش به گوشت نمی رسه می گه من گیاه خوارم. اقای مسافر انکارا
8
23
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
آقای مکرون سخنان شما متناقض است. ۱) شما در منشور خود از برادری برابری و آزادی سخن می گویید. در حالی که در کشور شما زنان مسلمان به خاطر پوشش خود مورد هجمه قرار می گیرند. ۲) شما اخیرا طرحی را برای اجرا برده اید که بر مبنای آن یهودیان امنیت کامل قرار می گیرند. حتی کوچترین انتقادی از اسراییل برابر با یهود ستیزی است. بعد می گویید در کشور ما آزادی بیان و اندیشه وجود دارد؟ چگونه است که مطبوعات فرانسوی حق مطرح کردن سوالی راجع به هولوکاست را ندارند ولی بدترین کاریکاتورها را راجع به حضرت محمد عیسی و مریم می کشند؟. ۳) شما خود را متمدن می دانید در حالی که بیش از صد سال شمال آفریقا را تحت سلطه داشتید و بیش از سه میلیون مسلمان را سربازان فرانسوی سر بریدند و با آن سرها عکس انداختند. ۴) شما که به ارزشهای جامعه مسلمان خود اهمیتی نمی دهید چگونه اصرار دارید تا کالاهای خود را به کشورهای اسلامی بفروشید؟ شما مستعمره می خواهید یا شریک تجاری؟. ۵) شما در منشور خود عنوان کردید که کشورهای خارجی حق دخالت ندارند. این یعنی هر بلایی سر مسلمانان فرانسه بیاید کشورهای دیگر حق ندارند حمایت کنند.
18
10
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
ادامه. چگونه است که در امور لبنان دخالت کردید و عنوان کردید مسولیت بازسازی امور سیاسی لبنان را می پذیرید؟ گویا شما هنوز در خیال خوش دوران مستعمراتی فرانسه هستید. ۷) شما فرانسوی ها چگونه به شاه ایران خیانت کردید و خمینی معلون را در کشور خود راه دادید و باعث شتاب گرفتن روند انقلاب ایران شدید. ژسکار دستن وقتی به قدرت رسید اولین کسی که ملاقات کرد شاه ایران بود ولی همین فرد به شاه خیانت کرد و پنهانی از خمینی حمایت کرد. در آخر اینکه کشور فرانسه روی اپراطوری بریتانیا را در استعمار و نژادپرستی سفید کرد
19
10
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. برخلاف موازین بین المللی به صدام هواپیمای سوپر اتاندارد و موشک اگزوست داد که نفتکشهای بی دفاع رو بزنه محیط زیست رو آلوده بکنه ...حتی صدام وقت تربیت خلبان نداشت بهش خلبان فرانسوی داد ..
6
9
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. اگر آن کتاب تاریخ را که در کامنت اول نوشتی خلاصه کنیم، منظورت این بود در فرانسه دموکراسی وجود ندارد؟ و چون در سیاست خارجی چنین و چنان کرده، حالا برای پس دادن تاوان باید سر معلم فرانسوی را برید؟ من فکر می کنم تناقض در حرفهای تو بیشتر است، و پیام فرانسه و تمام جامعه ی دموکرات جهانی روشن است، انها می گویند دین ترور را تحمل نخواهند کرد، و شما ها را یکی یکی از توی سوراخ هایتان بیرون خواهند کشید، روشن و صاف!
5
11
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. از 1981 تا 1986 پنج سال طول میکشه که سازمان ملل برای استفاده از سلاحهای شیمیایی توسط صدام یه بیانیه صادر بکنه!! حساب بکن موادی که هیتلر توی جنگ دوم استفاده نکرد حتی فروشش یه عمل غیر قانونی هست
11
7
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. آذری .جرمانیتیک نیست. ژرمانیست است. باز رفتو پای منبر.؟ از کجا میدانم؟ یک چیزی است. میگویند. روزنامه.کتاب. از کاغذ تولید میکنند. بعد یک چیزی است.می گویند. کلمه.جمله. مینویسند.می خوانیم. راست و دروغ جدا. میگویند. اطلاعات. ۱۰۰ بار گفتم.سخن پای منبری.....بود. است. خواهد بود.مثلا اگر بخوانی.مجبور نیستی. هی سخن آخوند محل تا مثل طوطی تکرار کنی.از ۶۵۰۰ ترور از سال ۲۰۰۸. نه یک چادری بود. .نه یک ریش دار. نه یکی که با ویزا اینجا آمد. ۴۰۰۰ نفر اینها تولد همین جا بودند.می گویند نسل سوم.بقیه هم پناهنده ها. اون ریش دار تونسی ،سواد.خندان و نوشتن ندارد. اون سبزی خود را میفروشد. تروریست ها.همه اینجا متولد. درس خوانده.دانشگاه رفته. قرآن را خوانده و حفظ هستند.می داند. در سوره نساا. نوشته شده. کفار را بکشید. زن آنها به غنیمت. و لذت برید.یعنی زنبانم لال.قرآن هم دروغ است؟ فرقی که دارد. این است،که شما شما.مثل اصاعف کهف ۱۵۰۰ سال خواب بوده. یک دفعه بیدار. فکر میکنید. مثل ۱۵۰۰ سال پیش هنوز میشود مثل بزغاله سر آدم برید.
4
13
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
ای پدر بیسوادی و منبر اخوند بسوزد. که منبر کم است.شب و روز هم در اینجا از شما مجبور گوش دهیم. هیلتر سلاحهای شیمیایی استفاده نکرد ؟ پس ۶ میلیون راا در کورها آدم سوزی. رسول گونه گردن زد؟ یا فکر میکنی زنده زنده به کوره انداخت؟. نه عزیز اول با سارین مسموم میکرد .بعد به کوره آدم سوزی. نمیدانم .شاید مثل رسولت فکر میکنی. ..... این قبول نیست.چرا هیتلر گاز سمی هم تولید میکرد.در شهر دلنی. امروز لهستان . مرکز تولید گاز تابون. ۱۲۰۰۰ تن پیدا کردند.هیتلر همانیست نبود. از ترس بود.که استفاده نکرد. متحدین در یک دیدار در سویس بی طرف. به ژنرال ۵ ستاره او.گورینگ اخطار دادند. اگر یک بمب گاز سمی پرتاب کنید. ما هم پرتاب میکنیم. هر دو تجربه از جنگ اول داشتند. از ترس بود. نه هیتلر مثل حضرت .....گاندی نبود.
5
10
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
سخن شما مثل یک دایره. نه سر.نه ته. یک چرا را با چرا دیگر.از یک طرف از پهلوی دفاع. ولی منطق آذری و مسافر.مگر در لبنان کار بدی کرد؟ گفت پول از ما میگیرید.ولی با آخوندها لاس خشگه . کجا این بد بود؟ اگر قرار است. یک دولت کنونی بار جنایتها دولت ۱۰۰ سال قبل از خود را به عده گیرد؟ پس ما باید......جنایت عرب مسلمان در ایران را میشود. در کنار. کشتار یهودیها توسط هیتلر. یا آارمنیها توسط عثمانی "پان ترکیستها داغ نکنند. اره میدانم. آارمنیها هم قبل ۱۹۱۷ گوسفند بی گناه نبودند". سخن از یک عمل مشخص.بریدن سر یک انسان امروزه فقط به جرم یک کاریکاتور مجاز است؟ طرف کار اشتباه نکرد. کاملا بر طبق سوره قرآن. دست کم .ما در ۱۱ سوره داریم. که نوشته ...... چگونه کفار را با شمشیر تیکه تیکه کرد.و به زنان تجاوز. اخر عزیز از چه میترسید. زمنی که کپرنیک سال ۱۸۰۰ با کشف منظومه شمسی .تمامی قوانین انجیل رد کرد. این جا هم راه نیفتند. و با غمه سرا بریدند. قبول کردند.مسیحی هم نابود نشد.
6
13
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
آذری این طرف را از کانادا ول کن.باز از حول حلیم افتادی توی دیگ؟چرا برای اثبات خود از او التماس میکنی؟ نخواندی تا اخر ؟از ما است.یک مقدار هنوز از رسول ترس دارد.دیر یا زود دارد. ولی سوخت و سوز ندارد. یک زمانی درک میکند، طرف چه جانور خونخواری بود.اگر هی شما نپری وسط. نه. رسول گاندی بود. شاهد هم داریم .آقای راسل بن درانت .
5
10
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. خوب حالا رسیدیم سر مشکل شما! اصل موضوع رو نمیتونی رد بکنی میری سر حواشی که چی؟ ! مثلا اینکه صدام از سلاح شیمیایی استفاده کرد شرکتهای غربی بهش فروختند و آموزش دادند و سازمان ملل 5 سال طول داد که تازه یک بیانیه صادر بکنه ...اینها رو ول کردی چسبیدی به هیتلر؟ ...اونهایی که نسل دوم و سوم تروریست هستند لابد پدر و مادرشون همین خشکه مذهبیهای ریشدار و برقع دار هشت بچه ای نیستند؟ نه پدر و مادرشون مسیحی کاتولیک یا لوتری آلمانی هستند !
12
5
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. حالا قهر نکن عزیز.چرا بر خورد؟ هیلتر باید از کی اجازه خرید سلاحهای شیمیایی میگرفت؟ استالین .چرچیل یا روزولت. ؟ شانس نداشت .مشاور مثل شما داشته باشد. یک نامه دست جهمی. به هر سه تا. با نام خدا. مستر چرچیل. رفیق استالین و رزولت عزیز. با کامل احترام . و با نام رسول.تقاضا داریم. اجازه بدهید. ما چن تن سلاحهای شیمیایی بخریم. زورمان به شما نمیرسد. خدمت گذار و دست بوس شما. مستر هیتلر.ازری خدا وکیل بعضی وقتا .از عسل هم شیرین تر هستی. همیشه کمی ساده لوحی .شیرین است .ولی شیرین مثل عسل؟
3
11
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. شما که پاسخ کامنتهای من رو ندادید و فقط از روی خشم صحبت کردید. به نظر من تمام این خوادث برنامه ریزی شده است تا دولت مکرون به اهداف خود برسد چرا که در بحث حقوق بازنشستگان و دانشجویان و دیگر مسایل اقتصادی و اجتماعی نا موفق بوده و می خواهد با بحث اسلام هراسی ضعفهای خود را جبران کند. بحران در ناآگاهی نسبت به اصول و حقائق اسلامی و دشمنی با امت مسلمان است. مشکل در فهم و بحران اخلاق است. مشکل در معیارهای دوگانه و اسلامهراسی است؛ در حاکمان دست پروردهی استعمارگران و اشغالگران است که قدرت را در کشورهای اسلامی قبضه کردهاند. چنین حملات ناموجه به مقدسات اسلامی با سرپوش آزادی که تنها بر ضد اسلام و مسلمان انجام میگیرد، علت اصلی تروریسم و نژادپرستی دینی است و مانع همزیستی مسالمتآمیز مبتنی بر احترام به همهی ادیان میشود. اگر مسلمانان مجبور شوند که پیمان سکولاریسم را امضا کنند، سرنوشت آزادی چه میشود؟
12
6
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
ادامه. هماهنگی با توسل به زور ممکن نیست و یکپارچگی به اجبار محقق نمیشود؛ همزیستی با زور و اجبار و محدود کردن آزادی و حقوق دیگران و به حاشیه راندن آنان شکل نخواهد گرفت؛ بلکه در سایهی عدالت و برابری و آزادی مسؤولانه برای همگان شکل میگیرد بدون این که در دین و نژاد تبعیضی قائل شوند. مسلمانان به جز شمار اندکی که ساختهی دستگاههای اطلاعاتی بینالمللی و منطقهای هستند، به احترام به قوانین و پایبندی به عهد و پیمان باور دارند و این رویکرد از دینشان سرچشمه میگیرد. این گونه حملات بر ضد اسلام که احساسات یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان را جریحهدار میکند، تنها با افکار قرون وسطی همخوانی دارد. افکاری که اروپا را با جنگهای صلیبی درگیر کرد . مسلمانان ظلم و سرکوب و اشغالگریهای گذشته را فراموش نکردهاند که فرانسه هم سهم بزرگی در آن داشت و نیروهای فرانسوی همچنان در آفریقا از تاراج ثروتها و رژیمهای فاسد و خودکامه حمایت میکنند. مسلمانان امروز هم از سلطه و استکبار و مبارزه با اسلام معتدل و میانهرو رنج میبرند.
11
5
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. شما می خواهی نهایتا به ترکیه حق بدهی که این ترورها را در خاک فرانسه و اتریش سازماندهی کرد، و حالا از سرنوشت دموکراسی در کشور فرانسه نگران هستی، تو از حق ترور در اروپا دفاع می کنی، مگر نمی دانی که فاشیسم و ترود نقطه مقابل دموکراسی است؟ تنها کسانی در اروپا باید از دموکراسی حرف بزنند که از آزادی بیان و ازادی احزاب دفاع می کنند، نه انها که روز روشن برای اینکه ازادی نباشد سر معلم را می برند، انهم برای منحرف کردن افکار دنیا در میانه ی حمله ی آذربایجان به ارمنستان! یعنی با اهداف سیاسی، و نام انرا می گذارند اسلام، بعد هم با پر رویی می گویند احساسات یک میلیارد مسلمان را جریحه دار نکنید، شما فقط بگذارید ما سر ببریم! همه می دانند که ترکیه با فرانسه در حال جنگ است، پشت اسلام خودت را قایم نکن
6
8
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. سکلاریسم دین نیست. یک طرز فکر.یک شیوه زندگی است. اسلام یک دین است.بر مبنا .یک سری قانون .که با توجه به شیوه زندگی خیمه نشینی ایجاد شده. تمامی حدیثها .سورهها قرآن. فقط برای این ایجاد شدند.که قدرت یک قبیله را در روی قبلیه دیگر تضمین کند.قوانینی که. بر طول تاریخ . مستقل شدند. تکامل.و امروز نتیجه آن را در ایران میبینیم.هدف دین ستیزی نیست. هدف این است. که شما شکاک شوید. .کمی ریلکس شوید. تا یکی .یک مقدار شوخی کرد یا کاریکاتور کشید. غمه بیرون نکشید. خودتان میدانید. که اکثر مسلمان اه اینجوری فکر میکنند.همه تروریست نمیشوند. ولی از هر ۱۰ تروریست. ۹ تا مسلمان هستند. همیشه نمیشود. استثمار را مقصر دانست. این فهرنگ و سنت.و دین یک مملکت هم نقش بزرگ دارد. کنیا و سومالی یک کشور بودند. قسمت کنیا مسیحی.قسمت سومالی مسلمان.حالا به دو تا نگاه کنید.در حکومت سکولار .همه ادیان .همه مردم با هر تمایل. میتوانند.در کنار هم زندگی. پس چرا در کشور مسلمان ممکن نیست. ترکیه مسلمان خوب ما است. کلیسا ۲۰۰۰ ساله را.مسجد میکنند. در کدام کشور سکلار میبینید؟
4
6
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. اون کاریکاتور مصداق آزادی بیان نیست . شخصی کوتوله سبیل چخماقی عمامه بسر رو نشون میده که توی عمامش بمب هست. این فرد کوتوله سیبیلو توی غرب از خیلی وقت پیش سمبل انسان شرق میانه هست. طبق قوانین خود کشورهای اروپایی این مصداق تنفر پراکنی هست hate speech نسبت به گروه بزرگی از انسانها . ..متاسفانه مسلمانها متولی درست حسابی ندارند که از راه قانونی وارد بشوند و اینها رو به دادگاه بکشونند ...مسن هاشون شماها هستید که دچار خودباختگی شدید و از هر شایعه و بهانه و سانسور تاریخ استفاده میکنند که ثابت کنند فرهنگ خودشون بد هست ...این باعث میشه یه سری بچه هایی که ناراحتی دارند از فرهنگی وارد فرهنگ دیگری شدند اونرو نمیتونند هضم کنند بطور خشن وارد بشند و این اتفاقات بیافته.
9
4
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. ما زمانی که شما راا با جنایت و تجاوز در صدر اسلام رودرو میکنیم. تنها کلام شما. اون زمان اینجوری بود.رسم بود. نمیشود با امروز مقایسه کرد. پس چرا میخواهید این رسومات را تا به امروز سفت و سخت به آن بچسبید.؟ آیا ترس از این دارید. .که اگر شیوه زندگی رسول. افکار او آشکار شود. ملت دسته دسته اسلام را ترک کنند؟ میخواهید .۱۵۰۰ سال دیگر با دروغ زندگی کنید.؟ از چه میترسید. بله میدانیم .فرانسه. آلمان.انگلیس. همه استثمار کردند. ولی این چه ربطی به این دارد. که یکی با چاقو سر ببرد؟ و شما هم مستقیم دفاع نمیکنید. ولی کوشش.یک جوری ماست مالی.بله آقا به مقدسات ما توهین کرد. چکار این اموزگار کرد؟ بسیار انسان شریف. میخواست این کاریکاتور ها.به بحث آزاد. و آموزش دهد. آزادی بین و افکار. برای همه است. برای اون کسی که نماز میخواند. برای آن کسی که کاریکاتور میکشد. مغز منجمد ما مسلمان قدر به این نیست. ۲۰۰۰ سال دیگر قادر نیست. اگر قادر شوید. کمی خود انتقاد .کمی باز.با دیدن یک کاریکاتور بخندید .مسلسل نکشید. نیمی از جهان را خوشبخت میکنید.
3
7
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. آذری. کی بود. با هیتلر شروع کرد. من یا شما .که گیر دادی به ممنوع بودن خرید سلاح شیمیایی توسط هیتلر. خوب همه که دارند میبینند. شما شروع کردید.صدر اسلام که نیست .یک نامه بزنی. آقا سانسور کنید. حالا عزیز هنوز نگفتی ؟ هیلتر باید از کی اجازه میگرفت.تا سلاح شیمیایی بخرد؟ خدا وکیلی .خیلی کنجکاو هستم. این چیزها را کجا به شما یاد میدهند. حالا درک چرا درس علما ۱۱ سال طول میکشد. شر و ور .یاد گرفتن که الکی نیست. وقت میخواد
3
7
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. هرگونه نقاشی، حتی ایین کاریکاتور، نمی تواند ترور و فاشیسم را توجیه کند، شما هرگونه استدلال کنی، جنایت را پاک نمی کند، من با حرف تو موافقم که در اروپا راسیسم وجود دارد، ولی درصد کمی از مردم هستند فعلا، اینگونه اعمال تروریستی راسیسم و فاشیسم پروری است و آنها که این کارها را سازماندهی می کنند، خیلی ضد انسان و دموکراسی هستند، دفاع شما و موجه کردن ترور اسلامی مانند تف سر بالاست، دودش آخر سر توی چشم خودت هم خواهد رفت، خیلی دلخوش به ترکیه نباش
3
5
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۶۵
zarduscht - فرانکفورت، آلمان
آذری میشود. شما لال مونی بگیرید. ۱۰ دقیقه. مثل نخود هر آش هی نپری وسط. قابل هضم برای شما نیست. اخرای ..... کاریکاتور است. پس شکل کی بکشد.؟ اگر قرار است. قیافه حضرت را مثل جرج کلونی بکشد. که دیگر کاریکاتور نیست. اون برای پلی بوی است. یک لحظه سکوت کن. اینقدر داد و قال نکن. مثل یک بچه که آدامس را از دستش گرفته.همیشه هم که فقط تکرار تکرار تکرار. خاک بر سرا آن آخوند .که به شما آموزش میدهد.یکی دیگه پیدا کن. سر ما خوردی.کجا بودیم ؟ عزیز از کانادا ؟ این نمیزاره که؟
3
5
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
[::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. همه این ها تراژدی ها برای نظم نوین جهانی است. مکرون خود کارمند بانک روچیلد بوده و حال از آنان در جهت اهدافشان استفاده می کند. شعارهای آزادی برابری و برابری در فرانسه شعارهایی توخالی برای اهداف استعماری آنهاست. این برنامه ترور و کاریکاتور کشی هم خود آنان طراحی کردند تا اهداف سیاسی خود را اجرا کنند. اینان مستعمره می خواهند نه سریک سیاسی و تجاری؟ چرا مکرون به لبنان رفت؟ چرا اصرار دارند بازارهای کشورهای مسلمان را حفط کنند؟ در مقابل زنان مسلمان فرانسه امنیت ندارند. طالبان القاعده و داعش خود دست پرورده اینان هستند. غرب برای اهداف خود همواره به یک دشمن نیاز دارد که قبلا کمونیست بود و حال اسلام گرایی است. خمینی معلون را همین ها بر کشیدند و به شاه ایران خیانت کردند. فریب بازی کثیف و شیطانی غرب را نباید خورد.
6
4
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۵۰
kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
ما ایرانیان رسم داریم بحث را به حاشیه بکشانیم.مثلا زن و شوهر بخاطر خرید یک کالا دعوایشان میشه ؛ اما بعد از ۵ دقیقه بحث به خواهر شوهر ؛ مادر زن ؛ تکمیل نبودن جهیزه و غیره میکشه. من شخصا اقدامات جدید فرانسه علیه اسلام گرایی را گامی به جلو میبینم . یعنی شرایط رشد و تکثیر اسلام گرایی باید محدود بشه . برای نجات دمکراسی گاهی باید تصمیمات غیر دمکراتیک گرفت .در سیستم دمکراتیک انسان در برابر از دست دادن یک سری حق انتخاب شخصی ؛ امنیت و سایر حقوق را دریافت میکند . مثلا فردی خواهان این است که لخت مادر زاد بره رستوران . و این را حق و تصمیم خویش میداند . اما سیستم قانونی این حق را از تو میگیره ولی به کسی هم حق نمیده که فرد را کتک بزنه . جامعه باید حق برقعه و پوشش سراسری را ممنوع کنه ولی کسی را که در سن بلوغ خواهان حجاب در حد معقول است باید از حقش دفاع بشه .
1
2
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. من ترور رو توجیه نکردم برای همین نوشتم متاسفانه اگر مسلمونها از راه قانون وارد میشدند و این رو بعنوان بیان تنفر توی دادگاه مطرح میکردند برنده میشدند . با کاریکاتور هم مخالف نیستم حالا از هر کسی باشه بشرطی که برچسب خاصی به گروه خاص نزنه ...قبلا هم گفتم اگر عکس یه چینی ریش کم پشت با چشم ریز رو هم بکشه که داره دنبال آشغال میگرده من محکومش میکنم حالا اون بگه منظورم کنفوسیوس یا لائوتسه بوده من میگم تو به کل چینیها توهین کردی اونها رو گدا نشون دادی ولی از اونور هم به چینی حق نمیدم بره کسی رو کتک بزنه یا بکشه ...شما یه حرفهایی توی دهن آدم میذاری
6
3
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. دموکراسی درون جامعه ی فرانسه است و ربط چندانی به سیاست خارجی ندارد، ولی بحث ما فقط بر سر یک جمله بود : چرا سر بریدن را محکوم نمی کنی؟ مگر اینکه خودت یک تروریست باشی، که در ان صورت تاریخ را برای ما ننویس، چون ما خودمان تاریخ قرن بیستم را حفظ هستیم
5
4
شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
[::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. شما متوجه کامنتهای من نشدید. من هر نوع خشونت را محکوم می کنم. شما تاریخ قرن بیستم را حفظ هستی؟ شما چرا خشونت بر ضد مسلمانان را محکوم نمی کنی؟ چرا جریحه ذار شدن احساسات بیش از ا میلیارد مسلمان را محکوم نمی کنی؟ کدام عدالت می گوید توهین به مسلمانان آزاد است و لی کوچکترین انتقادی بر ضد یهودیان محکوم است؟ . شما انتقاد دارید که چرا مسلمانان به غرب می روند. این مسلمانان فرانسه همان اهالی مستعمرات فرانسه در شمال آفریقا هستند که به عنوان کارگر و برده به فرانسه رفتند و حال نسل سوم آنان به عنوان شهروند درجه ۳ شناخته می شوند. خود دستگاهای اطلاعاتی غرب گروههای تندرو اسلامگرا را به وجود آوردند وگرنه خیلی راحت می توانستند از ورود تندروها جلوگیری کنند. من درکامنت قبلی هم نوشتم که هنوز غربی ها بر منابع کشورهای مسلمان تسلط دارند و هنوز استعمار ولی به شکل نوین ادامه دارد. تمام این وقایع حزن آور دست ساخته دستگاه های اطلاعاتی غرب است.
5
5
یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۹
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. آن یک میلیارد و اندی مسلمان، خودشان از جانب حکومت های اسلامی خودشان هر روز دارند سلاخی می شوند، اگر کسی در این کشورهای به قول تو اسلامی کوچکترین ندای دموکراسی سر دهد، سلاخی می شود، ایا احساسات این یک میلیارد از این بیرحمی ها و فقر و بیچارگی جریحه دار نمی شود؟ چرا می شود، ولی کسانی مانند تو برای انها تاریخ را واژگون می نویسند و .....، در ضمن امار یک میلیارد و اندی مسلمانان هم غلط است، در همه ی این کشورها اقلیت های بزرگی هستند که مسلمان نیستند و انها هم که مسلمان ثبت شده اند، اکثرا به میل خودشان نبوده است، و هدیدیم که داعشی های شما فقط یک اقلیت بود و همین ملت های به اصطلاح مسلمان در مقابل انها ایستادند، دین و احساسات این ملت ها هر روز از طرف حاکمان خودشان بطرز فجیعی جریحه دار می شود، ولی تو برای اینکه خاک در چشم انها بریزی، برای انها »دشمن خارجی« می سازی، در پایان: چرا سر بریدن معلم را محکوم نمی کنی؟!!
1
4
یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. بدون شک اکثر کشورهای مسلمان حکومتهای بدی دارند که البته نتیجه عقب ماندگی تاریخی هست که یکی از دلایل تاریخی آن همین مستعمره کردن و غارت آنها توسط کشورهای مسیحی هست . به مردمش نمیشه آزادی داد چون شعورشون کم هست بنابراین حکومتهاش هم زیاد مقصرنیستند مجبورند مردم نیمه وحشی رو یه طوری جمع کنند ...مشکل فقط بتدریج با باسواد شدن مردمشون حل خواهد شد و زمان میبره منتها این وسط همون کشورهای مسیحی استعمارگر نباید وارد بشند و دوباره بخواهند سو استفاده بکنند..شما اگه بابات کتک بزنه دلیل نمیشه مرد همسایه از موقعیت استفاده کنه اونهم بیاد تورو بزنه وقتی گفتی چرا بگه تو که بابات هر روز تورو میزنه حق اعتراض نداری!
2
4
یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
[::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. اینطور نیست که شما می فرمایید. شما وهابیت و سلفی گری رو با اسلام اشتباه گرفتی. وهابیت و سلفی گری (یعنی همان داعش و القاعده) رو خود غربی ها روی کار آوردند و از آن حمایت می کنند چرا که کاملا در جهت اهداف غرب حرکت می کند. حکومتهای به ظاهر اسلامی کاملا در خدمت غرب هستند و منابع این کشورها را در اختیار غرب قرار می دهند. در مورد سربریدن آن معلم فرانسوی که البته کار زشت و خلاف انسانی بود ولی چرا او کاریکاتورهای پیامبر را نشان داد؟ او حق این رو داشت که کاریکاتورهای هولوکاست و اسراییل را نشان دهد؟ مسلما خیر؟ چرا که با نفوذ لابی های صهیونیستی کار به داگاه و زندان می کشید. دوست عزیز همه اینها برنامه ریزی شده است. مکرون برای پیاده کرده اهداف استعماری خود نیاز به بهانه داشت که آن را پیدا کرد. فرانسه در حال وضع قانونی است که کوچکترین انتقادی بر ضد اسراییل یهود ستیزی تلقی می شود. چون مکرون کارمند بانک روچیلد بوده و دستورات آنان را اجرا می کند. شما خودت جنایات فرانسه در شمال آفریقا را محکوم می کنی؟
2
1
یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. نفی هلوکاست در فرانسه و در همین کانادای ما زندان ندارد و با استفاده از همین دموکراسی موجود می توانی دلایل تاریخی خودت را در یک کتاب و یا مقاله در هر سطحی ارائه کنی، کتابهای زیادی هم در این باره موجود است، گروه های نیونازیست راست دارند توی خیابون تظاهرات می کنند و سلام هیتلری می دهند، شما چگونه طرفدار این جریان شدی و در مقابل دموکراسی با بریدن سر یک معلم مقایسه می کنی، می دانی که مخالفت با جنایت تاریخی هولوکاست رسما در ایران از طرف احمدی نژاد و دوستان پانترک شما عنوان شد، همه ی این جریانها ی راست گرا درست مانند شما استدلال می کنند، یک جنایت انجام می دهند و انگاه می گویند هیتلر جنایتی نکرد!! چرا بریدن سر معلم فرانسوی را محکوم نمی کنی؟! بدون نقب زدن به هولوکاست!!! چرا ؟
2
1
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۰
آذرمیانه - آذربادگان، ایران
[::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. با بعضی سخنان شما موافقم ولی شما یه روشی رو میروی که مسئولین جمهوری اسلامی 40 سال رفتند و معلوم شده غلط بوده ..اینکه برای مشکلات خودت توطئه های غرب رو عنوان میکنی ...اینکار رو مسئولین کردند باعث شد کار معمولی هم نکنند دزدیهای خودشون رو مسئول خرابی کشور ندونند در نتیجه همه چیز خراب و از هم پاشیده بشه ...از فرودگاه و گمرک و دانشگاه و کارخانه و کلانتری و دادسرا . یعنی دادسرا که باید عدل و داد ایجاد بکنه خودش مرکز فساد شده . این یه کار بدی هست شما باز داری از اونسر دنیا انجام میدی ...چشمهات رو باز بکن ببین مسئولین کانادا چطور عمل میکنند که جامعه خودشون رو مدیریت درست میکنند سالی صدها هزار نفر رو هم پناه میدند بعد شما با بهترین آب و هوا منابع گاز دنیا نمیتونی اداره بکنی همش داد میزنی غرب منو اذیت میکنه
1
4
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۴۰
کیانپور - ونکوور، کانادا
[::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. دوست عزیز برخلاف گفته شما نفی هولوکاست در غرب جرم محسوب میشه و با گوینده آن برخورد می کنند نمونه اش روژه گارودی و چند نفر دیگر. من خشونت رو نفی می کنم ولی با توهین به اعتقادات دینی هم مخالفم. البته با روحانیون دین به دنیا فروش هم مبارزه می کنم. امانوئل مکرون در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد که در فرانسه، آزادی بیان مطلق وجود دارد و میتوان به هر شخص، تفکر، عقیده و دینی توهین کرد ولی این سخنش تا چه حدی صحت دارد؟ بررسی واقعیت قوانین فرانسه که رسانهها چیزی از آن به ما نمیگویند.. فرانسه چگونه اساتیدِ دانشگاه را صرفا بخاطر انتقاد از یهودیت، اخراج و اسمشان را از دانشگاهها پاک میکند؟ . آذرمیانه - آذربادگان، ایران. دوست عزیز. من مشکلات جامعغه و مدیریت خود را می دانم چون کتابهای جامعه شناسی نخبه کشی و چرا ایران عقب ماند غرب پیش رفت را خواندم. کشورهای اسلامی عموما و ایران خصوصا با دیکتاتوری ضعف مدیریت روبرو بودند و استعمار از این مورد سو استفاده کرد. غرب دو رو دارد و با باید از نکات مثبت آن برا یپیشرفت استفاده کنیم.
0
1
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
۳۸
azadi2011 - تورنتو، کانادا
[::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. من معنی نفی هلوکاست را خوب متوجه نشدم، منظور شما این است که که اگر کسی جنایات هیتلر را نفی کرد، به زبان دیگر هیتلر را پاک و مبری از جنایت کرد، باز هم استاد دانشگاه بماند، مثلا کوره های آدم سوزی را انکار کند، هیچ کس هیچ نگوید، و همه بگویند : احسنت!؟
0
0
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
پاسخ شما چیست؟
0%
ارسال پاسخ
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.