حجم همه ویروس کرونا که جهان را لرزاند، اندازه یک قاشق چای‌خوری است

العربیه :هیچ کس حتی تصور نمی‌کرد که حجم همه ویروس‌ها کرونا که از دسامبر سال گذشته تاکنون سراسر مردم جهان را به وحشت انداخته و باعث ابتلای بیش از 53 میلیون نفر به بیماری شده و بخش بزرگی از اقتصاد جهان را فلج کرد، به اندازه یک قاشق چای‌خوری است.

مت پارکر، یکی از ریاضی‌دانان مشهور استرالیایی که تحقیق‌های زیادی در زمینه حجم ویروس کرونا انجام داده، اعلام کرده است که در حداکثر تخمینی که او زده، مقدار ویروس کرونا به اندازه یک قاشق چای‌خوری یا به عبارتی 8 میلی‌لیتر است.

این دانشمند استرالیایی گفته است در حقیقت ویروس کرونا برغم قدرتی که برای نابود کردن سلول‌ها در بدن دارد اما میلیون‌ها بار از سلول‌های انسان کوچک‌تر است.

به گزارش روزنامه «ذسان» مت پارکر چندین فرض را برای ارائه این رقم ارائه داد و گفت بنابر تخمین‌هایش تمام ویروس کرونا روی کره زمین حجمی به اندازه درون یک قاشق چای خوری دارد.

این دانشمند استرالیایی با استفاده از رقم 300 هزار مورد ابتلای جدید در روز در سراسر جهان به این ویروس و با فرض اینکه هر یک به مدت 14 روز آلوده باشد، تعداد افرادی را که در حال حاضر به این ویروس مبتلا هستند محاسبه کرد. او سپس تخمین زد که 3.3 میلیون میلیارد سلول کرونا در جمعیت همه انسان‌ها وجود دارد.

اگرچه داده‌های پزشکی و پژوهش‌های پزشکی تاکنون هیچ برآوردی از حجم و اندازه این ویروس را تأیید نکرده‌اند، اما شکی نیست که این ویروس کوچک صرف نظر از اندازه میکروسکوپی، کل کره زمین را لرزانده است و برغم اخبار امیدوار کننده‌ای که اخیراً از توزیع واکسن علیه این اپیدمی منتشر شده است ، هنوز هم جهان از پیالمدهای این ویروس در وحشت و ترس به سر می‌برد.
+9
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.