خبری ناخوشایند برای بهبودیافتگان از کووید۱۹

العربیه :دانشمندان همچنان سرگرم تلاشی سخت برای کشف اسرار پنهان کرونا هستند که دسامبر گذشته در چین پدیدار شد و با انتشار در دیگر کشورهای جهان، تا کنون جان 1 میلیون و 311 هزار و 32 نفر را گرفته و 53 میلیون و 837 هزار و 70 نفر را مبتلا ساخته است.

پژوهش جدیدی، پرده از مشکل خطرساز تازه‌ای برداشته که بهبودیافتگان از کووید19 از آن رنج می‌برند. دانشمندان، پرونده نزدیک به 69 میلون بیمار در آمریکا از 20 ژانویه تا 1 اوت را مورد بررسی قرار دادند که مشتمل بر پرونده 62 هزار نفر مبتلای قطعی به کرونا شد.

بر اساس مطالعه نشر شده در مجله «لانست سایکیاتری»، پژوهشگران دانشگاه آکسفورد و مرکز پژوهش‌های پزشکی در مورد آنالیز این بررسی‌ها، نردیک به 18% بهبودیافتگان از کووید19 ظرف حدود 3 ماه از تاریخ بهبود، دچار علائم بیماری‌های روانی شده‌اند.

به نوشته روزنامه نشنال اینترست، این رقم نزدیک به دو برابر ارقام ثبت شده مربوط به دیگر بیماری‌های خطرناکی همچون سارس است.

این پژوهش نشان داد که بهبودیافتگان کرونا، علائم بروز مشکلات ذهنی و روانی در سطوح گوناگونی را نشان دادند که شامل بی‌خوابی، نگرانی و افسردگی می‌شد و تا سر حد بیماری‌های روانی خطرناک همچون پیرذهنی و ناتوانی مغزی می‌رسد.

بر اساس این پژوهش، افرادی که سابقه مشکلات روانی داشتند، دچار علائم بسیار خطرناک و پیشرفته بیماری‌های روانی شده و به میزان 65% بیشتر از افراد سالم در معرض ابتلاء به کرونا هستند
+9
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.