خبرگزاری فارس: تسلط آذربایجان بر نوار مرزی قره‌باغ تحول شوم علیه ایران است

 تصویری از شهر شوشا در زمان جنگ بین ارمنستان و آذربایجان. این شهر اکنون در کنترل دولت آذربایجان استرادیو فردا :در حالی که رهبر جمهوری اسلامی پیشتر بر «آزاد شدن سرزمین‌های آذربایجان» تاکید کرده بود، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه، در یادداشتی تسلط آذربایجان بر بخش‌هایی از قره‌باغ را «تحول شوم» و «فاجعه صلح» دانست.

در این یادداشت که روز جمعه، ۲۳ آبان، در این خبرگزاری منتشر شده، از رفتار دولت‌های روسیه و ترکیه به شدت انتقاد شده و نویسنده با توصیف دیپلماسی ترکیه در جنگ قره‌باغ به عنوان «اقدامات شیطانی» تاکید می‌کند که دولت اردوغان «می‌تواند علائق خود را به ایران تحمیل کند».

در بخش دیگری از این یادداشت دولت روسیه نیز «به ماهیگیری اقتصادی و سیاسی» متهم شده و آمده است که وضعیت به گونه‌ای شده که «ایران شانس زیادی برای نقش‌آفرینی موثر نخواهد داشت».

بر اساس توافق ترک مخاصمه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان که روز ۲۰ آبان با وساطت روسیه امضا شد، آذربایجان بخش‌هایی از منطقه قره‌باغ را که در جریان جنگ اخیر تصرف کرد نگه می‌دارد و ارمنستان باید از مناطق اشغالی خارج شود.

نویسنده گزارش فارس همچنین از احتمال استقرار پایگاه نظامی اسرائیل در مناطق مرزی ایران و حضور شبه‌نظامیانی که دولت ترکیه از سوریه به جنگ قره‌باغ اعزام کرده، به عنوان دیگر مواردی نام برده است که می‌تواند «پیامدهای خطرناک امنیتی» برای ایران داشته باشد.

دولت ایران پیش از این بارها درباره حضور شبه‌نظامیانی که از سوریه آمده‌اند، ابراز نگرانی کرد و تلویحا اشاره کرده بود که به دولت ترکیه در این زمینه هشدار داده است.

در گزارش خبرگزاری فارس همچنین با اشاره به این که از این پس مرکزهای شمال غرب ایران به طور کامل در کنترل کشور آذربایجان است، تاکید کرده که «آنکارا دیگر برای دسترسی به آذربایجان نیازی به مسیر ترانزیتی ایران ندارد» و علاوه بر این که ایران مسیر ترانزیت به ارمنستان را از دست داد، روسیه و ترکیه می‌توانند «به راحتی ایران را از معادلات آتی انتقال انرژی به اروپا کنار بگذارند» و این امر میلیاردها دلار خسارت در پی دارد.

اگرچه تحقق سناریوهایی که در این یادداشت آمده زمان‌بر و پیچیده است، انتشار چنین یادداشتی با اظهارات و سیاست‌های رهبر جمهوری اسلامی و دولت ایران که از آزاد شدن مناطق تحت اشغال جمهوری آذربایجان و همچنین توافق ترک مخاصمه بین این دو کشور حمایت می‌کردند، مغایرت دارد.
+49
رأی دهید
-15

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    تاسفانه یکی از مسائلی که باعث این وضعیت و حتی غفلت دولت و نخبگان سیاسی شده نفوذ شدید و عجیب لابی ها و رسانه های وابسته به ترکیه در کشور است که چنین تهدید مهمی را خیلی راحت لاپوشانی کردند تا زمانی که ایران مقابل عمل انجام شده قرار گرفت وتازه مقامات نظامی و سیاسی ما بیدار شدند.معلوم نیست در بعضی رسانه های ایران چه می گذرد. اول گفتن هدف ترکیه و آذربایجان آزادی قره باغ و خاک مسلمین است و حالا که دیگر دیر شده تازه نقاب از چهره افتاده و دقیقا مشخص شده هدف آنها ارتباط خط ترانزیتی بین ترکیه وآذربایجان و دور زدن ایران و این یعنی محروم کردن ایرانو ساکنان استانهای شمالی و غربی از میلیاردها دلار درآمد . وقتی میشینیم کنار و دخالت نمی‌کنیم اینجوری حق ما رو میخورن، تازه این اول ماجرا هست ترکیه و آذربایجان میخوان راه ارتباطی ایران به آسیا میانه رو از بین ببرن و راه خودشون رو جایگزین ایران کنن. تازه بعد از ۲ ماه جنگ ما متوجه این موضوع شدیم.
    20
    30
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    sure esrafil - مونیخ ، آلمان
    شما احمقهای صیعه زاده بجای حمله به آدمخورهای مغلزاده و فک و فامیل اردوخر که تا دیروز زن و بچه ملت را در سوریه سر میبریدند برادران کرد ما را در عاق بمباران میکنید و برای اردوقاطر دم تکان میدید.این هم نتیجه این حماقت که ۴۲ سال است در این مملکت زمامی نداره، حالا برید به سر پوتین قصم بخورید و دریای خزر را به پوتین تقدیم کنیدو فرودگاه نوژه را به ایشون هدیه کنید.تازه کجای کارید، فردا تروریستهای ۴ پای سپاه تب سنج چینی را به اسم نفت یاب و گنجیاب و قاچاق یاب که قالبشون کردند میلیونها دلار تیغشون زدند را که چند وقت پیش به اسم دستگاه کرنا یاب میخواستند به وزارت بهداشت قالب کنند به اسم تروریست یاب از اخوند تیوی به مردم نشون میدند و میگن نترسید دستگاه تروریست یاب مهدی توله نرجس تروریستها را در مرز پیدا میکنه و تروریستهای ۴ پای سپاه با قاطر ۳۱۳ اونها را تپاله باران میکنند
    16
    26
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان

    آنجا خاک آذربایجان است و ایران اهداف کوتاه مدتش را در حمایت از ارمنی های اشغال گر را به منافغ بلند مدتش با ترکها و آذربایجان فدا کرد و الان باید دغدغه آسوده خاطر شدن آذربایجان و حس دوری ترکهای ایران از فارسها را داشته باشد. فارسها به خاطر ارمنی ها ترکها را از دست دادو مطمن باشید خیلی زود آذربایجان جنوبی از اران جدا خواهد شد و این را شما باعث شدید
    51
    23
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    تیتر رو اصلاح کنید. خبرگزاری فاشیسم فارسیسم. این سوزشها باعث گرونی آب یخ میشه. فاشیسم فارسیسم حتی به هم زبانان خودشون هم رحم ندارن. الباقی پیشکش. عده ای شهرستانی بیکار و الاف و دزد و بی خانواده الان شده آیت اله و سردار خوب معلومه یابو برشون میداره. اسراییل توی سوریه شخمتون زده حتی جیک نمیزنید. به ترکیه هم که نگاه چپ نمیتونید بکنید. روسیه هم که باباتونه. من نمیدونم این هارت و پورتاتون چیه!
    42
    21
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
    [::رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا::]. دوست عزیز من به نوبه خودم بارها نوشتم که هدف وصل شدن باکو به انکارا هست تلوزیون های ترک شب و روز در این مورد گذارش داشتن و ایران خواب بودو یا از پان ترکهای ایران واهمه داشت.ارمنستان یعنی خط قرمز هر ایرانی.اول ایران بعد قوم من بعنوان ایرانی اذری پشت ارمنستان هستم و امیدوارم این خفت را ارامنه قبول نکنئد.ایران باید موضع بگیره و راه را به ایران باز بزاره.مگه اونها از بازرگان به ایروان به ما را ه دادن که الان ما راه نخجوان به باکو را باز بگزارینم.
    16
    32
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان

    ایران به خاطر نفرت و ترس از ترکها و آذربایجانی ها تمام تخم مرغهایش را در سبد ارمنستان قرار داد و این خیلی عواقب بدی برای ایران خواهد داشت و صدای دهل این کار سالهای اینده شنیده خواهد شد. ارمنستان باید در 100 سال اینده خسارت اشغال سرزمینهای آذربایجان را بپردازد یا باید قسمتی از خاکش در مقابل این خسارت به آذربایجان واگذار کند که هدف قطع ارتباط ارمنستان از ایران و دنیای خارج است . و یادتان باشد ارمنستان و تمام رویاهای بادکنکی ارمنی ها به هوا رفت و در اینده نزدیک ارمنی 4 شهر قره باغ هم مجبور به کوچ خواهند شد و روسیه بیشتر از 5 یا 10 سال نمی تواند در آنجا باشد و در ضمن هیچ منبع درامدی برای ان ارمنی نیست اگر بخواند خودش را از کنترل دولت آذربایجان جدا کننند و. دیگر معادن اشغالی نیست و چپاول ثروت شهرهای اشغال شده وجود ندارد . ما می دانیم که آنها نمی توانند انجا زندگی کنند و ارمنستان هم تا 100 سال هم نای صحبت کردن نخواهد داشت و در واقع سیاسیت ارمنی بازی و دشمنی با ترکها و آذربایجان توسط ایران شکست خورد
    36
    16
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. ... در ایران همه ایرانی هستن و این داستان فارس و ترک را برای گوش درازهای ترکیه تعریف کن نه اینجا.اذربایجان شوروی مال ایران بوده و یک وطن پرست این دولتهای علکی را قبول نداره. نون دیگری را یخوری حلیم حاج عباس را هممیزنی. یک هفته از بد بختی 42 ساله ایران سر ترکیه که ابیته بیاد تا 100 سال دیگه ون نمیره.واقعا که زیر ....
    16
    34
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    freedom of the press - تهران، ایران
    تمین رسانه خودباخته تا دیروز طرفدار آذربایجان بود ‌‌حق حاکمیت آذربایجان را بر منطقه مناقشه آمیز مسلمون قانونی میدانست ، الان که آذربایجانی ها پرچم اسراییل را برافراشتند داره میگه خوردم نخوردم. کلا رژیم منفور خمینی هندی زاده ناخلف همیشه دستمایه بازی و بازیجه سیاست بوده . همیشه دستمال بدستی میکنه وقتی آن کشور به هدفش رسید خامنه ایی و رژیمش را مثل دستمال توالت می اندازه تو توالت و سیفون را می کشه. خاک بر سرت خامنه ایی که برای بر سر قدرت ماندن اینطور خودت را حقیر و زیر خواب میکنی. برو بمیر چلاق علی. روح پدر و مادرت در عذابه برای داشتن چنین موجود بی وجودو‌حقیری مثل توی همه چیز به خطا
    4
    18
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    freedom of the press - تهران، ایران
    همین‌ رسانه خودباخته تا دیروز طرفدار آذربایجان بود ‌‌حق حاکمیت آذربایجان را بر منطقه مناقشه آمیز مسلم و قانونی میدانست ، الان که آذربایجانی ها پرچم اسراییل را برافراشتند داره میگه خوردم نخوردم. کلا رژیم منفور خمینی هندی زاده ناخلف همیشه دستمایه بازی و بازیجه سیاست بوده . همیشه دستمال بدستی میکنه وقتی آن کشور به هدفش رسید خامنه ایی و رژیمش را مثل دستمال توالت می اندازه تو توالت و سیفون را می کشه. خاک بر سرت خامنه ایی که برای بر سر قدرت ماندن اینطور خودت را حقیر و زیر خواب میکنی. برو بمیر چلاق علی. روح پدر و مادرت در عذابه برای داشتن چنین موجود بی وجودو‌حقیری مثل توی همه چیز به خطا
    3
    14
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. آفرین معلومه ظرفاتو به موقع شستی و وقت کردی بیای اینجا زر بزنی. بزن راحت باش. برای کسی مهم نیست تو چی میگی. آدمی که شرف نداره حق دیگران رو ببینه همون بهتره مخش تعطیل بمونه
    23
    13
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان
    [::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. وضعیت شما یک مقدار قاراشمش است با اینکه عاشق ایرانم ولی فارس نیستم. یک تورک یا تورکه یا تورکه ،درصدی نیست قارداشم .
    16
    15
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    علی خامنه ای خود ترک زاده است و معلوم بود از ان اول که حمایت ایران را از ارمنیها دریغ میکند و از ترکها اذربیجان پشتیبانی میکند . در هرحال سیاست درست ان بود که ایران از هیچکدام نه از ترکها و نه از ارمنیها حمایت نمیکرد.
    7
    17
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    انا بیطرف - فسا، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. حالا که شما مال ناف تهرونید دیگه لازم نیست دهاتی دهاتی کنید--بنده خدا دهات نبود که الان معلوم نبود شما چه میخوردید
    4
    20
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. موقعی که کم میاری چرت و پرت مینویسی. شما داروهاتو بخور.
    9
    13
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
    [::Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان::]. اولا اذری نه ترک. ترک بودن افتخار نیست.تو اروپا المان ها فرق ایران و ترک را میدونن شما تو انگلیس کم اوردی بورو سون سیستر پیش دوستات.
    9
    12
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
    [::دوستدار - استهکلم، سوئد::]. فکر میکنه جنگ اسلام با مسیحیت است در صورتی که جنگ ترکیه برای وصل شدن به باکو است که برای ایران خطر داره.
    9
    13
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. [::amirgheryou - تهران، ایران::]. در ضمن کسی زر میزنه که اونو به فرد دیری بگه.اینجا چاله میدون نیست و هر کسی نظر میده ولی نه چاک دهن کشاد.
    8
    13
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::انا بیطرف - فسا، ایران::]. صبحونه نهار شام کیک و نوشابه میخوردیم
    7
    9
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    اگر تمام هشتاد میلیون از جا برخیزند تمام این پانترک ها را در یک روز به دریای مازندران می ریزند تا خوراک ماهیان شوند، و ان روز بزرگ از راه خواهد سید، کردهای غیور، ارتش ایران، و حتی سپاهیان جان بر کف با هشتاد میلیون ایرانی، دهن این شرورها را ببندید، لابی های ترک برای ما اسلام تفسیر می کنند و سیاست خارجی ما را طوری سازمان‌دهی می کنند که در دنیا ایزوله باشیم، همه با هم شویم، دشمنی را کنار بگذاریم، مسئله جدی است، ما از پس قاجار بر امدیم، چیزی به پایان راه نیست!
    13
    15
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. قرصاتو بخور. خوب میشی ایشالا. انقدر حرفات خنده داره باعث شرم حتی تورک ستیزها میشی.
    10
    7
    شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان
    [::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. نه افتخار می‌کنم و نه متنفرم ، چون واقعیت این است ، هیچ فرقی با آدم‌های دیگه نداریم .آیا به نظر شما علاقه شخصی به زادگاهش ، زبان ، موسیقی ، شعر ،ضرب و المثل ها ، روابط خانوادگی وفرهنگ گذشتگانش کار اشتباهی است ؟ من این را حق خود به عنوان یک انسان می دانم . حالا یک تعداد به این طرز فکر برچسب‌های مختلف میزنن مشکل آنهاست .
    4
    6
    شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    ernakola - تهران، ایران
    شما توضیح بنویس که میلیارد ها در آمد حتی تیلیاردها در آمد برای ایران ...کدام بخش آز ایران هست؟؟ مردم عادی که سهمی ندارند و این دلارها در نهایت سر از حسابهای خصوصی آقازاده ها در بانکهای اروپا در میاره !!
    0
    1
    شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. ما ترک یا تورک ستیز نیستیم، هشتاد میلیون ایرانی در کنار هم زندگی می کنند، و هیچ باکی از نوادگان تیمور و سلجوق و قاجار ندارند، حتی آنها هم ایرانی هستند، و قابل احترام، ولی فارس ستیزیو یا ستیز علیه هیچ ملتی را تحمل نخواهیم کرد، رقص خلخالی تما م شد، در دوران عظمت ایران هخامنشی همه ی ادیان در ایران بودند، همانطور که اکنون باید باشند، ستیز پانتورکها علیه شهروندان بهایی، ارمنی و کرد در داخل ایران غیر قابل تحمل شده و عامل تمام بدبختی های ایرانیان است
    7
    8
    شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. برو بزار باد بیاد . تو چی هستی که هارت و پورت میکنی. یک شهرستانی ترانزیت شده به خارج ...
    8
    3
    شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    azadi2011 - تورنتو، کانادا
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. شهرستانی بودن که خیلی خوب است، از یک سرزمین مغولی به سوی غرب، با مادیون و دوغ، حرکت کردن، و در ان مسیر خود را اصلاح نژاد کردن و سرانجام به تهران رسیدن، ایا مسیر راحتی بود؟ هنوز که هست دعوای شما با این ملتهای نجیب و لت و پار شده تمامی ندارد و تا پایان جهان در آتش این کینه خواهی سوخت!
    4
    6
    شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::azadi2011 - تورنتو، کانادا::]. با مغول پوغول کردن به ملت بزرگ و کهن تورک که صاحب تمامی تمدنهای کهن فلات ایران و قفقاز و تروکیه بودن و هیچ اثری از شما آوارگان مهاجر از هند و پاکستان و افغانستان و عراق در ایران نبوده نمیتونی اصالت نداشتتو پنهان کنی. شما جماعت شهرستانی بزرگترین عیبتون اینه که روتون زیاده. توهمتون زیاده. منم فقط دارم کمکتون میکنم کمی واقعگرا باشید و خودتونو از دهات بغلیتون بهتر ندونید.
    6
    4
    شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - مازندران، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. فسیل سین کیانگ.اگه میگی پایتخت.همین تهرون اصلیتشون همه ایرونی هستن.تو که خودت از ترکستانی توروچه به ایران که حالا بخوای پایتخت نشین باشی اصفهان و شیراز هم یه روز پایتخت بودن.خیلی عقب مونده ای مغولچه ترک عثمانی
    6
    4
    یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - مازندران، ایران
    دوستانی که خودشون رو اذری میدونن و احساس می کنن متصل به ترکان عثمانی هستن خوب چرا به سایت پارسی زبان میان یا برن تو خبرای ترکا ویا چه میدونم مغولستان و انورا!مثلا اینجا نظر دادنتون جز متحد تر کردن ما ایرانیان علیه ترکان عثمانی ثمری براتون داره؟!!مثلا میخواین حقیقت رو بگین که همش سر بحث منطق و منابع تاریخی موثق کم میارین.خب دردتون چیه دواتونو بدیم خب.
    4
    4
    یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::rahjoo - مازندران، ایران::]. شفته این سایت ایرانیانه نه پرشیان و پرشیان و پارشیان و غیره! تورکی حرف بزنم تو چطوری حرفای منو میفهمی و دردت میاد؟!
    4
    4
    یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.