انتشار عکس‌های قاضی صادرکننده حکم اعدام ریحانه جباری در آلمان

ایران اینترنشنال :تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از حضور حسن تردست، قاضی صادر کننده احکام متعدد اعدام، از جمله حکم ریحانه جباری، در آلمان خبر داده‌اند.

حضور او در آلمان ابتدا با انتشار عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد.

ارشاد علیجانی، روزنامه نگار ساکن فرانسه، نیز با بررسی مکان یکی از این عکس‌ها نوشت که این عکس در یک منطقه گردشگری در برلین گرفته شده است. کاوه موسوی که پیش از این بازداشت حمید نوری را به همراه ایرج مصداقی پیگیری کرده نیز خواستار دریافت اطلاعات در این‌باره برای پیگیری صدور حکم بازداشت تردست شده است.

او در توییتر نوشت که خواهر و دختر حسن تردست در آلمان و هلند ساکن هستند. موسوی در عین حال اعلام کرد که تقریبا مطمئن است تردست در محدوده قضایی آلمان و هلند حضور ندارد. تردست در قوه قضاییه سمت‌های مختلفی چون دادیار، بازپرس و رییس دادگاه داشته و از سال ۱۳۸۷ به مدت شش سال رییس شعبه ۷۴ دادگاه کیفری بوده است.

او سال ۱۳۹۱ در مصاحبه‌ با روزنامه اعتماد گفت که سال‌های متمادی قاضی پرونده‌های قتل عمد بوده و در این مدت بیش از هزار حکم اعدام صادر کرده که در حدود ۲۰ درصد از این پرونده‌ها متهمان در مراحل بعد تبرئه شده‌اند.

پرونده ریحانه جباری و بهنود شجاعی از جمله جنجال برانگیزترین پرونده‌هایی بود که حسن تردست در آن حکم اعدام صادر کرد.

ریحانه جباری اعلام کرده بود که برای دفاع از خود در مقابل تجاوز مرتکب قتل مرتضی عبدالعلی سربندی شده است. سربندی یکی از کارمندان سابق وزارت اطلاعات بود و پس از خروج از این نهاد فعالیت اقتصادی می‌کرد.

سال ۱۳۹۶ نیز محمود هاشمی شاهرودی، رییس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس پیشین قوه قضاییه برای معالجه به آلمان سفر کرده بود که پس از تلاش گروهی از ایرانیان برای صدور حکم بازداشتش این کشور را ترک کرد.

همچنین پس از انتشار گزارش‌ها درباره حضور غلامرضا منصوری، قاضی متهم در پرونده اکبر طبری در اروپا، گروهی از نهادهای حقوق بشری خواستار پیگرد قضایی او شدند. از جمله گزارشگران بدون مرز اعلام کرد شکایت خود را از قاضی منصوری برای «سرکوب و زندانی کردن روزنامه نگاران در ایران»تسلیم دادستان فدرال آلمان کرده است.
+81
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    همایون نروژ - اسلو، نروژ

    اینا خودشونم مطمئن هستن که با براندازیه این حکومت مردم هرجا که اینارو ببینن تیکه تیکه شون میکنن . باید بترسن و منتظرش باشن .
    2
    79
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    این عکس فتوشاپ و مطلقا چنین شخصی در المان نیست
    44
    8
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    عکس دختر ایشان خواهر هیلدا تردست را دیدید؟ حالا چرا اسمش هیلدا و رقیه نیست. بماند. از این که ناف هم بیرون انداخت. بماند. به نظر بنده حقیر یک عکس کاملا عادی است. هر روز در خیابان می‌‌بینیم. و مثل بردار ارشادی هم نیستیم. که با دیدن یک تار مو ... می‌‌کند.فاطی هم که پیداش نیست. شب و روز تبلیغ حجاب . از دست تنها چیزی که عصبانی.‌ای بی‌ پدر. اگر ناف .برای لب تشنه ما ایرانی‌‌ها خودمان. دلار ایران را می‌‌بری. بعد ناف آشکار برای لب تشنه عباس ؟
    2
    30
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    تا کی باید گول این مسائل را بخورید. به برنامه ی اقای ایرج مصداقی (بدون توجه به احساسات مثبت و یا منفی شما نسبت به ایشان) در تلویزیون میهن گوش بدهید خیلی دقیق همه چیز را برای شما شرح میدهد که چگونه این عکس قلابی هست. اقای مصداقی یکی از قضات کشتار دست جمعی زندانیان اوایل انقلاب را روانه ی زندانی در سوئد کرده و بعنوان جنایتکار بین المللی حدود یک سال هست که در زندان انفرادی هست
    3
    19
    جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    [::همایون نروژ - اسلو، نروژ::]. آخه خزعبلات تا به چه حد؟ حتی بعنوان تهدید هم قبول نمیکنم. میخوای جلو همه بچه‌های سایت شرط‌بندی میکنیم. میام اسلو #آکرشاس#. چپ بهم نیگا کنی، میگم پلیس بگیرت. اونموقع باید دستمال بکشی که شاید رضایت بدم!
    14
    1
    شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    هر ملتی یه لیاقتی داره ...توی کشور پیشرفته یارو یه قرون بدزده روزنامه ها بیچارش میکنند میندازند بیرون تا پایان عمر نمیتونه وارد کار دولتی بشه
    3
    3
    شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    پاینده ایران و ایرانی - مالمو، سوئد
    [::یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک::]. هیچ احتیاج به رو یا روی باشما دستمالها نیست, به همین خیال باشید یک چیز خوب که عنقلاب یاد داد به مردم این که, از پشت ضربه راحت میشه زد که از تمای دژمنان و خائنین مملکت راحت خلاص شد
    0
    1
    یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.