بوریس جانسون ترامپ را «رئیس‌جمهوری سابق» خواند

العربیه :بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا روز چهارشنبه 11 نوامبر 2020 با جو بایدن گفتگوی تلفنی کرد و در این گفتگو که بسیار دوستانه توصیف شد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا را «رئیس‌جمهوری سابق» خواند.

جانسون علیرغم اختلاف نظرش با رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تغییرات آب و هوایی و توافق برجام، پیش از این از نزدیکترین‌ رهبران جهان به دونالد ترامپ به شمار می‌رفت ولی روز چهارشنبه به اعضای پارلمان بریتانیا خبر داد که یک گفتگوی بسیار خوب با جو بایدن «رئیس‌جمهوری منتخب» آمریکا داشته است.

او در این گفتگو از دفاع بایدن از سازمان‌های بین‌المللی، برخلاف ترامپ که به شدت از ناتو و سازمان جهانی بهداشت انتقاد می‌کرد، ابراز خوشحالی کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا گفت: «در این گفتگوی عالی توافق کردیم که ایالات متحده و بریتانیا باید در کنار هم ایستاده و به ارزش‌های جهانی، حقوق انسان، تجارت آزاد و ناتو پای‌بند بوده و با هم علیه تغییرات آب و هوایی بجنگند.»

جانسون در اشاره به ترامپ گفت: «رابطه بسیاری خوبی با رئیس‌جمهوری سابق داشتم و این را انکار نمی‌کنم. وظیفه همه نخست‌وزیران بریتانیاست که روابط خوبی با کاخ سفید داشته باشند.»

نخست‌وزیر بریتانیا یکی از رهبران پرشمار جهان است که با جو بایدن تماس گرفته و پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تبریک گفتند
+23
رأی دهید
-26

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    انا بیطرف - فسا، ایران
    بالاخره همه مجبورن تبریک بگن . دیر و زود داره و ...............--دنیا همینه یکی میاد و یکی میره. یکی مثل ما دهاتی میشه و یکی مثل اون رفیقمون بچه ناف تهرون(ایمشو دیگه نمیگم ولی تهران تو اسمش هست)
    4
    1
    ‌پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    توی یه شرکت کوچیک و درپیت آدم از موزی گریها و زیر آب زدنها و رابطه بازیها تهوع میگیره واویلا در دنیای کثیف حکومتها که کثافتهاشونم گلوبالیست های اروپا و آمریکا و کانادا که به چپها معروفن هستن. منظور اونها از گلوبالیسم اینه که سفره ای پهنه و ما حکومتیها همراه ولزناهامون بخوریم. منظورشون یک دنیای واحد نیست که. اتفاقا فقط ترامپ در دنیا برای انسانیت هم تلاش میکرد. الباقیشون انگل های هستن مثل امگل مرکل افریته عقب مونده. زنیکه حال منو بهم میزنه.
    4
    7
    ‌پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    henryaaaa - لوس انجلس ، ایالات متحده امریکا
    البته که این مردک نژاد پرست , جاهل , خائن و دزد به درک ...
    8
    7
    ‌پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    ترامپ از زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهور هم در میان روشنفکران امریکا جایگاهی نداشت
    7
    5
    ‌پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.