اقدام ایران علیه ورزش این کشور؛ نام فغانی از لیست داوران بین‌المللی ایران خط خورد

العربیه :در لیستی که ایران از داوران بین‌المللی این کشور به فیفا فرستاده نام علیرضا فغانی داور سرشناس ایرانی خط خورده است.

فیفا در تاریخ 16 اکتبر 2020 از کشورهای تحت عضویت خود درخواست کرد که لیست داوران خود برای قرار گرفتن در داوران بین‌المللی سال 2021 را اعلام کنند، در لیستی که توسط ایران فرستاده شده نام علیرضا فغانی داور سرشناس این کشور خط خورده است. در این نامه اعلام شده که داورهای معرفی شده باید سه فاکتور را داشته باشند.

ایران نیز با این توجیه که علیرضا فغانی، در یکی از بندهای فیفا قرار نمی‌گرفت، نام او را از لیست داوران ایران خط زد.

فغانی سال گذشته از ایران رفت و در استرالیا به قضاوت پرداخت، حالا خط خوردن نام او باعث انتقاداتی به فدراسیون فوتبال ایران شده است. کمیته داوران نیز واکنشی به این نقدها نشان نداده و بابت خط خوردن نام این داور شفاف‌سازی نکرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، علیرضا فغانی در واکنش به این موضوع گفت: «قبل از مهاجرتم یک جلسه با آقای تاج داشتیم و به ایشان گفتم که اگر تمایل داشتند من دوست دارم با نام ایران در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم».

او افزود: «سال گذشته هم شیطنت‌هایی بود که از طرف مسئولان فدراسیون مدیریت شد. تا روز قبل از اعلام لیست با من درباره انتخاب کمک‌هایم بحث می‌کردند که من هم گفتم با همه کمک‌ها راحتم. اصرار کردند که اسم بدهم، من هم اسم دو نفر را دادم».

او درباره اینکه چرا اسمش از لیست خط خورده است هم گفت: «نمی‌دانم. یکی دو تا تماس داشتم که من گفتند به خاطر مسائل مربوط به حراست بوده که من پیگیری کردم و فهمیدم چنین چیزی نبوده است. من هیچ‌وقت نه سیاسی بودم و نه مشکلی داشتم».

فغانی در ادامه از مسئولان خواست توضیح دهند و اضافه شدن نامش در لیست در صورت امکان را خواستار شد
+21
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان
    شرایط معرفی، ریش و چفیه عکس آغا زیر تیشرت داوری است!
    4
    11
    ‌چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    در کل وقتی نباشی مثل هر بیزنس دیگه که بالای سرش نباشی از دست میدی...
    1
    1
    ‌چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.