درخواست سازمان امنیت نروژ برای اخراج مدیر مرکز امام علی اسلو بخاطر همکاری با ایران

العربیه :سازمان امنیت نروژ از وزارت دادگستری این کشور خواست تا روحانی ایرانی مدیر مرکز شیعیان موسوم به «امام علی» در أسلو را از این کشور اخراج کند.

در بیانیه دستگاه امنیتی نروژ، نامی از این روحانی برده نشده اما رادیو « فردا» تاکید دارد که بر أساس تخقیقات به عمل آمده، نام این روحانی مصطفی مطهری است.

به گزارش خبرگزاری نروژ، این درخواست سازمان امنیتی در مورد اخراج روحانی ایرانی در پی گزارش هایی در مورد همکاری او با دستگاه اطلاعاتی ایران است.

خبرگزاری نروژ در گزارش خود نامی از این روحانی ایرانی نبرد و عکس‌های صورت او دستکاری شد به شکلی که تنها عمامه سیاه این روحانی دیده می شد ولی تحقیقات رادیو فردا نشان می‌دهد که این فرد، مصطفی مطهری رئیس مرکز امام علی نروژ می‌باشد.
برنامه‌ریزی ترور کنشگران اهوازی
به گزارش این خبرگزاری، روحانی مذکور متهم به همکاری با دستگاه اطلاعاتی ایران است و روابطی با یک روحانی ایرانی – نروژی دارد که پیشتر در دانمارک به اتهام برنامه ریزی برای ترور کنشگران اهوازی مخالف رژیم ایران دستگیر شده است.

دادگاه دانمارک در ژوئن امسال یک ایرانی – نروژی را به اتهام جاسوسی و همدستی در تلاش برای دست زدن به ترور در خاک دانمارک محکوم کرد.

دادگاه دانمارک مطرح ساخته که این مرد 40 ساله، اقدام به جمع آوری اطلاعات در مورد یک پناهنده ایرانی کرده که مقیم دانمارک است و این اطلاعات را به فردی داده که با سرویس اطلاعاتی ایران کار می‌کند.

جاوید حسین شاه وکیل روحانی ایرانی به خبرگزاری نروژ گفت که موکلش با دلایل ارائه شده برای اخراجش موافق نیست.

از سوی دیگر خانم هان بلومبرگ مدیر امنیت دولت نروژ به خبرگزاری گفت در صدد تاکید گزارش‌های مبنی بر اخراج روحانی ایرانی به دلیل همکاری با وزارت اطلاعات ایران نیست ولی دولت ایران از مراکز دینی و مساجد برای اهداف امنیتی و اطلاعاتی استفاده می‌کند.

مصطفی مطهری قبل از رفتن به نروژ، مدیریت أمور بین‌المللی موسسه «دار الحدیث» در تهران را بر عهده داشت که در عرصه ترجمه کتب شیعه به زبان های خارجی فعال است. او با بخش بین الملل دفتر خامنه ای و دانشگاه المصطفی در قم نیر همکاری داشت.

موسسه «دار الحدیث» در سال 1994 به دستور خامنه‌ای و مدیریت محمد محمدی ری شهری وزیر پیشین اطلاعات تاسیس گردید.

مرکز «امام علی» در اوسلو در کنار «مرکز توحید اسلامی» از مهمترین مراکز شیعه در نروژ بوده و در کار تبلیغ گفتمان رژیم ایران هستند.

در گزارش خبرگزاری نروژ آمده است که مرکز «امام علی» سالانه 600 هزار کرون ( بیش از 66 هزار دلار) از دولت نروژ می‌گیرد و 632 عضو دارد.

مرکز امام علی اسلو در بیانیه خود عنوان داشت که مدیریت آن به دست هیئت امنایی متشکل از 5 عضو است که زیر نظر مراجع شیعه کار می‌کند ولی نامی از مراجع مزبور نبرد.

با این حال بررسی سخنرانی‌ها و برنامه‌های مرکز در سالیان اخیر نشان می‌دهد که بیشتر تمرکز آن معطوف به ارائه و نشر افکار روح الله خمینی و علی خامنه‌ای است
+136
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران

    شما که ریگی به کفش نداشتی چرا گذاشتی توی اسلو حسینیه و تکیه بزنند آخوند بیارند که حالا بیایی شکایت بکنی؟ مثل کانادا که اجازه میده دسته زنجیر زنی و علم کشی راه بیافته بعد میاد میگه ما این مسلمونها رو نمیخواستیم اینجا چی میخوان؟
    6
    74
    ‌سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    از من میشنوید همشونو اخراج کنید تا کشورتون رو به گند نکشیدند ،، از ما گفتن بود
    2
    79
    ‌سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    بندازین بیرون این بی همه کسای صد پدر رو!
    2
    72
    ‌سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. گرامی ، امثال من و شما با شعار مرده باد ،زنده باد بزرگ شده ایم ، تا همین دو نسل قبل سگ و ارمنی ، کلیمی ، ژاپنی و غیره را اکثر مردم ایران نجس میدانستند ، خشونت به اقلیت ها و بستن مراکز دینی بهاییان ، زرتشتیان تو ایران بطور کلی همیشه رایج بوده ، اما در اسکاندیناوی آزادی مذهب وجود دارد ، تا جایکه حتی نوکیش بهایی در اینجا از ایام قدیم بوده و مراکز خودشان را داشتند ، بنابراین اینکه بعد از مهاجرت صدها هزار مسلمان شیعه و سنی به اینجا ، عد ه ای بخواهند ، (هرچند شور بختانه )مسجد باز کنند ،نمیتوان جلوگیری کرد ، یعنی عدم دادن اجازه بر خلاف قانون اساسی است ، اینکه اکثر این مراکز ارتباطات کثیف دارند ،بحث دیگری است ، یعنی تا زمانیکه خلافی نشده نمیتوان اجازه تاسیس مراکز دینی را لغو کرد ،
    12
    14
    ‌سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. اروپاییها و کانادا و دموکراتهای امریکا و چین و روسیه فقط عقب ماندگی خاورمیانه رو میطلبن. ترامپ اومد خاورمیانه رو سروسامون داد. به کشورهاش شخصیت میداد و اونها رو اشتی میداد که سریع دخلشو اوردن.
    13
    21
    ‌سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. البته در اروپا قرنها اسلام ممنوع بوده چون دشمن حساب میشده همزمان دمکراسی هم داشتند پس ربطی نداره به دمکراسی و قانون ...بعدش هم چون اسلام دین سیاسی هست میخواد توی همه شوون زندگی دخالت کنه ...از اونور خیلی روشهای اینها رو غلط میدونه مثلا فروش مشروب رو ممنوع میدونه ولی تو توی اون کشور میگی باید آزاد باشه اینا با هم جمع نمیشه ...مثل اینکه توی ارتش خودت یه عده سرباز بیاری از ارتش دشمنت بعد هر روز به سربازات بگی همش مواظب اینا باشید چون با ما بد هستند ...خوب آخرش یارو صداش درمیاد میگه عمو این چه مرضی هست قبلا که ما از اینا نداشتیم راحت بودیم حالا مارو انداختی توی دردسر بجای تمرین خودمون باید مواظب اینا باشیم!!!
    2
    6
    ‌چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. دانمارک هیچوقت اجازه نداده توش مسجد تاسیس بشه برو ببین.
    2
    2
    ‌چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. گرامی ، مطمعن باش که حتی اگه تک تک مساجد با خاک یکسان بشه من شخصا ناراحت نمیشم ، اما اطلاعات شما غلطه ، دهها مسجد و مراکز اسلامی در دانمارک و احتمالا بیشتر از آن تعداد در سوعد موجود است ، اسلام هرگز در اروپا ی بعد از انقلاب صنعتی و لیبرالیزم ممنوع نبوده ، در عین حال دین جذابی هم نبوده که صدها هزار مسیحی را بخودش جذب کنه ، علت اینکه در بسیاری جاها با ساختن مساجد جدید سنگ اندازی میشه ، نه مشکل در قانون اساسی ، بلکه مخالفت محلی مردم و شهرداری محل می‌باشد ، که به بهانه مثلا ایجاد ترافیک ، ناهنجاری صوتی ، کمبود پارکینگ ، تغییر بافت فرهنگی محل از لحاظ ساختمان سازی ، عدم تضمین امنیت مسجد و غیره در واقع و البته به نظر من خوشبختانه مشکل تراشی میکنند که مساجد ساخته نشه ،
    1
    3
    ‌چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. کدام سر وسامانی ترامپ به خاورمیانه داده ؟ به استبدادی ترین و خطرناک ترین ، و پر تنش ترین منطقه دنیا یعنی خاور میانه که همه کارد و پنیر هستند ، آنقدر سلاح تخریب کننده فروخته که با یک جرقه کل منطقه نابود میشه ، در ترکیه شاهد هستیم که چگونه با یک ظهور یک جنبش اسلامی و رهبر اخوانی یعنی اردوغان چه خطر بزرگی را منطقه تجربه میکنه ، خب ، دوست ترامپ پرس ، مگه همین ترکیه را ناتو و امریکا جزو خودش نکرد ، ۸۰ درصد ناوگان هواپیمایی آن مال امریکاست و سومین یا چهارمین قدرت نظامی ناتو حساب میشه ، و اکنون اروپا از ترکیه به وحشت افتاده ، و یا حالا فکر میکنی که مثلا چونکه دختر های عربستان جدیدا شلوار تنگ میپوشند و اجازه دوچرخه سواری پیدا کردند این کشور مدرن نشده ؟ نه عزیز ، در زیر این پوشش زیبا چند میلیون بنیاد گرا ساکن این کشور هستند که با کوچکترین لغزش سیاسی منطقه را به جنگ میکشاند و البته با صلوات ترامپ و دامادش
    2
    5
    ‌چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. سازو کاری که قبلا حاکم بوده منظورم تا قبل از جهانی سازی این بوده که مرد سفید پوست با اسم مسیحی توی دنیا از همه معتبر تر بوده ..بقیه در زیر اون قرار میگرفتند ..این کماکان برقرار هست ..مثال میزنم شما اگه یه شرکت تاسیس کنی از فورد هم بهتر باشه محصولش ولی اسم شرکتت مثلا جعفر باشه هیچوقت موفق نمیشی میدونی چرا؟ چون اعتبار نداره هویتت . واقعیت هست. من خودم چین برای جنس آوردن رفتم اگه اسم خارجی داشته باشی روی سر میگذارند یارو کارخونه رو بهت نشون میده ناهار مهمون میکنه بهترین رستوران و اعتباری باهات کار میکنه ...ولی اگه ایرانی مسلمون باشی خیلی منفی هستند پول نقد هم باید بدی ...یا هندی و افریقایی هم باشی اینطور هست...حالا فرض بکن یه افریقایی آدم با تربیت عادل و نخبه ای باشه آیا چه گناهی کرده که اعتبار نداره؟ ...ترامپ میخواد این سیستم از بین نره و همچنان مسیحی سفیدپوست رتبه اول رو داشته باشه...به سختی میتونی به این بگی نژادپرستی چون در اونصورت ساز و کار دو سه قرن اخیر رو زیر سوال بردی و تمام پیشرفتهای این مدت که ما داریم ازش استفاده میکنیم!!!
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. آیا وقتی یه حکومت مترقی مثل بن سلمان باشه و بتدریج آزادی درست کنه عربستان بهتر میشه یا وقتی یه حکومت بنیاد گرا باشه؟ آیا وقتی بن سلمان هست آمار بنیادگراها کمتر نمیشه یا اینکه شما فکر میکنی این آمار فرقی نداره؟ ...نه عزیزم اگه رضاشاه خیلی نظها رو نمیاورد خیلی از ما همین الان گره گوری بودیم اصلا به بهداشت و لپ تاپ میگفتیم بد هستند!! بالاخره یه حکومت خیلی اثر داره.
    1
    4
    ‌چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. اسلام با خودش احکام داره یک سری قوائد اجتماعی داره مثلا امربمعروف و نهی از منکر داره یا همونطور که گفتم میگه مشروب فروشیها باید بسته بشه . زنها توی ساحل حق ندارند بیکینی بپوشند ....زن توی خانواده بعداز مرد قرار میگیره ...ضمنا خودش رو ورژن جدید مسیحیت و یهودیت میدونه و اونها رو منسوخ کرده ..درسته مسیحی و یهودی رو تحمل کرده ولی اعتقاد داره اونها باید بتدریج دعوت بشند ..میخواد جامعه رو بدست بگیره و مسیحی و یهودی بیایند در زیر حکومت اون زندگی بکنند ...اینا واقعیت هست .
    0
    6
    ‌چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. توی این دنیا هر کشوری بدنبال سو استفاده از کشور دیگه هست. البته بجز گاگولهایی که ما گیرشون افتادیم که منابع گاز رو ول میکنند زیر دست قطر میگند هرچی میخواهی بخور!! یه کشور 80 میلیونی با 1.6 میلیون وسعت هستیم بعد منبع گاز رو با یه جزیره 400 هزار نفری 50/50 قسمت کرده اونهم نمیره برداره!!! این یه نمونه هست!!
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. مرسی از کامنت ها. با کلیت حرف های شما موافقم . با اصلاحات اجتمایی عربستان مشکلی ندارم . اما با شخص ولیعهدش شدیدا زاویه دارم ؛البته شاید برخورد من احساسی و غیر منطقی باشد
    1
    1
    ‌پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد::]. خوب فکر میکنی کسانی که توی اون کشورای اروپایی رئیس هستند این چیزا رو راجع به اسلام نمیدونند؟ یعنی در حد ما سواد ندارند؟ ..برای همین میگم اونها مسئول این درگیریها هستند چون خیلی بیشتر هم درگیری خواهد شد مخصوصا تعداد مسلمون رو بیشتر کنند هی این بیشتر میشه.
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. دوست عزیز هموطن گرامی تا زمانی که یک ملت به شعور فکری خودش نرسد آاش همین آاش و کاسه همین کاسه و متاسفانه در دانمارک بیش از ۱۵۰ مسجد داریم که همشون با کمک‌های اجتماعی دولت تامین میشند البته خوب بدان که این‌ها از شرایط آزادی جوامع سوع استفاده میکنند ولی مطمئن باش بزودی امثال فاطی جون‌ها دیگه جائی برای مفت خوری نخواهند داشت
    0
    1
    یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.