بیماران کرونایی پس از بهبودی به «وزوز گوش» مبتلا می‌شوند

در حالی که سفر تلاش بی پایان جستجوی اسرار و رازهای ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، محققان دانشگاه آنگلیا راسکین در بریتانیا با بررسی 3103 نفر از مبتلایان به بیماری وزوز گوش که از 48 کشور جهان بررسی کردند، دریافتند که 40٪ از این افراد پس از ابتلا به بیماری کووید 19 بیماری وزوز گوش آنها بیشتر شده است.

برای شناخت این ویروس «دشمن بشریت» که همه مردم جهان را هدف حملات خود قرار داده، میلیون‌ها انسان را مبتلا و جان صدهها هزار دیگر را گرفته است، ده‌ها سوال بی پاسخ مانده است.

محققان دانشگاه آنگلیا راسکین در بریتانیا از 31103 فرد مبتلا به وزوز گوش از 48 کشور که بیشتر آنها در اروپا و ایالات متحده بودند ، تحقیق کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که کووید-19 باعث شده که 40٪ افراد مبتلا به بیماری «وزوز گوش» پس از ابتلا به کرونا «وزوز گوش» آنها تشدید می کند .

به گزارش مجله « Frontiers in Public Health» در این تحقیق نشان داده شده که 54٪ افراد نیز تفاوتی در آنها مشاهده نشده است. 6٪ از شرکت کنندگان ادعا کردند که که «وزوز گوش» آنها کاهش یافته است. می‌دهد.

اگرچه این مطالعه با هدف مطالعه افرادی که از قبل از «وزوز گوش» رنج می‌برند، آغاز شد اما محققان در حین بررسی دریافتند که 7 نفر از افراد پس از ابتلا به کرونا دچار «وزوز گوش» شدند.

دانشمندان علت «وزوز گوش» بعد از ابتلای افراد به بیماری کرونا را مشخص نکرده‌اند اما گفتند ممکن است به دلیل عواملی همچون افزایش اضطراب و احساس تنهایی به دلیل انزوای شخصی در دوران قرنطینه این وزوز گوش در افراد بروز می‌کند.

پیش از این یک دختر 20 ساله آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا فاش کرد که او پس از عابتلا به کرونا با مشکلاتی مانند کم شنوایی نیز روبرو شد.

گفتنی است که طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون 50،255،095 نفر به کرونا مبتلا و جان 1،256،123 نفر را در سراسر جهان گرفته است
+4
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.