هشدار عجیب فرمانده ارتش بریتانیا در مورد احتمال بروز جنگ جهانی سوم

العربیه :در اوج بحران جهانی که بیشتر کشورها با ادامه پاندمی کرونا و تاثیرات منفی آن بر اقتصاد جهان روبرو هستند، فرمانده نیروهای مسلح بریتانیا نسبت به ابهام و نگرانی حاکم بر جهان هشدار داد که می‌تواند نشانه‌ای بر شعله‌ور شدن جنگ سوم جهانی باشد.

نیک کارتر فرمانده ستاد دفاعی بریتانیا در مصاحبه‌ای به مناسبت یادمان جان باختگان و زخمی‌های مناقشات نظامی عنوان داشت، هر گونه افزایش تنش‌های منطقه‌ای یا هر نوع اشتباه در ارزیابی امور، ممکن است در نهایت به منازعه‌ای گسترده بیانجامد.

کارتر افزود: «فکر می‌کنم ما در زمانی زندگی می‌کنیم که تمامی جهان در ابهام و نگرانی شدید بسر می‌برد و پویایی رقابت جهانی از ویژگی‌های زمانه ماست. از نگاه من خطر واقعی که با آن روبرو هستیم، تنش‌هایی است که با توجه به منازعه‌های زیاد کنونی در سطح منطقه به محاسبات غلط بیانجامد.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا خطر واقعی شعله ور شدن جنگ جهانی سوم وجود دارد، گفت: «من می‌گویم که این خطر نیز یکی از خطرات موجود است و ما باید نسبت به این خطرها آگاهی داشته باشیم.»
مصائب جنگ

کارتر که از سال 2018 فرمانده ارتش بریتانیا شده است، افزود که نکته مهم، بخاطر داشتن کسانی است که در جنگ‌های پیشین کشته شدند تا هشداری باشد برای کسانی که ممکن است، اشتباهات گذشته را تکرار کنند
او گفت: «اگر مصائب جنگ را فراموش کرده اید، باید خاطر نشان سازم که به نظر من خطر بزرگ این است که برخی ممکن است بر این باور باشند که ورود در جنگ، تصمیمی خردمندانه و عقلانی است.»

کارتر در ادامه گفت: «ما باید تاریخ را بیاد داشته باشیم که ممکن است تکرار نشود اما روند تاریخ، ضرب آهنگ خاصی دارد. اگر ما به قرن گذشته و دوران پیش از دو جنگ جهانی بازگردیم، به باور من بدون شک تنش‌هایی باعث محاسبات غلط گردید که در نهایت نیر به جنگی گسترده منجر شد که امیدوارم بار دیگر شاهد چنین چیزی نباشیم.
+26
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران
    . دقیقا همینه تصمیم خردمندانه بسیار مهمتر از ورود به جنگی ناخاسته مثل احمقهای گذشته بشه که پیروزی درش نیست بیشتر به آینده فرزندانمون بنگریم و گلوبالیزرینگ را افزایش دهیم بایدن خوب موقعی اومد بلکه بشه حرکتهای انجام داد
    19
    19
    دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Sepas - تهران، ایران::]. حرف مفت از آدمهای بدون کمترین اطلاعات سیاسی
    11
    11
    دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    (هرگونه افزایش تنش های منطقه ای که باعث جنگ جهانی سوم میشود)با توجه باینکه ترامپ میخواهد جهت حفظ منافع اسرائیل و اعراب هوادار خودشان سیل تحریمها را روانه ایران . کند!!! احتمال بوجود امدن تنش منطقه ای وجود دارد.اگر دنیا یا سازمان ملل مداخله خردمندانه نداشته باشد امکان بوجود امدن تنش شدید منطقه ای وجود دارد.دودش بچشم ملت ایران خواهد رفت
    4
    2
    دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. تو هم به جمع احمقهای گذشته خوش گلدیم
    3
    7
    دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Sepas - تهران، ایران::]. من احمق گذشته ام اما تو و همفکرانت احمق همه دورانی
    9
    2
    ‌سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    جنگهای بزرگ فقط کشورهای متخاصم که قدرت اتمی هستن مثلا درگیری هند و پاکستان چون هردواتمی هستن اگه بالا بگیره و از بمب اتم استفاده کنن . جمهوری اسلامی که اتمی نیست بحساب نمیاد
    0
    7
    ‌سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.