تغییرات جدید در فهرست تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران در سال ۲۰۱۸ (عکس از آرشیو)رادیو فردا :دراگان اسکوچیچ ۲۳ بازیکن را به اردوی تیم ملی فوتبال ایران دعوت کرده است تا مهیای بازی تدارکاتی در برابر تیم ملی بوسنی و هرزگوین شوند.

این دومین اردوی سرمربی کروات تیم ملی است. ایران در اردوی نخست با نتیجه ۲-۱ ازبکستان را شکست داد. این بار نیز فقط یک مسابقه به انجام خواهد رسید.

طبق برنامه‌، ملی پوشان ایران برای افزایش هماهنگی و آمادگی بیشتر جهت حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی، پنج‌شنبه ۲۲ آبان در سارایوو به مصاف بوسنی خواهند رفت.

در گروه C مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، عراق و بحرین با یک بازی بیشتر نسبت به ایران به ترتیب با ۱۱ و ۹ امتیاز در رده‌های اول و دوم ایستاده‌اند.

ایران با شش امتیاز در جایگاه سوم است اما چنانچه در همه بازی‌های دور برگشت به پیروزی برسد، به عنوان صدرنشین راهی دور بعد خواهد شد.

مانند اردوی نخست، رشید مظاهری، امیر عابدزاده و پیام نیازمند دروازه‌بانان دعوت شده‌اند.

علیرضا بیرانوند مدت‌هاست به میدان نمی‌رود و دعوت نشده. اما شرایط مظاهری نیز با بیرانوند مشابه است.

حامد لک با وجود عملکرد جالب توجهش در پرسپولیس، همچنان جایی در فهرست اسکوچیچ ندارد.

میلاد محمدی، عارف غلامی، صادق محرمی، حسین کنعانی‌، شجاع خلیل‌زاده، مجتبی نجاریان، مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی مدافعان تیم ملی هستند.

تنها تغییر ایجاد شده نسبت به فهرست قبلی، فراخوانی پورعلی‌گنجی است که در ترکیب شنژن چین بازی‌های خوبی را انجام داده.

در خط میانی احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، اکبر ایمانی، علی قلیزاده، وحید امیری، احمد نوراللهی، امید نورافکن و سیامک نعمتی حضور دارند.

ایمانی از تراکتور، پس از سه سال مجدداً به تیم ملی دعوت شده. عزت‌اللهی هم با درخشش در وایله دانمارک، به تیم ملی برگشته است. اما علی کریمی و سامان قدوس برخلاف اردوی پیشین، جایی در این اردو ندارند.

در خط حمله کریم انصاری‌فرد، مهدی قایدی، کاوه رضایی و ساسان انصاری حضور دارند.

انصاری تنها بازیکن تیم ملی است که دعوتش انتقاداتی را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ورزشی برانگیخته.

سردار آزمون و مهدی طارمی گلزنان تیم ملی در برابر ازبکستان، در برابر بوسنی به میدان نخواهند رفت.

وریا غفوری و رامین رضاییان مانند فهرست اول، در این لیست نیز قرار نگرفته‌اند تا مشخص شود فعلاً جایی در برنامه‌های اسکوچیچ ندارند.

اسکوچیچ درباره ابهامات فهرستش گفت: «برخی مشکلات برای دعوت از برخی بازیکنان داشتیم. قصد داشتم از آزمون، طارمی، بیرانوند، جهانبخش، ترابی، کریمی و محبی استفاده کنم اما به دلایل مختلف این موضوع رخ نداد».

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: بر این باورم که تیم بسیار خوبی داریم. به بازیکنانی که در بوسنی همراه‌مان هستند اعتماد و اعتقاد راسخ داریم
+4
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۴
    dvd2020 - تهران، ایران
    تغییرات مثبتی انجام شده، به هر حال همه بازیکنای خوب لیگ استحقاق دارند که در تیم ملی و برای بازی های دوستامه محک زده بشن تا واقعا بهترین گزینه ها انتخاب نهایی بشن.
    0
    0
    ‌سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.