جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است.
 
بی‌بی‌‌سی برآورد می‌کند که آقای بایدن در ایالت سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا به حد نصاب لازم ۲۷۰ رای الکترال رسیده و به کاخ سفید راه می‌یابد.
 
تنها کمی پیش از آن که سرنوشت آرای پنسیلوانیا روشن شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی و نامزد جمهوری‌خواه، مدعی شد که در انتخابات پیروز شده است.
 
ادعای پیروزی آقای ترامپ نادرست و در حالی بود که با توجه به ادامه شمارش آرا هنوز امکان برآورد مطمئن از پیروز انتخابات وجود نداشت.
 
بنا به آنچه ستاد آقای ترامپ گفته او قصد ندارد شکست در انتخابات را بپذیرد. او در جریان کارزار انتخاباتی هم چند بار از گفتن اینکه در صورت شکست انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را می‌پذیرد طفره رفت.
 
با این نتیجه آقای ترامپ اولین رئیس‌جمهور آمریکا در بیش از دو دهه اخیر خواهد بود که نتوانسته برای دور دوم انتخاب شود.
این خبر تکمیل می‌شود.
+111
رأی دهید
-111

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    Darknet - لندن، انگلستان
    پیروزی جو بایدن روبا وجود تمام تقلب ها به رژیم جمهوری اسلامی، بی بی سی، فاضلاب زاده ها، داعش، طالبان، حزب الله، و بشار اسد تبریک، و به تمام ازادی خواهان، صلح طلبان، و مردم عزیز ایران تسلیت عرض میکنم.
    44
    59
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    henryaaaa - لوس انجلس ، ایالات متحده امریکا

    تبریک فراوان به بشریت . بوی گل بهار انسانیت و برابری انسانها فارغ از رنگ و نژاد .بوی گل احترام به ارزشهای انسانی و حقوق بشر می اید . تبریک فروان
    59
    38
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان

    بیچاره ایرانی هایی که منتظر بودند زردک مجددا انتخاب بشود و ایران را برایشان آزاد کنه . ایران را فقط ایرانی باید آباد و آزاد کنه . زردک بای بای
    35
    66
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    هورا هورا هورا. توده آای و چیرک‌ها دم مغازه مش قاسم اینجا جمع. شده. باقلوا . زولبیا بامیه. شربت نرزی می‌‌خرند.فوت هم می‌‌کنند. سایر شهر‌ها .برلین، هامبورگ .دوستان گزارش. پیش شما چه خبر.؟ این پیروزی خجسته را به رهبر عزیز تبریک گفتند؟ چو ترامپ دیو رود، بایدن فرشته می‌‌یاد.علی‌ ویسبادنی. بدو بیا فرانکفورت. دیر نیست. بجنبی. S1 را بگیری نیم ساعته اینجا هستی‌ . تکبیر
    35
    14
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    kakoch - بنام وطن ایران - کاکوچ ، ایران
    صله الا محمد بوی خمینی آمد. خخخخخخخخ
    21
    37
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    fariborz1 - تهران، ایران
    ایرانیان خارج نشین انتظار داشتن که ترامپ برنده بشه و با تحریم انقدر به مردم ایران فشار بیاره ،که مردم ازفقر و گرسنگی بریزن توخیابون رژیمو سرنگون کنن و بعد خارج نشینا بیان ایران سر سفره اماده از اون ورم پهلوی با هواپیما بیاد ایران یه راست بره کاخ سعد اباد. :):):)
    46
    30
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    رزم جو - لوس انجلس، ایالات متحده امریکا
    هر هر دارم به این فلک زده‌های ایرانی میخندم چه قدر رو ترومپ حساب میکردن
    36
    32
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ما با دو مسیله مواجه هستیم. که اولویت ما ایران هست. در مورد دوم برای من فرقی نمیکند که ترامپ و یا بایدن رییس جمهور شوند. اما در مورد اول یعنی ایران هرگز بایدن موقعیت و احترام اوباما را ندارد و مثل 8 سال پیش نیست تا بتواند اجماع جهانی ایجاد کند و هواپیمای پرپول برای اخوندها بفرستد و یا تحریم ها را لغو کند.دیگر احترام مقام ریاست جمهوری را هم خود دموکرات ها برده اند و بایدن به سختی بتوااند قدمی به نفع ایران بردارد مخصوصا اینکه حالا یهودیان امریکا او را رییس جمهور کرده اند. ضمنا بعد انتخابات هیاهوی کرونای دموکرات ها خوابید چون راه حلی ندارند و تمام شانتاژ بازی بود ولی در این میان ننگ به ایرانیانی میماند که از بایدن پشتیبانی کردند
    17
    21
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    دو کلمه حرف درست - کرج، ایران

    سگ زرد برادر شغال.
    7
    39
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    (چو بایدن ریاست ز دانولد ربود - در ایران علیشاه شادی نمود!) ( گمان کرد چون دشمنش رفته است - چهل سال خواهد حکومت نمود) ( ندانست که ملتی خشمگین - برایش یکی خواب بد دیده بود) ( چنانچه به پای خودش رفت، هیچ - وگرنه به او چوب خواهیم نمود) ( چنانچه به قذافی هم مردمش - نمودند چوب درازی عمود!) ( سبکبال هم باز شعری سرود - که خوش میشدیم ار که نمیسرود!)
    8
    24
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان

    این ترامپ فقط بلد بود ملت رو تحریم کنه مردم رو انداخته بود به گدایی، هیچوقت قصد این رو نداشت که حکومت ایران رو ساقط کنه یا به مخالفین کمک کنه فکر میکرد فشار اقتصادی خامنه ای رو میکشونه پای میز ولی زهی خیال خام
    12
    33
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد

    چهار سال حکومت ترامپ بر خلاف توهماتی که میان بخشی از مردم و اپوزیسیون ایران پدید آمده بود، نه موجب تقویت جنبش دموکراسی‌خواهی شد و نه مایه کاهش قدرت سرکوب جمهوری اسلامی. خروج ترامپ از برجام و تحریم بی سابقه و سنگین ایران همراه با تضعیف صنایع بزرگ و کوچک ایران، تشکل های طبیعی کارگری در واحدهای بزرگ و متوسط صنعتی را به شدت تخریب کرد و از اثرگذاری طبقه کارگر بر تحولات اجتماعی که امری تعیین کننده است به شدت کاست. چرا که کارگر بیکار کنده شده از کار و کارخانه، چندان اثرگذار نیست. تحریم ها لایه های پائینی و میانی طبقه متوسط ایران را نیز به سراشیب تهیدستی و فقر فرو غلتاند و در نتیجه این طبقه که همواره خاستگاه مهم دموکراسی خواهی در ایران و در هر کجای دیگر جهان است از پویش و توان خود تهی کرد.
    7
    31
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد

    استدلال خوش‌باورانه اگر نگویم عوامفریبانه و مسئولیت گریز شیفتگان ایرانی ترامپ و تحریم این بود که وقتی کارد به استخوان کارگران بیکار شده و مردم فقیر شده رسید، دست به قیام می زنند و جمهوری اسلامی را سرنگون می کنند. این استدلال غیرعلمی و غیراخلاقی که نه در ایران و نه در هیچ کشور دیگری هرگز کارساز نبوده و نخواهد بود، بی پایگی خود را در ۴ سال گذشته به وضوح نشان داد. مردم ایران و جنبش دموکراسی‌خواهی کشور همراه با گسترش بیکاری بی سابقه کارگران و افزایش فقر طبقه متوسط بیش از رژیم سرکوبگر حاکم از تحریم ها زیان دیدند و در این میان خامنه ای و هسته اصلی قدرت او فرصت بیشتری برای کاهش شکاف‌های درون حکومتی و انسجام در برابر «دشمن غیرقابل اعتماد» پیدا کردند.اما برعکس، توهم به ترامپ و تحریم، شکاف‌های درونی اپوزیسیون جمهوری اسلامی را تشدید کرد و از اینها مهم‌تر از قدرت و ظرفیت دو طبقه کارگر و متوسط که ستون های اصلی شکل گیری جنبش های پایدار و پیگیر اعتراضی و دموکراسی خواهی ایران به شمار می روند چنان کاسته شد که ترمیم آن به زودی و به آسانی ممکن نیست.
    7
    27
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد

    اگر ترامپ بار دیگر هم می آمد و تحریم ها چهار سال دیگر ادامه می یافت، پیامدش جز ادامه توهمات مسئولیت گریز و منفعل کننده و تشدید فقر و بیکاری هرچه بیشتر مردم چیز دیگری نبود. گیریم که مردم غرق در فقر و بدبختی هر از گاهی بر قدرت ستمگر تا دندان مسلح می شوریدند. و هر بار در آتش و خون خاموش می شدند. اتفاقا ترامپ به دنبال آن بود که از همین شورش‌ها برای وادار کردن جمهوری اسلامی به توافق و تفاهم بهره برداری کند و تفاهم میان ترامپ و جمهوری اسلامی در صورت بازگشت ترامپ به قدرت قابل تصور بود.پیروزی بایدن باید پایان یک توهم ۴ساله برای همه آنانی باشد که از سر خستگی و مسئولیت گریزی به ترامپ امید بسته بودند. بایدن به جز در مورد چین که به جنگ اقتصادی آغاز شده در دوران ترامپ کم و بیش ادامه خواهد داد در عرصه‌های دیگر سیاست خارجی آمریکا به دوران اوباما باز می‌گردد. در مورد دفاع بایدن از دموکراسی و حقوق بشر در ایران نیز نباید دچار توهم شد. او طبعا قبل از هر چیز به منافع ملی آمریکا فکر می‌کند.او آنچنان که در مبارزات انتخاباتی‌اش وعده کرده به پیمان زیست‌محیط پاریس و به قرارداد برجام باز خواهد گشت؛
    7
    28
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد
    او طبعا قبل از هر چیز به منافع ملی آمریکا فکر می‌کند.او آنچنان که در مبارزات انتخاباتی‌اش وعده کرده به پیمان زیست‌محیط پاریس و به قرارداد برجام باز خواهد گشت؛ هرچند که این بازگشت با توجه به نداشتن اکثریت در سنای آمریکا چندان هم آسان نیست. بازگشت سیاست خارجی آمریکا به دوران اوباما در قبال ایران و خاورمیانه به سود صلح و دموکراسی در این منطقه بحران‌زده و پرتنش خواهد بود.این تحول تا اندازه‌ای خامنه‌ای و حکومتش را در پیشبرد سیاست خارجی دشمن‌محور، خلع سلاح می‌کند و اختلافات درونی نظام جمهوری اسلامی بر سر مسئله رابطه با آمریکا را تشدید می‌کند. اپوزیسیون جمهوری اسلامی نیز فرصت پیدا می‌کند تا با توهم‌زدایی از خود، مبارزه ملی و مؤثر با نظام حاکم را با چشمانی بازتر و واقعی‌تر سازماندهی کند.
    8
    26
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    امام جواد ع می فرماید: آنگاه که عدد (مورد نظر یاران آقا امام زمان عج) یعنی ده هزار نفر کامل شد، به اذن خدای بزرگ قیام می کند و خداوند به دست اینان طاغوتها و جباران را نابود می سازد و آنان را بر شرق و #غرب# عالم مسلط میکند.
    17
    6
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Darknet - لندن، انگلستان::]. لایک
    12
    5
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::stockholm - استکهلم، سوئد::]. میشه انقد زر نزنی. ما بیکار نیستیم شرو ورهای تورو بخونیم.
    18
    7
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. اتفاقا شرم بر کسانی که از ترامپ حمایت کردند آدمی که ملت ایران را تررویست خواند بارها از کلمه خلیج عربی استفاده کرد تهدید کرد نقاط فرهنگی ایران را بمباران می کند و یک مشت پیرمرد و پیرزن بیچاره که قصد دیدار با بچه هاشون را داشتند را ممنوع الورود کرد کسی که حسابهای یک عده دانشجوی بیگناه در اروپا را بست کسی که با تحریمهاش مردم را فقیرتر و برادران قاچاقچی را ثروتمندتر کرد تاریخ خودش قضاوت می کند که کسانی که از ترامپ حمایت کردند تا چه حد بی اخلاق بودند
    6
    16
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    henryaaaa - لوس انجلس ، ایالات متحده امریکا
    [::stockholm - استکهلم، سوئد::]. احسندر دوست عزیز و محترم . تشکر از تحلیل عمیق , واقعیت گرا و علمی شما . از خواندن این تحلیل شفاف ,علمی و واقعی شما لذت بردم . چه دوستان با علم و دانشی در این گروه کامنت میگزارند. پایدار باشید
    4
    13
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    megaman - نیویورک، ایالات متحده امریکا
    خوب فن اخر استاد جمهوری اسلامی خورد . مافنگیایی جمهوری اسلامی خیال کردید شاخ زنگید بایدن بیاد به نفعت شده . نخیر زن بایدن جیل یعقوب یک یهودی تیره میخواد بد بسوزونتون ترامپ پیشش بچه بازی بوده !
    3
    7
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
    [::henryaaaa - لوس انجلس ، ایالات متحده امریکا::]. تبریک به دوستان عزیز که طرفدار دموکراسی هستن.
    4
    14
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. شما بفرماید اوفن باخ با ایدین جان گریه کنید و با رهبر مجارستان لهستان خردوغان و اسرایل هم دردی کنید. زنده باد دموکراتی این چه ربطی به اخوند داره نه که زردک جانتان تو ۴ سال اخوندها را برد.فقط زندگی مردم در ایران خرابتر شد ولی شما هر که باهات نباشه یا اخوند یمیشه یا کمنیست میشه.
    6
    12
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Chokam - ری، ایران
    بایدن پیروز هم بشه دیگه آمریکا ،به قبل ترامپ برنمیگرده، چون ترامپ خیلی تغییر داد تقریبا انقلاب کرد در طول ۲۴۴ سال از انقلاب آمریکا تا کنون بیسابقه بود چنین رئیس جمهوری با این کارهای مثلا تعرفه برای اروپا چین کانادا ،دیوارمکزیک، عدم تامین مالی ناتو، حذف مهاجرت کاری ..یکی مثل این، ایران هم داشت جمهوری اسلامی عوض میشد
    8
    6
    شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::stockholm - استکهلم، سوئد::]. عزیز دلم من حوصله ی طولانی نویسی ندارم ولی آیا هنوز فکر میکنید این حکومت ایدئولوژیک جز زور سخن دیگری را می فهمد؟ تمام فرمایشات شما ادامه ی وضع موجود هست و با بایدن هم تغییری صورت نمی گیرد. مخصوصا اینکه حزب دموکرات توسط بیلیونرهای یهودی اداره میشود و باید حتی مشکلات منطقه تا این حد هم حل نشود چون یهودیان حزب دموکرات معتقد به تشنج دائم در خاورمیانه هستند و طوری کجدار و مریز بازی میکنند تا دیگر ایران ایران نشود و حتی در زمان اوباما اخوندها را در راس قدرت نگهداشتند
    12
    11
    یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    برای اون دسته از ایرانیا که آویزون ترامپ بودند تا نجاتشون بده متاسفم ترامپ با 4 سال سابقه کار افتضاح خودشم نتونست نجات بده و اون دسته ای که میخواند آویزون بایدن بشند بدونند که این هم براتون کاری نمیکنه. تنها ناجی ایران ایرانیه نه انگلیس و امریکا یا فرانسه .
    9
    18
    یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    اگه جیره خورهایی مثل تو به نام ایرانی میخوان ایرانو نجات بدن همون بهتر نجات پیدا نکنیم. دهن گشادی شما طرفداران مخفی جمهوری اسلامی پایانی نداره. شب درازه. همه کسانی که با پول حکومتی و مراوداتی حکومتی ایران در خارج مفت خوری و یا تجارت میکنن ... هستن. و ارزو میکنم خرج سرطان خانواده و خودشون و اعتیاد فرزندانشون کنن. چون توله هاشونم از خودشون ولدفاسدتر هستن.
    13
    11
    یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::آلونا ازنامنسکایا - مسکو، روسیه::]. تو که در روسیه مزدوری میکنی غصه خور پیرزن پیرمردهایی که میخوان بچه هاشونو ببینن میخوری؟ دغل مفت خور.
    16
    10
    یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::امیرعلی ایرانی - ویسبادن، آلمان::]. خیلی بشریت پیشرفت کرده که یک ظرفشو در المان هم با واژه دموکراسی آشناست. البته معنیشو اصلا نمیفهمه و نخواهد فهمید. دموکراسی برای دهن گشاد دموکراتها و اروپاییها خیلی بزرگه چه برسه ظرفشوهای مهاجر به اونجا.
    15
    11
    یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۷
    اقای شاکی - برمن، آلمان
    دوستان دهن به دهن گذاشتن با این ها فایده ندارد نه عقل نه ... و زمانی که کم می‌آورند انگ و هزینه گویی و عقده . وطن فروش عردوقانی تا اون مزدور ورشکسته فرانگفورتی اراجیف گویان وقت من و شما را میگیرند چون مثل تعدادی از طرفداران ترامپ که یک موجود رذل دروغگو خود محور و نارسیست روانی بود هستند....
    8
    8
    یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۳
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. با ملانیا جون چی، اونم فایده نداره؟
    6
    4
    یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    henryaaaa - لوس انجلس ، ایالات متحده امریکا
    [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. دوست عزیز اگر کسی خودش روانی, نژاد پرست , ضد انسانی و بیمار نباشد نمیتواند طرفدار همچین آدمی مثل ترامپ باشد که تمام این خصلتها را دارد.
    2
    7
    دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ترامپ بعلت کروناونفرت های شخصی توسط اجتماع بیلیونرهای یهودی وایتالیائی و رسانه های چپول (چپولی رادیگرروسیه وچین اداره نمیکنندویک سازمان کاملا دست راستی برای کنترل توده هااست)حذف شد و من هم او را از معادلات خودم حذف میکنم ولی خوشبختانه در به ان صورتی که ایرانیان اخوندپرست حساب کرده اند نخواهدچرخید.دیگرشرایط زمان اوبامارانداریم وبایدن وبالاتر او هم میدانند که سربرجام چگونه اخوندهاعهدشکنی کردند. لاجرم بعید میدانم بایدن دریچه ای را به نفع ایران بگشاید . (یک قلم بلومبرگ 100 میلیون دلار به ستاد تبلیغاتی حزب دموکرات در فلوریدا پرداخته است). البته از جیب عمه اش نمی پردازد بلکه این بیلیونر بالای 100 بیلیون دلاری این را از حساب مالیاتش کم میکند. دوستان باید بدانند که پشم های جمهوری اخوندی ریخته و مثل زمان اوباما مسئله ی اول دنیا نیست و بایدن هزاران سمن دارد که یاسمن در آن گم هست و دلیلی وجود ندارد کوچکترین امتیازی به ایران بدهد و کاملا مطابق سلیقه ی اسرائیل پیش خواهد رفت و با 96 میلیون طرفدار ترامپ هم گلاویزنخواهدشد
    4
    1
    دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    stockholm - استکهلم، سوئد
    . [::اقای شاکی - برمن، آلمان::]. [::henryaaaa - لوس انجلس ، ایالات متحده امریکا::]. کاملا حق رو به شما میدهم و دهن به دهن گذاشتن با کسانی ( که متاسانه اسمشان را هم انسان نمی توان گذاشت ) مثل این amirgheryou - تهران، ایران اب در هاون کوبیدن است . البته نباید فراموش کنیم دلالان ارز و سکه و دل واپسان حذف تحریم ها الان روزهای وحشتناکی رو دارند می گزرانند ومثل ترامپ به هذیان گوئی افتادند.
    2
    4
    دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::stockholm - استکهلم، سوئد::]. توف به ذات من اگر حتی 1دلار یا پول خارجی و حتی یک گرم طلا داشته باشم. من مثل ادمهایی نیستم که فریاد بزنه موج سواری نکنید و باعث گرونی نشید بعد برم دلار و سکه و ماشین زیادی بخرم. کلا 1ماشین دارم و یه تیگه زمین اطراف تهران. خونه هم ندارم. اگر دلت به ارزونی دوران دموکراتی خوشه باید بدونی تمام گرونی صرفا برای منافع حکومتی و حفظ بانکها و موسسات و بیمه ها هست. برای پر کردن دخمه ای به نام شکم کارمندای سازمانها و بانکها تا مدافعشون باشن. برای تامین مخارج اراذل و مزدوران خارجیشون که فیزیکی میجنگن یا مثل شما قلم فرسایی و چرند مینویسن.
    4
    3
    دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.