سالم‌ترین جفت‌های غذایی برای درمان التهاب

دویچه وله :التهاب پاسخ سیستم ایمنی بدن به یک مهاجم است. این مهاجم ممکن است یک میکروب، ویروس، یک عنصر شیمیایی و یا حتی گرده گیاه باشد.

به گزارش نشریه Prevention؛ التهاب به خودی‌خود بد نیست چون نشان می‌دهد که بدن برای بهبودی خودش تلاش می‌کند اما اگر به صورت مزمن درآید، عامل بروز بیماری‌هایی از جمله آرتروز، آسم، تصلب شرایین، کوری، سرطان، دیابت و احتمالا اوتیسم و ​​بیماری‌های روانی خواهد شد. با این حال ثابت شده که مصرف برخی از مواد غذایی همراه با هم، سطح التهاب را در بدن کاهش می‌دهد:
سبزیجات برگ‌دار + روغن زیتون
تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب سبزیجات و چربی‌های سالم باعث افزایش جذب آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لوتئین و بتاکاروتن می‌شود. لوتئین، یک آنتی‌اکسیدان در سبزیجات برگ‌دار است که التهاب چشم را کاهش می‌دهد و به جلوگیری از اختلالات عصبی مانند دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن کمک می‌کند.
اسفناج + زغال اخته
یک اسموتی را با اسفناج و زغال اخته ترکیب کرده و قبل و بعد از تمرین‌های وزرشی بنوشید. اسفناج می‌تواند تنفس و جریان اکسیژن را در طول تمرین بهبود بخشد. نیترات موجود در اسفناج به ماهیچه‌ها کمک می‌کند تا در هنگام ورزش کارایی بیشتری داشته باشند، در حالی که زغال اخته به کاهش درد عضلات پس از ورزش کمک می‌کند.
سیب‌زمینی شیرین + فلفل قرمز
پاشیدن مقداری فلفل قرمز یا پودر چیلی روی غذاهای نارنجی غنی از بتاکاروتن، مانند سیب‌زمینی شیرین و کدو تنبل، جذب ویتامین A را افزایش می‌دهد. مشخص شده است که ویتامین A برای رفع شرایط التهابی پوستی، مانند آکنه  و همچنین دیسپلازی برونش ریوی مفید است.
تمشک + انگور
این ترکیب علاوه بر کاهش التهاب، به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی، پوکی استخوان و سرطان ریه را کاهش دهد.
سیر + پیاز + برنج قهوه‌ای
سیر و پیاز افزودنی خوبی برای غلات سبوس‌دار مانند برنج قهوه‌ای و ماکارونی با گندم کامل است: این ترکیب‌ها، همراه هم می‌توانند جذب زینک را بیش از سه برابر کنند. مصرف کافی زینک، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مرتبط با التهاب (تصلب شرایین، سرطان، تخریب نورون و اختلالات ایمونولوژیک) را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.
+2
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.