علت تاخیر در اعلام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

العربیه :در پی رای‌دهی شمار انبوهی از مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری از طریق پست، این نحوه رای‌گیری مورد انتقاد حزب جمهوری خواه و در راس آن دونالد ترامپ رئیس جمهوری قرار گرفته و آسوشیتد پرس اعلام کرد که بسیاری از کارشناسان احتمال داده اند که «رای دهندگان آمریکایی امشب بدون این که بدانند چه کسی برنده شده است، خواهند خوابید.»

برغم انتقادات گسترده جمهوری خواهان از رای‌دهی پستی، این روند از بیم شیوع کرونا در میان میلیون‌ها آمریکایی در بسیاری از ایالت‌ها به مورد اجرا در آمد.

نباید فراموش کرد که شمارش آراء پستی معمولا بیش از رای گیری مستقیم زمان خواهد برد؛ بویژه که بر أساس آخرین برآوردها، بیش از 99 میلیون آمریکایی در رای گیری شرکت کرده اند.

برخی از ایالت‌ها با تعدیل قوانین و تدابیر شمارش آراء برای ممانعت از بروز تاخیر در اعلام نتایج شرایطی را فراهم کرده اند که کارمندان حوزه‌های رای‌گیری در فلوریدا به عنوان مثال می‌توانند 22 روز پیش از انتخابات، روند شمارش را آغاز کنند. همچنین مقدمات شمارش آراء در ایالت کارولینای شمالی، 5 هفته قبل از انتخابات فراهم شده است.
ایالت‌های چرخشی
در ایالت‌های دیگر چون میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسن که جملگی از ایالت‌های چرخشی میان جمهوری خواهان و دموکرات‌ها به شمار می‌آیند، شمارش آراء پستی پیش از انتخابات آغاز نخواهد شد و در نتیجه، تعیین برنده این حوزه‌ها چند روزی به طول خواهد کشید.

از سوی دیگر برخی از ایالت‌ها به گرفتن کارت‌های رای دهی از طریق پست حتی چند روز بعد از سوم نوامبر نیز ادامه خواهند داد که می‌تواند به یک هفته یا 12 روز نیز در کارولینای شمالی و نواداد برسد.

نظر سنجی‌ها نشان می‌دهند که اکثر طرفداران ترامپ در صدد رای‌دهی مستقیم در روز انتخابات هستند و بیش از نیمی از طرفداران بایدن می‌خواهند با پست رای بدهند.

این در حالی است که مسئولان أمور در ایالت پنسیلوانیا نسبت به شمارش آراء پستی و رای‌دهی از طریق پست و رای‌دهی غیابی، هشدار داده اند که ممکن است چند روز زمان ببرد. به گفته ان بی سی نیوز، 7 بخش در ایالت پنسیلوانیا که چه بسا حوزه تعیین کننده‌ای برای این انتخابات باشد، تاکید کرده اند که روند شمارش آراء را از روز دوم بعد از انتخابات، آغاز خواهد شد.

به گفته مسئولان استان‌های بیور، کمبرلند، فرانکلین، گرین، جوناتا، مرسر و مونتور که در سه انتخابات گذشته همگی به نفع جمهوری خواهان رای داده اند، شمارش آراء در روز چهارشنبه انجام خواهد شد
+28
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۹
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    زن جو بایدن از دستش خیلی شاکیه. میگه من رو دایم الخمر کرده، هر شب بهم آبجو میده.
    61
    15
    ‌چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    [::یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک::]. چه باید کرد.عزیز. هر کسی‌ یک سرگرمی دارد. آقا ما هم شب نشسته با تمام سران نظام. و بساط تریاک. نشعه و شروع به نابود کردن اسراهیل. زن آقا هم مدام زنگ. می‌‌زند. آقا نیستی‌. مرتب. تا نیمه شب کار می‌‌کنید. قیمه پلو درست کردم .نمی‌ ترسی دزدی چیزی بیاد. خانه.؟ آقا هم فرمودند. زن .حرف مفت زن. دزد این شبی کجا بود ؟ همه اینجا دور بنده جمع و وافور در دست
    6
    35
    ‌چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    مسافران - آنکارا، ترکیه
    با درودهای فراوان و امید که غم و اندوهِ ازدست دادن اطرافیان در تن و جانتان هرگز ننشیند.در همین بدو حضور،پس از مدتها که بنده بعلت درگذشتِ تقریبا همزمانِ پدربزرگ عزیز(بعلت کهولت سن)و خاله ام(بعلت کرونا-عوارض ریوی) و پسرعمویم(بعلت تصادف)و زن دائی(کرونا)و سپس مراسم شب سوم و شب هفت و چهلم این عزیزان در ایران بسر می بردم، باید عرض نمایم که برای ما تفاوتی نیست که خر یا فیل کدام بر اریکه قدرت تکیه می زند.شب خوش و غم از شما دورباد.
    11
    2
    ‌چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک
    فاطی افغانی، ببند دهنو باز خودتو قاطی آدما کردی
    3
    16
    ‌چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::مسافران - آنکارا، ترکیه::]. خوش آمدید سروان جان. این بردران ارشادی خیلی‌ به کمک محتاج هستند. دولت امام زمان آنقدر .....زده. که دیگر از شرمساری دست به دامان ایت اولا بایدن زده. یا خواهر زینبی. نانسی پلوسی.چپی‌ها خودمان هم هرچی‌ کمک می‌‌کنند.فایده ندرد. به هر حال کرونا فقط مصیبت نیست. اگر نبود.بایدن با ۳۰ به ۷۰ شکست می‌‌خورد.شانس آوردند .که ترامپ کرنا را جدی نگرفت. چکار کنند. امام زاده که ندارند.برند ......راستی‌ این خر یا فیل خوب یا بد خودشان مثل بچه آدم می‌‌راند پای صندوق ری. ما چکار کنیم.؟ یک شتر عربی‌ نشسته اون بالا با هیچ صراطی مستقیم نیست.
    5
    9
    ‌پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    یادت هم نرود .در این مملکت کفار . خر و فیل که چه عرض کنم. حتا اگر زرافه هم داد و قال کند. کسی‌ محل نمی‌‌گذارد. یک چیزی دارند به اسم قانون. می‌‌دانم درک آن برایت مشگل است. کسی‌ که پای منبر می‌‌نشیند. درک نمی‌‌کند.توی مملکت ما یک شتر داریم که فقط جفتک می‌‌زند. اگر کسی‌ گفت. با با این توله شتر را ما انتخاب نکردیم ،چه جوری ۹۹،۹۹ درصد ری آورد؟
    4
    6
    ‌پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.