کشتارگاه کبوتر در اصفهان + ویدیو

کشتارگاه کبوتر، فیلم کوتاه چند دقیقه‌ای و بی‌کیفیتی است که واکنش گسترده کاربران ایرانی را به دنبال داشته است.روابط عمومی سازمان دامپزشکی اصالت این فیلم را تایید می‌کند و توضیح می‌دهد که کشتارگاه در اصفهان است و کشتار کبوترها با مجوز بوده است.کشتارگاه اصفهان یک خط ویژه برای ذبح کبوتران راه‌اندازی کرده است.

بنا به گفته مسئول روابط عمومی این کشتارگاه، این اتفاق به تازگی نیفتاده و حدود پنج سالی می‌شود که کبوتران را برای کشتار به آنجا می‌برند.

آنها فقط با یک تولیدکننده صنعتی گوشت کبوتر قرارداد دارند و هر ۲ ماه یکبار محموله کبوتران را برای کشتار سفارش می‌گیرند. هر بار هم ۲۰۰ تا ۴۰۰ کبوتر برای کشتار به این کشتارگاه منتقل می‌شوند. کبوترانی که حداکثر وزن‌شان به نیم کیلوگرم نمی‌رسد و جوجه‌هایی یک تا یک‌ونیم ماهه هستند.کبوترها قطعه‌ای فروخته می‌شوند؛ هر قطعه یا هر عدد کبوتر ۲۵ هزار تومان قیمت دارد.در فضای مجازی به آگهی‌هایی برمی‌خورید که گوشت کبوتر را به عنوان درمان بیماران کرونا، تقویت قوای جنسی و تقویت هوش کودکان می‌فروشند.پیام محبی، رییس سابق جامعه دامپزشکان ایران: این عناوین فروش گوشت کبوتر متقلبانه است.سوداگران برای درآمدزایی از یک بازار جدید، خواصی برای گوشت حیوانات مختلف قائل می‌شوند که پایه علمی ندارد.
+18
رأی دهید
-62

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۱
    پیکان۵۸ - مالمو، سوئد

    کشوری که اوسارش دست چین باشه بزودی خوردن موش خفاش،قورباغه،کرم،وسگی که امروز از خیابان های،ایران جم آوری،و با شلیک گلوله کشته و آنها را تمیز و فریز کرده و به چین میفروشند،بزودی صادرات نمشه،ودر بازار ایران بفروش میرسه.
    8
    89
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Tony Arzenta - کی یف، اوکراین

    کوفتتون بشه دیگه به کبوترهم رحم نمکنن. مردمان شکم پرست.بعد دم از تاریخ کوروش میزنن
    26
    84
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Parinaz Iran - پراگ، چک

    خاک وطنتان عربستان بر سرتان .خدایی که نیست رحم کرد اینهمه ذخایر نفت و دیگر انوقت برای شکم کوفت و درد گرفته کشتار کبوتر... هم سر خود و دیگران را شیره نمالیم ملتی بیرگ هستیم و تاریخ باستان ایران ربطی به ۸۰ در صد مردم ندارد تمام اخلاقیاتی که قبل از ۱۳۵۷ هم بود را به ذباله دان ریختید چون انقلابتان بی هیچ تردیدی.....عنقلاب بود.
    26
    50
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان

    الهی سرطان بشه توی تنتون وقتی که جسم بی جان این پرنده زیبا و سمبل صلح رو مرگتون میکنید..کرونا هم از سرتون زیاده !!!
    13
    56
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا
    [::Tony Arzenta - کییف، اوکراین::]. کبوتر در خیلی کشورها خورده میشه در خیای نقاط اروپا و بعضی نقاط آمریکا همونطور که خرگوش هم خورده میشه .کمی اطلاعاتت رو بالا ببر.
    48
    34
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    hamidesabz - لندن، انگلستان

    اگر با همین فرمان جلو برویم دیگر هیچ جانوری در ایران باقی نخواهد ماند به جز خامنه ایی و دار و دسته خون آشامش!
    6
    54
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    همایون نروژ - اسلو، نروژ

    بذار یه کم دیگه بگذره اونوقت همین حرومی میاد میگه بازار گوشت خفاشو طلب میکرده و مجوز دادیم که همه برن خفاش بخورن . هر غلطی که چین داره میکنه اینا دارن پا جای پای اونا میذارن .
    5
    32
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان

    [::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. حالا چون توی اروپا و آمریکا خرگوش و کبوتر میخورند باید ایرانیان هم اطلاعاتشون رو بالا ببرن و با وجدان راحت این حیوانات مظلوم رو بکشن و بخورند ، شاید آمریکایی ها و اروپایی ها ....هم بخورن این چه ربطی به انسانیت و آدم شدن داره !!!!.
    18
    46
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا
    [::مستانه شرق - هایدلبرگ، آلمان::]. کسی موافق کشتن و خوردن کبوتر و خرگوش و. نیست،در جواب بعضی افراد که بالا شروع به ناله نفرین و متلک انداختن به تاریخ ایران بودند یادآوری کردم که خوردن این پرنده در خیلی جاها مرسوم هست،نه اینکه چیز غیر معمول و عجیبی باشه بعضی میخورند بعضی هم نه دیگه به هم نمیپرند و دراما درست نمیکنند.من خودم هرگز دل خوردن این چیزها را ندارم.بهتر هست قبل از احساساتی جبهه گیرفتن و پرخاشگری کمی فکر کرد.
    15
    19
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zavareh - رودسر، ایران

    کجای کارید؟ الان سالهاست که دیگر حتا صدای بازیگوشی و شیطنت گنجشک ها هم شنیده نمی شود و این نیز بصورت یک خاطره شیرین و دست نیافتنی گذشته در آمده است. و همچنین مدتهاست که قمری ها و کبوترهای چاهی دیگر شنیده و دیده نمی شوند. نکبت و ویرانی این حکومت اشغالگر یک و دو تا نیست.
    5
    35
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    این جماعت طماع عاقبت به سگ خوری هم تن در میدهند
    9
    24
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. عزیزم هر ملتی فرهنگ خودش را دارد و گر نه هر موجود زنده ای اعم از سگ و گربه و خفاش و سوسمار بالاخره در جائی خورده میشوند. ما ایرانیان سگ و گربه و کبوتر نمی خوریم و در فرهنگ ما خوردن این اقلام زشت هست.
    10
    17
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا
    [::گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا::]. خیر عزیز جان،گوشت کفتر و حتی گنجشک در خیلی مناطق ایران خورده میشده و میشه.باز هم تکرار میکنم من هرگز نمیخورم ولی در خیلی مناطق ایران شکار و کبابشون رایج هست.من همین پارسال در انگلستان بودم در بازار خود انگلیسیها گوشت کفتر و همینطور خرگوش هم بود .شما واقعا میایی سگ و گربه را با کفتر مقایسه میکنی؟
    2
    15
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    babak iran5i - تهران، ایران
    همه اینها ئیکه منفی دادن از کبوتر کُشانند شکار چی حیواناتند بیرحمند من هرروز پشت پنجره اطاقم گندم میریزم این پرندگان (کبوتر یاهو و گنجشک و کبوتر چائی ها گرسنه نمانند) . آنوقت یک بیوجدان اینها را بکشه و بفروشه کار درستیه منفی کار امتیاز بنفع کُشنده حیوانات میدی!!.
    4
    6
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    [::Walter White - آلبوکرکی، ایالات متحده امریکا::]. عزیزم من فرمایشات شما را قبول دارم. در فلوریدا گوشت کروکودیل پرورش میدهند. در اسپانیا گوشت گربه می خوردند. در چین و کره هم که گوشت سگ عادی هست. در فرانسه گوشت اسب لوکس است در ایران فراوان دیده ام که عده ای گنجشک و کبوتر می خورند. از دیدگاه من این دو گوشت ،چطور بگویم، به دل من نمی چسبد ولی در بینش علمی فرقی بین گوشت گاو و سگ و تمساح نمی بینم فقط ذائقه به چیزی عادت پیدا میکند. موفق و موید باشید.
    3
    9
    دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ولی یک چیز را خارج از نگاه سیاسی عرض کنم. در اکثر شهرهای امریکا من وقتی به اماکن عمومی میروم کبوتران جلوی شما رژه میروند و اغلب هم مردم به ان ها غذا میدهند و هرگز ندیدم یک نفر ان ها را از خود براند چه به اینکه حتی پری از این پرندگان مهربان و زیبا بکند. از تورانتو تا شهر پیتزبورگ غازهای وحشی تخم میگذارند. هزاران نفر از کنار غازها رد میشوند و غاز روی تخم خودش با ارامش خوابیده تا جوجه در اید و کسی حتی به ان ها نزدیک نمیشود تا احساس ناامنی نکنند.
    2
    7
    ‌سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.