فلاوانول‌ها؛ ترکیبات شگفت‌انگیز برای کاهش فشار خون

مطالعه جدید محققان بریتانیایی نشان داده که رژیم‌های غذایی سرشار از ترکیبات گیاهی به نام فلاوانول، نقش چشمگیری در کاهش فشار خون دارد.

به گزارش ساینس‌دیلی؛ این ترکیبات گیاهی به ویژه در مواد غذایی از جمله چای، سیب، شراب قرمز، توت، گوجه فرنگی و کاهو یافت می‌شوند و مصرف منظم آنها علاوه بر کاهش فشار خون، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را نیز کاهش می‌دهد.

تجزیه و تحلیل رژیم غذایی بیش از ۲۵ هزار نفر در بریتانیا نشان داده فشار خون کسانی که بیشترین میزان جذب فلاوانول را دارند، در مقایسه با کسانی که پایین‌ترین میزان جذب این ماده را دارند، بین ۲ تا ۴ میلی‌متر جیوه تفاوت دارد. این اثر به ویژه در شرکت‌کنندگان با فشار خون بالا دیده شد. نتایج این تحقیق، قابل مقایسه با اثرات مثبت رژیم غذایی مدیترانه‌ای یا رژیم‌های غذایی ویژه برای کاهش فشار خون بالا (رژیم غذایی DASH) است.

فلاونوئیدها ترکیبات مختلفی هستند که به طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند و یکی از انواع آنها فلاوانول‌ها هستند که به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی، شناخته شده‌اند. این ترکیبات خاصیت ضدالتهابی داشته و می‌توانند به شما در کنترل وزن و کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی کمک کنند.
+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.