درمان‌های غذایی برای دیابتی‌ها در فصل سرد

دویچه وله :این نکته ثابت شده که تغییرات آب و هوایی از جمله کوتاه شدن طول روز و سرد شدن هوا، می‌تواند مبتلایان به دیابت را از یک رژیم غذایی سالم دور و هوس‌های غذایی آنها را به دلیل کاهش فعالیت بدنی تغییر دهد.

به گزارش Everyday Health؛ از این رو متخصصان به این بیماران تاکید می‌کنند که در فصول سرد سال، حتما برخی گزینه‌های غذایی  سالم را برای بهبود کنترل قند خون، وارد رژیم روزانه خود کنند:

به جای انتخاب یک قهوه شیرین یا نوشیدنی‌هایی مانند شکلات داغ، کمی دارچین به یک لیوان شیر گرم کم‌چرب اضافه کنید. تحقیقی که در سپتامبر ۲۰۱۳ در مجله The Annals of Family Medicine منتشر شد، حاکی از آنست که مصرف تنها ۱۲۰ میلی گرم دارچین در روز می‌تواند به کاهش سطح گلوکز ناشتا و LDL یا کلسترول بد کمک کند.

جوانه بروکسل بخورید. این سبزی که شاخص گلیسمی پایینی دارد، در پاییز و زمستان به وفور در دسترس است و مصرف آن به شما کمک می‌کند تا سطح قند خون را ثابت نگه دارید. به عنوان یک وعده غذایی کامل، یک فنجان از جوانه‌ها را در کنار پروتئین بدون چربی مانند ماهی قزل‌آلا یا سینه مرغ بدون استخوان، سرو کنید.

سیب بخورید. یک عدد سیب ۱۵ گرم کربوهیدرات و ۴ گرم فیبر دارد و فیبر موجود در آن به کاهش سطح گلوکز خون و احساس سیری کمک می‌کند.

سیب‌زمینی شیرین را فراموش نکنید. اگر تصور می‌کنید سیب زمینی در یک رژیم غذایی مناسب برای دیابتی‌ها، ممنوع است، دوباره فکر کنید: ماده شیمیایی بتاکاروتن، که مسئول رنگ نارنجی سیب زمینی شیرین است در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود که به بهبود سلامت پوست و بینایی کمک می‌کند. همچنین یک رژیم غذایی غنی از بتا‌کاروتن ممکن است برای افرادی که استعداد ژنتیکی ابتلا به دیابت نوع ۲ دارند، نقش محافظت‌کننده داشته باشد.

جو دوسر را به کاسه صبحانه خود اضافه کنید. این نوع غله سرشار از فیبر است که به کنترل قند خون کمک می‌کند.

کدو تنبل نیز در کنترل دیابت مؤثر است. ترکیبات گیاهی موجود در تخم و گوشت کدو تنبل به جذب گلوکز از بافت‌ها و روده‌ها و نیز تنظیم میزان گلوکز کبد کمک می‌کند. همچنین برخی از مطالعات ثابت کرده‌اند کدو تنبل در مواردی موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌‌شود. از این ‌رو، پژوهشگران در تلاشند از ترکیبات طبیعی موجود در این ماده‌غذایی در ساخت داروهای ضددیابت استفاده کنند.
+5
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.