سازمان جهانی بهداشت دلیل اصلی شیوع کرونا را فاش کرد

در پی افزایش نگران‌کننده موارد ابتلا به ویروس Covid-19 با آغاز موج دوم شیوع این بیماری در بخش بزرگی از اروپا و ایالات متحده آمریکا، مایکل رایان مدیر برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت، دلیل شیوع این بیماری را عدم قرنطیه کردن کسانی دانست که با مبتلابان در تماس هستند.

رایان پیشتر نیز تاکید کرده بود که برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع مجدد آن، باید افرادی را که به دلایل مختلف با مبتلایان در تماس هستند، قرنطینه کرد».

خبرگزاری رویترز در آخرین آمار نشان داد که بیش از 41.03 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

طبق این گزارش این خبرگزاری، شمار مرگ و میر ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا به مرز یک میلیون و 126.935 نفر رسیده است.

از زمان ظهور این بیماری در چین در دسامبر 2019 تاکنون بیش از 210 کشور درگیر این بیماری همه‌گیر شده‌اند.

مایکل رایان طی کنفرانس هفتگی خود در ژنو، اظهار داشت: «اگر من امیدی جادویی برای بهبود این وضعیت داشته که ممکن است بتوانیم با تحقق آن، اوضاع را بهبود بخشیده و واقعیت را تغییر دهیم، این است که هر کسی با مبتلایان به ویروس کرونا تماس داشته باشد، باید برای مدتی قرنطینه شود تا باعث انتقال ویروس از مبتلایان به دیگران نشود».

او افزود: «فکر نکنم، از زمان شیوع بیماری تاکنون، چنین امری اساسی به طور منظم مراعات شده باشد که خود، دلیل اصلی انتشار ویروس کرونا است».

رایان افزود: «نیمی از اعضای منطقه اروپا در WHO (که 48 عضو هستند) هفته گذشته، افزایش 50 درصدی تعداد مبتلایان به ویروس Covid-19 را ثبت کردند».

در همین حال تدروس آدانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، گفت: «من می‌دانم که مردم از محدودیت‌های ناشی از کرونا خسته شده‌اند، اما این ویروس ثابت کرده که اگر ما هوشیار نباشیم، می‌تواند بار دیگر به سرعت گسترش یافته، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی را تهدید کند»
+15
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۲
    یویوماما - خاش، ایران
    این ویروس برای مردم دنیا شده مثل حکومت اسلامی برای مردم ایران .مردم ایران هاج وواج موندن که چکار کنند با ملاها که برن ومردم دنیا هم به اضافه مردم ایران هاج و واج موندن که با ویروس کورونا چیکار کنند که بره.کوروناشده حکومت اسلامی دنیا.
    1
    15
    شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.