یک دانش‌آموز ایرانی دیگر به علت نداشتن موبایل خود را کشت

العربیه :در ادامه سلسله خودکشی‌های دانش‌آموزان ایرانی، یک دانش‌آموز دیگر در ارومیه به علت فقر و نداشتن موبایل خودکشی کرد.

بر اساس گزارش همشهری آنلاین، پنج‌شنبه 22 اکتبر 2020 یک دانش‌آموز دیگر به علت فقر و نداشتن موبایل در بخش «نازلو» واقع در شهرستان ارومیه خودکشی کرد، اما این موضوع از سوی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی تکذیب شد، از سوی دیگر دلیل اصلی فوت این دختر دانش‌آموز تاکنون از سوی نهادهای ذیربط مطرح نشده است.

در اطلاعیه آموزش و پرورش آذربایجان غربی آمده است: «این دانش‌آموز تا پایان سال تحصیلی گذشته با حضور در مدرسه اقدام به ثبت‌نام و دریافت کتاب‌های خود کرده بود و با تعطیلی مدارس و تغییر روند آموزش دیگر در مدرسه حاضر نشده اما آموزش و پرورش منطقه این دانش‌آموز و سایر دانش‌آموزان با شرایط مشابه را فراموش نکرده و پیگیر شرایط تحصیلی آنان بوده و است و ادعای خودکشی دانش‌آموز نازلوی ارومیه به دلیل نداشتن تبلت یا گوشی هوشمند تکذیب می‌شود».

بر اساس این گزارش، نام این دختر 13 ساله «پرستو جلیلی آذر» بود و برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که این دختر دانش‌آموز به دلیل ناتوانی مالی والدین در خرید گوشی تلفن همراه برای بهره‌مندی از برنامه آموزش مجازی خودکشی کرده است.

پیش از این، «سید محمد موسوی‌زاده» دانش‌آموز 11 ساله ساکن شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر به زندگی خود پایان داد. گفته می‌شود دلیل خودکشی این کودک نیز ناتوانی مالی خانواده‌اش و نداشتن گوشی تلفن همراه بوده است.

پیش از این نیز آموزش و پرورش ایران خودکشی یک دانش‌آموز دیگر به علت نداشتن موبایل را تکذیب کرده بود. وقتی رسانه‌های ایران در تاریخ 6 آوریل 2020 از خودکشی یک دانش‌آموز فسایی در استان فارس به علت نداشتن موبایل خبر داده بودند، روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ضمن تکذیب علت خودکشی عوامل انتشار این خبر را تهدید کرد که از طریق مراجع قانونی آنها را شناسایی می‌کند
+19
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۲
    Sayet uk - ناتینگهام، انگلستان

    در قرن ۲۱ در کشوری بزرگ و ثروتمندی مثل ایران بچه‌های ۱۱ساله و ۱۳ سا له خودکشی میکنن چون پول برای تلفن ندارند ، واقعا گریه داره ، پدر و مادراشون چه آرزوهایی براشون داشتند. چه فکر میکردیم و چه شد.
    3
    24
    جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    حکومت بی شرف بچه های مردم رو به فلاکت کشوندی. وقتی به بچه روستایی میگی برو خونه با موبایل و تبلت درس بخون باید امکاناتش رو هم بدین. چقدر این حکومت پست فطرته. هزاران آخوند و پاسدار رو باید فدای یک یک این نوجوونای بیچاره کرد.
    4
    23
    جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    kata1379 - مشهد، ایران
    آخوند این کشور را نابود کرد دین رو نابود هزار لعنت بر آخوند . آخوند یعنی بی مصرف مزدور و جاهل . کاری که حکومتی آخوندی با دین کرد . باور کنید یزید نکرد ضربه ای که به دین زد بت پرستان صدر اسلام نزدند . اگر همون موقع صدر اسلام . آخوند وجود میداشت الان دین اسلام اصلا نبود و صدها سال بود تمام شده بود . مرگ و نفرین بر آخوند سارق
    1
    4
    جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.