اخباری از قریب الوقوع بودن توافق میان حماس و اسرائیل به میانجیگری قطر

العربیه :اسرائیل اعلام کرد بعد از سفر محرمانه رئیس موساد به دوحه، به توافق ترک مخاصمه با جنبش حماس در مرز نوار غزه با میانجیگری قطر دست یافته است.

گزارش موساد ناکید دارد که این معامله میان رهبران حماس با رئیس موساد در پی پرداخت 100 میلیون دلار از سوی قطر به جنبش حماس انجام شد.

این درحالی است که توافقی غیر رسمی میان طرفین از أواخر اوت در زمانی به دست آمد که گزارش‌ها از نشست های محرمانه میان مسئولان حماس با مسئولان اسرائیلی، دفتر یحیی السنوار رئیس حماس در غزه حاکی از این بود که حماس، شروط آتش بس را که از سوی قطر مورد مذاکره قرار گرفته بود، پذیرفته است.

اسرائیل در آن زمان موافقت خود را با برداشتن محدودیت‌های اعمال شده در نوار غزه از آغاز اوت اعلام کرد.

با اینحال به رغم توافق مزبور، هفته گذشته موشکی به سوی اسرائیل پرتاب شد که با پاسخ ارتش اسرائیل در بمباران موضع نظامی حماس در نوار غزه روبرو گردید.

رسانه‌های اسرائیلی در اوت گذشته اعلام کردند که هیئت امنیتی ارتش اسرائیل، موساد و شاباک ( امنیت داخلی) برای بررسی أوضاع غزه با مسئولان قطر، وارد دوحه شد.

به گفته این رسانه‌ها ژنرال هرتسی هلیفی فرمانده تیپ جنوبی ارتش اسرائیل اخیرا به همراه تنی چند از دیگر افسران اسرائیلی راهی دوحه شد. این سفر در راستای تبلور بخشیدن به تفاهم‌های حل و فصل یا برقراری آتش‌بس مورد قبول رهبران مقیم خارج حماس مقیم در دوحه؛ بویژه اسماعیل هنیه رئیس دایره سیاسی و صالح العاروری معاون قرار دارد.

داده‌های العربیه حاکی از آن است که هیئت اسرائیلی در این سفر، خواستار دخالت قطر در متوقف کردن تنش‌ها از طریق اعطای کمک‌های مالی و تعهد نسبت به ادامه پرداخت‌های ماهیانه به غزه گردید.
+28
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران

    اگر حماس هم صلح کند ج.ا از کی باید دفاع کند؟!؟ممکن است که مسئله دشمن تراشی با اشکال روبرو شود.
    0
    27
    ‌چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    عجیب است.که همه این را می‌‌بینند. و هنوز معتقد سیاست جهمبوری خواهان و دمکرات‌ها در ایران مثل هم است. منتظر که ترامپ یک سخن تبلیغاتی بزند. مثل دیروز. همه از هر گوشه. دیدی دیدی .فرقی‌ نیست. با پا رو گذاشتن روی همه چیز فقط انگ ترامپیست می‌‌زنند. وضع دولت امام زمان را مقایسه با زمان اوباما. از بحرین گرفته.تا سوریه. از عراق گرفته تا لبنان، آیا آخوند‌ها همان موضع قدرت در زمان اباما را دارند؟ در همه این کشورها روزی نیست.که تظاهرات. بر ضد آخوند‌ها نباشد. بزرگترین قرداد اقتصادی را عراق هفته پیش با مریکا بست. از زور بی‌ پولی‌ آخوند‌ها به بسیجی‌‌ها عراق انگشتر نقره می‌‌دهند. بیش از ۲۰ میلیارد پول ایران در کره جنوبی و بدهی عراق به آخوند‌ها بلوکه شده.یک لیتر نفت از طریق قانونی نمی‌‌توانند بفروشند.اسراهیل و عرب‌ها را پای میز مذاکره.چه کسی‌ فکر می‌‌کرد؟ حتا دولت‌های شیعه با اسراهیل بیشتر از ایران رابطه دارند. مثل ازرباهیجان
    1
    7
    ‌چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    تنها دلیل.انقلابی ما.اگر جهمبوری‌ها خواهان و دمکرات‌ها مثل هم نیستند. پس چرا ترامپ بمب روی سر آخوند‌ها نمی‌‌ریزد؟ انگار آمریکا ایران است؟ یکی‌ اون بالا نشسته و می‌‌گوید بریم جنگ.؟ از دو مجلس ۱۰۰ سناتور. بیش ۱۰۰ هزار قاضی باید نظر مثبت آورد که جنگ را با آخوند‌ها شروع. بگذریم. از خزانه داری آمریکا.و روزنامه .مثل نیویورک تایم.واشینگتن پست. یهودی‌ها لیبرال نیویورک. هالیوود. که چنان جنگ تبلیغاتی راه می‌‌اندازند. که انگار حمله به شیخ علی‌ گاندی زمان کرده.نمی‌ دانم. ترامپ خوب یا بد . ولی‌ می‌‌دانم چشمکی که که نانسی پلوسی به آخوند‌ها می‌‌زنند.یعنی‌ دست کم ۸ سال دیگر گارانتی برای آخوند. اخبار ایران را گوش نمی‌‌دهید.از درون در حالت انفجار است؟حالا هی‌ انگ ترامپیست بزنید.و امپریالیست.هم چیز‌ها را هم قبل از ۵۷ می‌‌گفتید.هر حمله‌ای که پایگاه‌ها و ستادهای سرکوب رژیم ایران را بقول شما اخته کند، باعث رضایت و شادمانی مردم ایران خواهد بود و به آنان فرصت خواهد داد تا بدون ترس از سرکوب پاسداران رژیم، به خیابان‌ها ریخته و خود به حیات این رژیم فاشیستی نقطه پایان بگذارند
    0
    5
    ‌چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. علت به حکومت رساندن اخوندها هم همین بود که طرح از نیل تافرات اسهراییل بزرگ را به سر انجام برسانند، زمانی که اخوند در ایران بو قدرت رسانده شد اسراییل در محاصره کشورهای عربی بود، حالا ۴۱ سال بعد عراق نه تنها به خلیج فارس که به ساحل دجله هم رسید، کویت ساحل دجله به حساب میاد که اسراییل از اولین جنگ علیه عراق در پایگاه امریکاییها در کویت حضور دارد!کاش این طرح از نیل تا فرات به قیمت نابودی ایران تمام نمشد، ایرانی که مخالف این طرح نبوده و نیست،همسایگی با اسراییل به از همسایگی با سوریه و یمن و عراق است
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.