سخنگوی وزارت خارجه ایران: اشتباه آمریکا در شناخت عکس‌العمل ما منجر به کابوس خواهد شد

العربیه :سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشستی روز دوشنبه 12 اکتبر با اشاره به تحریم‌های ایالات متحده گفت، اشتباه آمریکا در شناخت عکس‌العمل ایران منجر به کابوس خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خطیب‌زاده گفت: « اینها همه نمایش است. البته نمی‌گوییم که این تصمیمات و تحریم‌ها خسارتی به همراه نداشته است بلکه خسارت‌های جدی پولی و مالی برای ایران به همراه داشته است. دولت آمریکا مسئول جبران این خسارت هاست و خسارت وارده به ایران در لایحه ارائه شده به دیوان بین المللی دادگستری احصا شده است و آمریکایی‌ها باید این خسارت‌ها را جبران کنند. ما برای اینکه جلوی این شوک‌ها را بگیریم ماه هاست که تلاش می‌کنیم.»

او گفت: «آمریکا یک کارزار جنگ روانی گسترده‌ای را علیه ایران شکل داده است. گرچه هر گونه قدمی که برداشته اند به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند. آمریکا اکنون از اعتیاد به تحریم‌ها به جنون تحریم رسیده است. همانطور که گفتم این اقدامات در قالب جنگ روانی است اما کلیت آن خسارت‌هایی را به ایران وارد کرده که باید آمریکا جبران کند و مردم شک نداشته باشند که ما قران به قران آن را نقد می‌کنیم.»

وی درباره انتظار ایران از اروپا درباره تحریم‌های جدید آمریکا، گفت: «ما از هیچ کسی در مورد ملت ایران انتظار نداریم لطفی کند، به تعهداتشان پایبند باشند. متاسفانه اروپا تمامی اعتبار خود را در ایام برجام گروگان اخذ رضایت واشنگتن کرده است و بارها به آنها گفته‌ایم این راهبرد غلطی است. اروپا و برخی طرف های دیگر نتوانستند به تعهداتشان پایبند باشند. هر کسی که آمر این دستورات در واشنگتن و مجری این دستورات باشد در جنایت علیه ملت ایران مشارکت می‌کند.»

گفتنی است که وزیر خزانه‌‌داری آمریکا پیشتر 8 اکتبر، تحریم 18 بانک و نهاد مالی ایرانی را اعلام کرد که به گفته او نشان‌دهنده تعهد آمریکا برای متوقف کردن دسترسی نامشروع ایران به دلار آمریکا است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا 8 اکتبر در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تحریم چند بانک و نهاد مالی ایران گفت، هدف این تحریم‌ها رژیم ایران و مقام‌های فاسد آن است.

وی گفت: «تحریم‌های ما علیه رژیم و مقام‌های فاسد آن که از ثروت مردم ایران برای دامن زدن به مقاصد افراطی و انقلابی خود استفاده می‌کنند و مصائب فراوانی در خاورمیانه و دیگر مناطق به بار می‌آورند، تنظیم می‌شود.»

پمپئو اضافه کرد آمریکا همچنان در کنار مردم ایران ایستاده که قربانیان دیرینه چپاولگری رژیم هستند.
+4
رأی دهید
-19

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.