ترامپ: ما پیروز میدان هستیم و اگر بایدن ببرد ۳ ماه هم دوام نمی‌آورد

العربیه :دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه اختصاصی شامگاه پنجشنبه 8 اکتبر با فوکس نیوز جو بایدن نامزد حزب دموکرات برای انتخبابت ریاست جمهوری را هدف حملات تند خود قرار داد که در پی اعلام مخالفت مجدد بایدن در ابراز حمایت خود از تلاش‌های جاری برای افزایش کرسی‌های دادگاه عالی آمریکا بود.

ترامپ تاکید کرد در صورت پیروزی بایدن، او بیش از 3 ماه در منصب خود دوام نخواهد آورد و کاملا هریس معاون وی، رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد.

ترامپ ساعاتی پس از گفته بایدن در کارزار انتخاباتی خود، خاطرنشان کرد که موضع خود در خصوص افزایش کرسی ها در دادگاه عالی را بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، فاش خواهد ساخت.

ترامپ به شون هانیتی مجری این مصاحبه گفت: «به نظر من آنچه که بایدن گفت خیلی غیر محترمانه نسبت به این روند و مردم بود اما منظور حقیقی او این است که آنها این کار را انجام خواهند داد زیر پر واضح است که 100 درصد این کار را خواهند کرد. آنها به وقت کشی پایان داده، اموری را انجام خواهند داد که به تصور هم درنمی آید.»

قانون گذاران جمهوری خواه متعهد شده اند که قاضی ایمی کونی باریت را قبل از انتخابات 3 نوامبر در دادگاه عالی منصوب خواهند کرد. باریت برای کرسی خالی شده در پی مرگ قاضی روت بادر گینسبورگ در سپتامبر گذشته، کاندید شده و ترامپ هشدار داده که چهره‌های اصلی دموکرات در صدد افزایش کرسی‌های دادگاه عالی با قضات ترقی خواهی هستند تا جلوی اکثریت محافظه کار را بگیرند.

ترامپ گفت: «اگر آنها روزی وارد دادگاه عالی شوند، این نخستین گام آنها برای پایان دادن به تعطیل کار دادگاه است. آنها این کار را خواهند کرد و یک هفته و چه بسا یک روز هم نخواهد گذشت.»

ترامپ با تاکید بر این که «اهمیتی به مشارکت درمناظره مجازی با بایدن در 15 اکتبرنمی دهد» افزود: «من جو بایدن نیستم، من درمناظره مجازی پشت مونیتور کامپیوتر حاضر نخواهم شد.»

وی افزود که اگر بایدن پیروز شود، 3 ماه بیشتر رئیس جمهوری نخواهد ماند و کاملا هریس کنترل این منصب را در دست خواهد گرفت.

همزمان با آغاز رای دهی پیش از موعد، ترامپ هشدارهای مکرر خود را در این مورد خاطر نشان کرد که انتخابات آینده، به دلیل راهی‌دهی از طریق پست، «پر تقلب ترین» انتخابات تاریخ آمریکا خواهد بود.

ترامپ گفت: «آنها میلیون‌ها و میلیون‌ها و میلیون‌ها کارت انتخاباتی را می‌فرستند. به کجا و توسط چه کسی؟ چگونه این کارت‌ها باز خواهندگشت؟ تعداد متقلبان چند نفر خواهند بود؟ چگونه از شر این کارت‌ها خلاص خواهیم شد؟ آیا به فروش گذاشته می‌شوند؟ آیا جمع آوری خواهند شد؟ واقعا موضوع وحشتناکی است...با این حال به نظرم ما پیروزی بزرگی به دست خواهیم آورد.
+28
رأی دهید
-9

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.