مذاکرات اروپایی آمریکایی برای مواجهه با ایران

العربیه :به گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا نشستی میان اروپا و آمریکا در برلین برگزار شد تا دو طرف در زمینه سیاست‌های اتخاذ شده در قبال ایران به توافق برسند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده که الیوت آبرامز مسئول گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا با نمایندگان بریتانیا، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا دیدار و درباره سیاست‌های اتخاذ شده در قبال ایران گفتگو کرد.

موضوع عدم فروش تسلیحات خطرناک به ایران، وادار کردن این کشور به پذیرفتن مسئولیتش درباره کشتار معترضان در اعتراضات نوامبر سال گذشته و همچنین دو چندان کردن تلاش‌های بین‌المللی برای متوقف کردن برنامه اتمی بی‌ثبات‌کننده ایران در این دیدار آمریکایی اروپایی مطرح شد.

وزارت امور خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه 8 اکتبر 2020 اعلام کرد در راستای سیاست‌های دولت ترامپ برای انزوای هر چه بیشتر ایران 18 بانک ایرانی را تحریم کرد.

واشنگتن چند هفته پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فشارها بر ایران را دو چندان کرده و پیشتر هم وعده داده بود تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران وضع کند.

وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که حوزه مالی اقتصاد ایران را در چارچوب دستور اجرایی 13902 قرار دارد و این وزارت مجوز عمومی درباره تراکنش‌های مالی مشخصی در ارتباط با موسسات مالی ایران که براساس دستور اجرایی 13902 تحریم شده‌اند، صادر خواهد کرد.

دستور اجرایی 13902 کالاهای اساسی مانند کالاهای کشاورزی، غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی را تحریم‎ها مستثنی می‌کند.

استیون منوچین وزیر امور خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «تحریم‌های ما تا زمانی که ایران دست از اقدامات تروریستی بر نداشته و برنامه اتمی خود را محدود نکند، ادامه خواهند داشت.
+33
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    از همان نوع مذاکرات که در گوادالوپ انجام شد؟
    3
    8
    شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا::]. گوادالوپ در ماه آخر سلطنت شاه بود زمانی که گزارشها نشان میداد امکانی برای باقی ماندن شاه نیست.
    2
    2
    شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. خواب دیدی، خیر باشه. کتاب تاریخی که مطالعه کردی در حوزه چاپ و تدریس میشده که همچون اطلاعاتی ازش کسب کردی. گوگل کن تا تاریخ درست را دریابی.
    0
    1
    شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.