ماسک‌ها برای بیماران ریوی خطرناک نیستند

دویچه وله :با ماسک‌های جراحی، بدون هیچ نگرانی از کمبود اکسیژن یا مسمومیت با دی‌اکسیدکربن نفس بکشید، حتی اگر به بیماری‌های ریوی مزمن مبتلا هستید.

به گزارش نیویورک پست، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که علیرغم ادعاهای مختلف، ماسک‌های جراحی باعث افزایش دی‌اکسید‌کربن خون نمی‌شوند و سطح اکسیژن را نیز کاهش نمی‌دهند.
Coronavirus - Steigende Infektionszahlen in Berlin (Christoph Soeder/dpa/picture alliance)

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه میامی انجام شد، شامل بررسی ۱۵ مصدوم نظامی با انسداد ریوی مزمن (COPD) و با عملکرد ریوی زیر ۵۰ درصد و ۱۵ فرد سالم بود. همه شرکت‌کنندگان ۳۰ دقیقه ماسک زدند و به آنها گفته شد که ۶ دقیقه راه بروند. محققان سپس با نمونه‌گیری خون شرکت‌کنندگان دریافتند که هیچ تفاوتی در سطح اکسیژن یا دی اکسید‌کربن خون آنها، قبل و بعد از پیاده‌روی وجود ندارد.

دکتر مایکل کمپوس، سرپرست این مطالعه و متخصص ریه در مرکز پزشکی میامی تاکید کرده که احساس تنگی نفس که برخی از افراد هنگام استفاده از ماسک گزارش می‌کنند، احتمالاً به دلیل محدودیت جریان هوا از طریق ماسک به ویژه در هنگام ورزش یا فعالیت بدنی شدید است. پس برای جلوگیری از این وضعیت، می‌توانید آهسته‌تر راه بروید یا هنگام بالا رفتن از پله‌ها، اگر فاصله کافی از افراد دیگر دارید، ماسک را بردارید.

او هشدار می‌دهد که اطلاع‌رسانی به مردم در مورد استفاده از ماسک بسیار مهم است و شکایات مربوط به استفاده از ماسک نباید منجر به نگرانی‌های بی‌اساس شود زیرا این نگرانی‌ها می‌تواند کاربرد روشی را که برای بهبود سلامت عمومی اثبات شده است، کاهش دهد.

نتایج این مطالعه در ژورنال «Annals of the American Thoracic Society» منتشر شده است.
+0
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.