«مجرم‌گردانی» در تهران خواست رهبر ایران بود

العربیه :سید مجید میراحمدی جانشین معاون اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح روز چهار‌شنبه 7 اکتبر 2020 فاش کرد «برخورد با سلب آسایش مردم توسط افراد شرور و اراذل» وظیفه نیروهای مسلح و « مطالبه اصلی» رهبر ایران است.

پس از انتشار ویدئوهایی از گرداندان برخی افراد متهم به ارتکاب جرم در تهران و ضرب و شتم آنها در ملاء عام سید مجید میراحمدی گفت که « خشکاندن ریشه های نا امنی در جامعه» مطالبه اصلی رهبر ایران است.

میراحمدی همچنین گفت که حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ایران در حضور رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور گفته «هر دستی که شمشیر، قمه و چاقو را روی مردم بگیرد نباید سالم پایین بیاید.»

در ادامه او خواستار «برخورد مقتدرانه پلیس» با « هر فرد شروری که از سلاح سرد و گرم استفاده کند» شد.

ر روزهای گذشته نیروهای امنیتی ایران تعدادی از متهمان به ارتکاب جرایم آزار و اذیت و موبایل‌قاپی را در خیابان‎‌های تهران گرداندند.

این برخورد واکنش‌های انتقادی گسترده‌ای در سطح جامعه و حتی در میان موافقان نظام به وجود آورد. برخی چنین اقدامی را غیرقانونی و غیرانسانی توصیف کردند، و برخی دیگران آن را اقدامی برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه قلمداد کردند.

وحید اشتری از فعالان رسانه‌ای منسوب نزدیک جریان‌ اصول‌گرا در صفحه توئیترش نوشت: «به قول محمد کاظم کاظمی "وای اگر قصه ما عبرت تاریخ شود" ولی اگر یکوقت خدای ناکرده شد احتمالا در ذیل دلایل سقوط و فروپاشی می‌نویسند؛ "موبایل قاپ را در کوچه و بازار می‌چرخاندند و پس گردنی می‌زدند و مدیران با فساد چند هزار میلیاردی را حتی بعد از محکومیت با حروف اختصاری نام می‌بردند
+4
رأی دهید
-25

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.