توصیه بانک سوئیسی به سرمایه گذاران: طلا بخرید به این علت

العربیه :بانک سرمایه گذاری سوئیس «یو بی اس» به سرمایه گذاران جهان توصیه می‌کنند که با توجه به پیش بینی‌ها در مورد موج تازه‌ای از نوسات بازار ناشی از وضعیت سردرگمی برخاسته از کرونا که گریبانگیر بازارهای جهان شده، مبادرت به خریداری طلا کنند.

افزون بر این، وضعیت مبهم عرصه انتخابات آمریکا نیز مزید بر علت است که نتایج آن به عنوان موتور محرک بازارها در برهه پیش رو عمل خواهد کرد.

کیلفن تای مدیر مرکز مدیریت دارایی‌های این بانک سویسی در مصاحبه یا شبکه سی ان بی سی گفت: «ما سرمایه‌گذاری روی طلا را ترجیح می‌دهیم. به باور ما طلا تا پایان سال جاری به حدود هر اونس 2 هزار دلار خواهد رسید».

تای افزود: « در أوقات سر درگمی و عدم قطعیت در انتخابات آمریکا و پاندمی کرونا، طلا ابزار احیتاطی بسیار خوب و کارآمدی است و کاسته شدن از بهای آن در این أواخر، فرصت خوبی برای سرمایه گذارانی است که خواهان ورود به بازار و سرمایه گذاری بر این فلز گران‌بها هستند.این سطح قیمت‌ها، نقطه ورود خوبی است و می‌تواند بسیار سودآور باشد».

بهای طلا مدتی پیش در سال جاری برای نخستین بار به سطح هر اونس 2 هزار دلار رسید اما این أواخر با روند برداشت سود و افزایش نقدینگی در بازار برای هم پوشانی بازار آشفته سهام، شاهد فروپاشی قیمت بود.

تای ادامه داد که فضای نرخ نازل بهره، نقش سرنوشت سازی در جذب سرمایه گذاران به سمت طلا ایفا خواهد کرد؛ بویژه که سود ارائه شده از طرف دیگر مکانیزم‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، چندان چنگی به دل نمی‌زند.

به گفته تای «اگر نرخ بهره تا دراز مدت پائین بماند، هزینه فرصت‌های جایگزین برای طلا (که سود ثابتی هم ندارد) بشدت پائین خواهد بود با علم به اینکه سرمایه‌گذاران همیشه در جستجوی دارایی‌های سودآور هستند و اگر دارایی‌های دیگری، سود لازم را تامین نکنند آنگاه سرمایه‌گذاری در طلا بهترین راه‌حل است».

بانک فدرال آمریکا پیشتر در ماه گذشته ،نرخ بهره را تغییر نداد و سیاسیت‌های توسعه طلبانه و نرخ بهره پائین تا سال 2023 را مورد تاکید قرار داد. بانک مرکزی بریتانیا نیز برای نخستین بار در تاریخ خود احتمال متوسل شدن به بهره منفی برای تحریک اقتصاد را مطرح نمود که بشدت تحت تاثیرات مخرب پاندمی کرونا قرار گرفته است.

تای همچنین به سرمایه گذارانی که، در جستجوی سودهای خوب هستند توصیه کرد تا در أوراق قرضه چین در برهه آینده با توجه به اعلام امادگی آن برای پیوستن به شاخص «اف تی اس ایی راسل» از طریق أوراق بهادار دولتی تا اکتبر آینده سرمایه‌گذاری کنند که اجازه سریان یافتن جریان‌های مالی با حجم میلیاردها دلار به سوی چین را می‌دهد.

به گفته وی بهره این أوراق بها دار چینی به حدود 2.5% می‌رسد که بهتر از رقبای آن در آمریکا است که در حدود 0.6 % است و در اروپا که أساسا نرخ بهره، منفی است.

تای افزود که سود قابل توجه أوراق قرضه دولتی از کیفیت بالا و مراکز مالی قدرتمندی برخوردار است
+13
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.