روسیه: به تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران تن نمی‌دهیم

العربیه :لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران روز یکشنبه چهارم اکتبر 2020 اعلام کرد که مسکو تن به تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نخواهد داد و روسیه که پیش از این موشک‌های اس300 به تهران داده، مشکلی در تحویل موشک‌های اس400 هم ندارد.

جاگاریان به روزنامه رسالت گفت: «ما از تهدیدهای آمریکا نمی‌ترسیم و بر تعهدات خود پایبند خواهیم بود و اگر طرف ایرانی پیشنهادات خاصی را در مورد خرید سلاح از روسیه دارد، ما آمادگی داریم بعد از ۱۸ اکتبر به دقت پیشنهادات طرف ایرانی را پیگیری کنیم.»

روسیه و چین در جلسه 14 آکوست شورای امنیت در مقابل قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از حق وتو استفاده کردند و از این رو واشنگتن مکانیسم ماشه را فعال و همه تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفت.

تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به مدت 8 سال و از سال 2010 و با قطعنامه 1929 شورای امنیت آغاز شد و سپس براساس قطعنامه 2231 پایان این تحریم‌ها به شرط التزام تهران به توافق برجام 18 اکتبر 2020 تعیین شد.

از زمان خروج آمریکا از برجام در ماه می 2018 ایران به سطح پای‌بندی خود به تعهدات برجام در 4 مرحله کاهش داد وسطح اورانیوم غنی‌شده از 3.75 به 4.5 رساند و همچنین مقدار اورانیوم غنی‌شده ذخیره شده را از 300 کیلوگرم که در برجام مشخص شده بود به 1273 کیلوگرم رساند. اگر ایران اورانیوم خود را تا سطح تسلیحاتی غنی‌سازی کند، این مقدار برای تولید دو بمب هسته‌ای کافی است.

کریستین جمیس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه 23 سپتامبر 2020 در لندن گفت که واشنگتن پیش‌بینی می‌کند تحریم‌ها علیه ایران به طور کامل رعایت شود.

کریستین جمیس به العربیه گفت که تحریم‌ها علیه ایران مانع از گسترش هرج و مرج می‌شود ... سیاست اعمال فشار حداکثری علیه ایران تا کنون موفقیت‌آمیز بود.»

کیلی کرافت، سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل هم روز چهارشنبه 23 سپتامبر 2020 به العربیه گفت که واشنگتن خواهان برقراری صلح در خاورمیانه است و در همین راستا هر کشوری تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، مجازات می‌کند.
+9
رأی دهید
-36

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    اخه چپول! معلومه نباید تن بدین. اولا که اقتصاد داغون روسیه قسمت اعظمش به فروش سلاح به کشورها دست سوم وابسته است. دوما این بازی در اوردن و تحریک ایران برای تحریم ها و بهانه دست امریکا دادن برای ادامه تحریم ها سودش مستقیم توی جیب روس و چین میره. چین نفت ارزون میخره و روسیه رقیب فروش گاز و نفت خودش رو کنار میزنه که بتونه بیشتر به اروپا نفت و گاز بده.
    2
    5
    دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    پول که باشد چپول ها مادر خودشان را هم می فروشند چون تمام دیدگاهشان فقط اقتصادی هست
    2
    4
    دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    سرزمین اریا - کویت ، کویت
    همین که روسیه دنباله رو امریکا و غرب نیست بسیار خوبه ,دو کشور میخوان با هم مبادله و خرید و فروش انجام بدهند به امریکا هم ربطی نداره
    4
    2
    دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.