عضو سابق دفتر احمدی‌نژاد: احمدی‌‌نژاد می‌خواهد به عنوان اپوزسیون ظاهر شود

العربیه :عضو سابق دفتر احمدی‌نژاد اعلام کرد که ریاست‌جمهوری پیشین به دلیل اینکه می‌داند رد صلاحیت می‌شود، می‌خواهد که حداقل نامی از او مطرح باشد و به عنوان یک مخالف و اپوزسیون عمل می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری برنا، جمعه 2 اکتبر 2020 عباس امیری‌فر با اشاره به مصاحبه احمدی‌نژاد با رادیوفردا که به تازگی انجام شد، افشا کرد که وقتی احمدی‌نژاد رئیس قوه مجریه بود اگر فردی با رسانه‌های خارجی مصاحبه می‌کرد، «برخورد و تهدید» می‌کرد و به همه دستور می‌داد که حق ندارند با رسانه‌های خارجی از جمله رادیوفردا و مواردی از این قبیل گفت‌وگو کنند و هر کسی این اقدام را انجام می‌داد و از دستور سرپیچی می‌کرد، مجازات می‌شد.

او با بیان اینکه احمدی‌نژاد نباید از «رهبری نظام جدا شود»، افزود: «این قضیه با یک نامه نوشتن حل می‌شود، به این صورت که نامه‌ای بنویسد و در آن اعلام کند انسان هستم و انسان هم جایزالخطاست، اشتباهاتی داشتم اما در حال حاضر گوش به فرمان رهبری هستم و ایشان را اطاعت می‌کنم».

این چهره اصولگرا در واکنش به اینکه احمدی‌نژاد با این اقدامات به دنبال تحت فشار گذاشتن نهادهای نظارتی برای تائید صلاحیت است، افزود: «احمدی‌نژاد از نظرات شورای نگهبان و مقامات مطلع است و می‌داند صلاحیت او را به هیچ عنوان تائید نمی‌کنند».

امیری‌فر در ادامه اظهار کرد: «احمدی‌نژاد به دلیل اینکه می‌داند رد صلاحیت می‌شود می‌خواهد که حداقل نامی از او مطرح باشد و به عنوان یک مخالف و اپوزسیون عمل می‌کند».

امیری‌فر درباره احتمال اخراج احمدی‌نژاد از مجمع تشخیص مصلحت نظام به علت انجام چنین اقداماتی توضیح داد که این امر صورت نمی‌گیرد.

او افزود: «برخی معتقدند یکی از دلایلی که احمدی‌نژاد اپوزیسیون شده و با رسانه‌ها مصاحبه می‌‎کند، این است که نظام را مجبور کند که او را از مجمع اخراج کنند و بعد کاملا به طرف اپوزسیون برود، شاید هم بدش نیاید که از مجمع تشخیص مصلحت اخراج شود و به همین دلیل این کارها را می‌کند».

امیری‌فر با بیان اینکه بابت این اقدامات متاسف است، تصریح کرد: «شاید احمدی‎نژاد هم اصلاح شود چرا که راه توبه باز است و دوست داریم که بیاید و به نظام، خدمت کند».

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران طی سال‌های 1384 تا 1392 بود و در حال حاضر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

محمود احمدی‌نژاد که علیرغم مخالفت رهبر ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 کاندید شد، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

به تازگی زمزمه‌های کاندید شدن او برای انتخابات سال 1400 نیز به گوش می‌رسد که با مخالفت شدید اصولگراها مواجه شده است.
+2
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۲
    mitra55 - تورنتو، کانادا
    برو بمیر مفت خور
    0
    4
    جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    از هرکاری که در زمان 8 سال حکومتش انجام داده سوال میکنند یا از بیخ منکر میشه یا میگه نمیدونم یا میگه اینطوری که شما میگید نیست و کلا زیاد گیر بدی مچش رو بگیری آخرش میگه گذشته ها گذشته و مشکلات قبل رو ولش کنید بیایید مشکلات الان رو حل کنیم. آخه احمق تو مشکلات زمان خودت رو نتونستی حل کنی حالا میخوای مشکلات الان رو حل کنی؟ تو خودت اصل مشکلات کشور هستی و اگر زمانی که نفت 120 دلار بود پول نفت رو گلریزون نمیکردی و تو سنگال و ونزوئلا و آذربایجان و یمن و عراق و سوریه و لبنان و فلسطین نابود نمیکردی و سرمایه گذاری مناسب و حساب شده میکردی وضعیت کشور الان اینطوری نبود! تا از این چیزا ازش بپرسی میگه همش دست ما نبود . ازش میپرسند چرا خس و خاشاک گفتی میگه نه اینطوری که شما میگید نبود. میگن اختلاسها میگه ما نکردیم . میگن زندانی های سیاسی و برخوردهای اطلاعاتی با مردم و حتی استاد شجریان میگه من مخالف بودم ولی انجام دادن. میگن برخوردها در حوزه سینما و فرهنگ رو همه یادشونه که وزیرت چکار میکرد میگه من مخالف بودم. و. آخه آدمی که خودش اعتراف میکنه انقدر هیچ کاره بوده میخواد دوباره رئیس بشه که چی؟
    1
    5
    جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    بفرموده خامنه ای اپوزیسیون کنترل شده تشکیل میشود
    0
    1
    شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    حسنلو - باکو، آذربایجان
    بدون شک و یقین عنتری نژاد نمونه کامل یک علوی مهدوی اثنی عشریه یک ........واقعی،بیشرف،پست،دروغگو،بی وطن،بزدل و البته .... هرکی بگه از این میمون مسلمون تره سخت در اشتباهه...
    0
    2
    شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.