اقدام به خودکشی کارگردان و تهیه کننده سینما در بند زندان اوین

العربیه :مریم ابراهیم وند، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما که از تیرماه 97 به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین در بازداشت بسر می‌برد، شامگاه جمعه 18 سپتامبر با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد و به بیمارستان لقمان تهران منتقل شد.

خانم ابراهیم وند در تاریخ 2 شهریورماه امسال طی نامه‌ای خطاب به علی خامنه ای، رهبر انقلاب نسبت به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود و شرایط زندان اوین به ویژه در دوره کرونا اعتراض کرده و نوشته بود «اگر از اینگونه رفتارها و بی عدالتی‌ها آگاهی ندارید، افرادی جهت تحقیق و تفحص به زندان اوین اعزام کنید تا مستندات ظلم و بی‌عدالتی ارائه شود. چرا که این نوع رفتارها باعث سرخوردگی اینجانب شده. در این چند سال در حال مصرف قرص ضدافسردگی هستم و آینده‌ام به تباهی کشیده شده و چنانچه هیچگونه رسیدگی به عمل نیاید به زندگی خود برای رهایی از این ظلم و ستم پایان خواهم داد».

به گزارش خبرگزاری هرانا، اقدام به خودکشی مریم ابراهیم وند که 26 ماه گذشته را به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر برده است، در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود و با خوردن حدود هشتاد قرص آرام بخش و خواب‌آور صورت گرفت.

تداوم بازداشت مریم ابراهیم وند در شرایطی است که ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در زمان بازدید از زندان قرچک و آگاهی از شرایط وی، وعده رسیدگی به پرونده او را داده بود.

مریم ابراهیم وند، در شهریورماه 1395 توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از 35 روز با تودیع قرار وثیقه 300 میلیون تومانی (به صورت وجه نقد) آزاد شد. ابراهیم وند نزدیک به دو سال بعد در تاریخ 31 تیرماه 97 به شعبه 4 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و مجددا بازداشت و به بند دو الف سپاه منتقل شد. او پس از یک ماه پس از پایان مراحل بازجویی با صدور قرار وثیقه 10 میلیارد تومانی به زندان قرچک ورامین منتقل شد و در تاریخ 26 اسفندماه 1398 بدون اطلاع قبلی به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

مریم ابراهیم وند با شکایت سازمان اطلاعات سپاه به اتهام های «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «ساخت فیلم مستهجن» با مصداق تهیه فیلم « 24 سپتامبر» متهم شده است.

مریم ابراهیم وند متولد 1370، نویسنده و کارگردان سینما و تهیه کننده فیلم‌های «طنز عشق»، « ما همه تنهاییم» و «پانسیون دختران» است.

از دلایل شهرت وی علاوه بر فعالیت های سینمایی و فرهنگی، نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بود که به عنوان یکی از زنان نامزد برای انتخابات ثبت نام کرد.
+17
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.