رژه سالانه نیروهای مسلح ایران به دلیل شیوع کرونا لغو شد

مراسم رژه سالانه نیروهای مسلح ایران که در تهران با حضور رئیس جمهور و فرماندهان ارشد نظامی برگزار می شد است، تازه ترین مراسم رسمی است که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران لغو می شودبی بی سی :یک فرمانده ارشد نظامی در ایران خبر داده است که رژه سالانه نیروهای مسلح ایران امسال به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی شود.

سرتیپ بهمن کارگر رئیس "بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس" گفته است به جای این رژه، "یک میلیون پیشکسوت نظامی به صورت ویدئویی و از راه دور با آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، دیدار خواهند کرد.

از زمان اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران اول اسفند ۱۳۹۸ تاکنون بیش از ۲۳هزار و ۴۰۰ ایرانی بر اثر ابتلا به این ویروس و بیماری کووید-۱۹ فوت کرده اند.

آمار مرگ و میر روزانه که توسط وزارت بهداشت ایران اعلام می شود همچنان سه رقمی است و مقام های بهداشتی درباره احتمال یک پاییز نگران کننده در ایران هشدار داده اند.

مراسم رژه سالانه نیروهای مسلح ایران که در تهران با حضور رئیس جمهور و فرماندهان ارشد نظامی برگزار می شد است، تازه ترین مراسم رسمی است که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران لغو می شود.

این رژه به مناسبت سالروز رسمی آغاز جنگ هشت ساله ایران و عراق برگزار می شد که امسال چهلمین سالگرد آن است.
مراسم عزاداری دهه اول محرم امسال در مقر آیت الله خامنه ای در یک سالن خالی از جمعیت برگزار شدپیش از این، مراسم سالانه درگذشت آیت الله خمینی، که مدت سی سال با حضور آقای خامنه ای برگزار می‌شد لغو شده بود. از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران آیت الله خامنه ای تمامی برنامه دیدارهای عمومی و سخنرانی خود را تعطیل کرده و صرفا از طریق تلویزیون سخنرانی می کند.

وی نزدیک به شش ماه گذشته تاکنون فقط با نخست وزیر عراق ملاقات کرده که این دیدار با فاصله و رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی انجام شد.

مراسم عزاداری دهه اول محرم امسال در مقر رهبری آیت الله خامنه ای هم بدون حضور مقام های رسمی و در یک سالن خالی از جمعیت برگزار شد.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت ایران امروز ۲۵ شهریور درباره عزاداری خالی از جمعیت در دفتر رهبر ایران گفته "به مقام معظم رهبری عرض کرده بودیم تعداد محدودی عزادار می‌‌توانند در حسینیه‌‌ای که ایشان حضور دارند حاضر باشند ایشان فرمودند که چون کارشناسان گفته‌‌اند مراسم نباید در فضای مسقف برگزار شود، من مکلف به رعایت پروتکل‌‌ها هستم."

به غیر از لغو برنامه دیدارهای حضوری آیت الله خامنه ای، نشست مجلس خبرگان رهبری هم دوبار تاکنون به تعویق افتاده و جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به طور منظم برگزار نمی شود.

نماز جمعه در تهران و بسیار از شهرها هم از زمان اعلام رسمی شیوع کرونا تاکنون اقامه نشده است.
+7
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.