من قربانی تجاوز هستم، اما شرمنده نیستم

زیتون :سولماز ایکدر
دستش که زیر لباسم رفت٬ می‌دانستم چیزی غلط است اما کوچکتر از آن بودم که بدانم چه چیزی و چرا.

هنوز هفت ساله نشده بودم که مرد جوانی از اقوام به هوای دیدن منظره تهران در یک‌ میهمانی خانوادگی به پشت بامم برد و به من تجاوز کرد.

هیچ کدام از آن لحظات درد و تحقیر بعد از سی سال از خاطرم نرفته است؛ اما پررنگ‌ترین خاطره‌ام سوالی بود که دائم در ذهنم تکرار می‌شد «چرا؟»

سوالی که هنوز هم پاسخش را نیافتم.

از تجاوز بدتر اما شماتت بزرگتر‌ها بود؛ کسانی که سعی کردند در میانه آن مهمانی موضوع را مخفی کنند و مرا برای رفتن با او به پشت بام دعوا کردند؛ یا برای لباسی که تنم بود. لباسم پیراهنی صورتی با دامن چین‌دار بود که دایی‌ام سوغات آورده بود. آن لباس را جلوی چشمانم دور انداختند؛ هرگز نفهمیدم چرا؟

آن مرد بعدها با یک ازدواج فامیلی نسبتی نزدیکتر یافت و من مجبور بودم به مناسبت‌ها مختلف او را ملاقات کنم٬ در هر ملاقات عرق می‌کردم٬ صدایم می‌لرزید و دوباره احساس می‌کردم که کثیف شده‌ام؛ هربار در طی سال‌های طولانی این حس کثیف بودن تنم در من زنده می‌شد.

از آن روز که به واسطه یک هوس از دوران کودکی خارج شدم؛ سی سال می‌گذرد و من همچنان با عوارض آن دست به گریبانم. هنوز هم اگر در محیطی عمومی دست غریبه‌ای به تنم بخورد٬ تمامی آن لحظات دوباره برایم تکرار می‌شود. هرگز با رفتن به آرایشگاه یا ماساژ گرفتن کنار نیامدم؛ چون از هر گونه لمس شدن توسط غریبه‌ها پرهیز می‌کنم.

سال‌هاست که در هیچ محیط عمومی چشمانم را نبسته‌ام چون آن شب او ازم می‌خواست تا چشمانم را ببندم. اگر جایی چیزی در مورد مورد تجاوز یا تعرض قرار گرفتن کسی دیگری بخوانم حتی به حمام می‌روم و دیوانه‌وار خودم را می‌شویم.

برای مدت‌های طولانی به روانشناس و روانپزشک و مشاور مراجعه کردم٬ تراپی شدم٬ دارو خوردم اما هنوز هم در روابطم با آدم‌ها نمی‌توانم نرمال رفتار کنم؛ انگار که از سیاره‌ای دیگر به زندگی زمینیان می‌نگرم٬ سیاره مورد تجاوز قرار گرفته‌ها٬ قربانیان.

حاصل سال‌ها تداوی اما این بود که بتوانم در مورد اتفاقی که افتاده بود صحبت کنم؛ سرم را بالا بگیرم و از اینکه مورد تجاوز قرار گرفته‌ام صحبت کنم.

مخاطبینم سال‌ها پس از شنیدن این داستان به چشم یک هرزه به من می‌نگریستند٬ می‌شنیدم در پشت سرم چه‌ها نمی‌گویند یا در بهترین شرایط فکر می‌کردند که دروغ می‌گویم.

آن روزها هیچ قربانی تجاوز یا تعرضی روایتش را نقل نمی‌کرد؛ چون اسباب سرشکستگی بود.

چند سالی‌است که اما وضع بهتر شده است؛ دیگر یک قربانی تجاوز یا تعرض مجرم نیست. هرچند که همچنان در چشم مخاطبین اگر سرزنش نه که حداقل ترحم می‌بینم. اما در قامت یک قربانی که برای شکستن تابوهای مربوط به تجاوز به گفتن تجربه دردناکم ادامه می‌دهم.

تغییر نگرش نسبت به قربانیان تجاوز و تعرض محصول تلاش همگی ماست که قربانی بودیم اما زندگی در نقش قربانی تا آخر عمر را نپذیرفتیم٬ تک‌تک تلاش کردیم تا این دیوار غیر منصفانه را فرو بریزیم.

اگرچه یک آرزوی بزرگ بر دلم ماند؛ تا زمانی که ایران بودم جسارت اینکه در چشمان متجاوزم نگاه کنم به او بگویم لحظه‌به‌لحظه‌اش را به خاطر می‌آورم را نیافتم؛ خروج اجباری از ایران نیز باعث شد حسرت دیدن چشمانش شاید برای ابد بر دلم بماند.

داستان اما به صرف روایت «مورد تجاوز قرار گرفتم» خاتمه نمی‌یابد. یک سر این روایت٬ یعنی من٬ پس از سال‌ها تلاش توانستم از آنچه برم گذشته بود بگویم یا بنویسم٬ سر دیگرش اما بی‌هویت باقی مانده است.

در بهترین حالت تا امروز در مورد نسبتش توانسته‌ام با دوستان نزدیکم صحبت کنم٬ گویی او اسمی ندارد.

هنوز هم نمی‌خواهم یا نمی‌توانم اسمش را بر زبان بیاورم. می‌دانم دلایلی مانند اینکه او یک همسر است٬ یک پدر است٬ عمو و دایی است٬ دلایل قابل قبولی برای مخفی نگاه داشتن هویتش نیست.

این فرد متجاوز است که باید نگران تاثیر عملش بر اطرافیانش باشد نه قربانی تجاوز اما باز هم چیزی مرا به سکوت وا می‌دارد. چیزی که به رغم آنکه این یادداشت را نوشتم تا برای اولین بار هویت متجاوزم را افشا کنم٬ باز هم از گفتن نامش بر حذرم می‌دارد. شاید روزی دیگر، در یادداشتی دیگر، جسارتش را یافتم.
+132
رأی دهید
-10

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    abadannl - روتردام، هلند

    واقعا دردنکه. این انسانها بیمار هستند، ولی بدتر از اونها کسانی هستند که تقصیر و گناه را گردن قربانی تجاوز میندازند.
    2
    129
    ‌پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
    ۲۰
    varied - ریزه، ترکیه

    وقتی یک پیامبر عظیم الشان در سن 54 سالگی دختر 7 ساله را به بستر خواب میبرد وقتی هندی زاده گوربگور شده کتاب تحریر الوسیله صفحه 11 مسئله 12 مینوسید لمس و بویدن لای پای دختر شیرخواره ایراد ندارد وقتی در همون خمینی لجن در توضیح المسایل خود مینویسد ازدواج دختران 5 ساله به اذن پدر ایراد شرعی (اسلامی) ندارد وقتی یک پیامبری هر وقت دخترش را میبیند فقط سینه های وی را میبوسد تمام اینها در طی قرنها توسط مفت خوران حوزه های علمیه در جامعه تبلیغ میشود انتظاری از مردم عادی نباید داشت
    28
    160
    ‌پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
    ۴۸
    بردیا2577 - زابل، ایران

    اگر دوست داشتین با من تماس بگیری تا در این راه به شما کمک کنم.
    94
    5
    ‌پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
    ۵۹
    Parinaz Iran - پراگ، چک

    بانو فراموش نکن -----------در یک جامعه ی صد در صد اسلامی هستیم با فرهنگ عصر حجری/ مرد بطور قانونی کودک را به بستر می برد کاملا پذیرفته چرا که رهبران دینش اینکاره بودند/ مرد اگر با چند زن زیبا در ارتباط باشد اطرافیان///عجب شانسی/// زن حتی با دو ارتباط میشود روسپی هرزه/ پس بگو گور بابای این فرهنگ و از جانوران انسان نما فاصله بگیر حتی اگر افراد فامیلت باشند سر خم کردن شما....تشویق این انسان نماها
    12
    63
    ‌پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
    ۵۹
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    عایشه هم همین را میگفت.
    7
    40
    ‌پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
    ۳۵
    کیانپور - ونکوور، کانادا

    [::varied - ریزه، ترکیه::]. من بسیار برای این بانوی محترم متاسف هستم. آن مرد متجاوز در همین دنیا پاسخ خود را خواهد گرفت. در ضمن شما varied عزیز لطفا از آب گل آلود ماهی نگیرید. گفته شما راجع به پیامبر تحریف تاریخ است. خمینی جلاد هم عامل انگلیس بود و مجری نقشه های پلید آنان.
    56
    19
    ‌پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
    ۷۶
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    این حرفها چیه که میزنی.ان دست صاحب مرده لعنتی که ترا نوازش داد انچنان برایت لذت بخش بود که هنوز یادت نرفته.تو ذاتا ادم قدر ناشناسی هستی بی انصاف. لعنت خدا بر هر چه ادم نمک ناشناس
    100
    7
    ‌پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
    ۲۰
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    [::varied - ریزه، ترکیه::]. آیه مبارکه روم 21: "و از نشانه های او اینکه همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید ، و در میانتان مودت و رحمت قرار داد در این نشانه هایی است برای گروهی که تفکر می کنند!" همچنین روایاتی که مجرد بودن را مذمت کرده اند به خوبی بر این امر دلالت می کند. علاوه بر این آیات زیادی که در قرآن اشاره به نعمت های گوناگون بهشتی اعم از خوردنی ها، آشامیدنی ها و لذائذ جنسی دارد حاکی از این است که این لذت ها ذاتا بد و ناپسند نیستند و خداوند با آن ها هیچ گونه مخالفتی ندارد. #بازم تیرت به سنگ نشست، دوباره! #
    85
    9
    ‌پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
    ۵۰
    shirzan - برلین، آلمان

    متاسفانه در جامعه ایران وقتی به زنی تعرض میشه زن رو مقصر میدونند و همون جمله معروف که نمیدونم کدوم از خدا بی خبری اولین بار این رو تو دهن مردم ایران انداخت که " کِرم از خود درخته" بعد میگی این که یک دختر خردسال بوده دنبال یک زن مقصر میگردند و میگن خوب مادرش مواظبش نبوده یا لباس ناجور تنش کرده. بهر حال همیشه مقصر یک زن هست و کسی که تعرض میکنه از هر تقصیری مبرا هست چون بهرحال اون یک مرد هست اگر هم مرد از دید آخوندها باشه که بد تر با هرچیزی تحریک میشه. موجودی دائم التحریک
    6
    51
    ‌پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
    ۷۰
    Roma55 - لانسینگ، انگلستان

    [::کیانپور - ونکوور، کانادا:. دوست عزیز : گفته های أوستمان varied - ریزه، ترکیه اگر بیشتر تحقیق و مطالعه کنیم متوجه میشویم که تحریف نیست در ضمن از نوشته های قران 40 الی 60 % آن تکرار مکررات و حدودا 30 % برگرفته از احادیث میباشد و بر هیچ منطقی استوار نمیباشد
    4
    31
    ‌پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
    ۴۰
    henryaaaa - لوس انجلس ، ایالات متحده امریکا
    [::یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک::]. فآطی میشه خواهش کنم دست از فیلم بازی کردن بر دآری .شوخی با مزهی بود برای یک مدتی ولی با طولانی شدن و ذکر احادیث و قران خیلی روی اعصابی
    2
    13
    جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱
    ۲۵
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::Roma55 - لانسینگ، انگلستان::]. کلا تا دویست سال پیش در همه جای دنیا ازدواج با دختر کم سن و سال مرسوم بوده. در زمان پیغمبر که همه دنیا اونجوری بوده هم اطرافیان خودش هم توی روم و ایران و مصر و بقیه جاها . نمیشه با استاندارد قرن بیستم بری مردم قدیم رو بسنجی در اینصورت باید به همه همینکار رو بکنی و نتیجه میگیری همه مردم قدیم بد بودن همه پیامبرا و پادشاها و . شما توی نسل پدر بزرگ مادر بزرگای خود ما بری معمولا دختر 14 ساله میگرفتند تازه در قرن بیستم قرار داشتند
    11
    4
    جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
    ۲۰
    varied - ریزه، ترکیه
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. روی سنخنم با شما و دیگر همفکرانتان است شماها که ازدواج کودک نابالغ را با پیرمرد خرفت لب گور را عملی درست میدانید و میگویید 200 سال 3000 سال قبل نیز چنین بود اما اینکه الله تازینامه بر گذشته و حال و آینده آگاه و داناست مگر این الله شما نمیدانست که 1400 سال بعد در قرن 21 مردم میگویند اگر یک پیرمرد 54 ساله که به کودک 7 ساله تجاوز کند بیمار پدوفیلی است پس در همان 1400 سال قبل در تازینامه این نوع ازدواج را منسوخ میکرد و پیامبر عظیم الشانش را بعنوان الگو و چراغ راه آیندگان از این ازدواج منع میکرد
    5
    21
    جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
    ۷۰
    Roma55 - لانسینگ، انگلستان
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. دوست محترم اگر در زمانهای گذشته کاری را انجام میدادند دلیل درست بودن نیست تما م قوانین حاکم بر جوامع بر مبنای خواسنه مللت ها تغیر پیدا کرده اند ازدواج 1400 سال پیش الان جرم به حساب میاید
    0
    6
    جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
    ۲۵
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::varied - ریزه، ترکیه::]. اگر میخواهی بحث کنی اول باید آدم بشی و فکر نکنی علامه دهر هستی! ادیان اخلاقیات زمان خودشون رو قبول کردند و اخلاق هم نسبی هست و با زمان تغییر میکند کما اینکه از یهود تا مسیحیت و مسیحیت تا اسلام تغییرات داشته!! تو که فرق ازدواج با تجاوز رو نمیفهمی باید اول بری مهد کودکت رو تموم کنی مدرکش رو بیاری بعد بیایی با ما بحث کنی
    14
    5
    جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
    ۶۰
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. از تمام دور و بری‌ها رسول یک مثال بیار. که ۷۰ سال داشت. و با یک ۶ ساله ازدواج کرد. اگر چرند نمی‌‌گی. ودر آن زمان رسم بود.یک مثال. ؟ عمر. ابوبکر. عثمان.؟ به علی‌ اجازه نداد. زن دوم بگیرد. و وجود اینکه فاطمه دخترش در آن زمان ۱۶ بود.چرا اینقدر حرف مفت می‌‌زنی‌؟ کجا در آن زمان رسم بود. ۷۰ ساله با ۶ ساله؟ پدر عایشه از شرم نمی‌‌دانست چه بگوید؟ مگر می‌‌شود. با جبراهیل در افتاد؟ اگر مخالف بود. مثل اجل جبراهیل حاضر می‌‌شد و می‌‌گفت. ازدواج عایشه تصمیم خدا است. و شما که می‌‌گوهید جهل تاریخ است. عایشه بنت اکبر تاریخ تولد ۶۱۴ . سخن خودش . فرستاده خدا در شوال ۶۲۰ من را به همسری گرفت. و در ۹ سالگی با من نزدیکی‌ کرد. منابع خود مسلمانان. تاریخ نویسان. محمد ابن سهد.ابن کلیخان.ابن اساق و بیش از ۱۰ منبع دیگر.در اینکه این آذری پادوی آخوند هست همه می‌‌دانند. شما چرا خود را از بند این امت پدوفیل جدا نمی‌‌کنید. کجا جهل تاریخ است؟
    6
    12
    جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
    ۶۰
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. می‌ دانید. اصلا این حجاب از کجا آامد؟ در جنگ صدر رسول با وجود دستور و سوره خودش .که زن‌ها را نباید به جنگ همراه برد. عایشه را همراه برد.در شب قبل از جنگ عایشه گم شد. صبح او را در چادر یک شتر چران پیدا کردند "محکوم نمی‌‌کنم. به هر حال یک تین اجر بود". صبح تمام امت مدینه و مکه خبر دار شدند.و نیشخند . علی‌ به رسول توصیه، تردش کن. این پیرمرد هوس باز .از اترس. اول در یک سوره یک قانون گذاشت. که زنان رسول خدا .از امروز اجازه ندارند. بدون پوشش خانه را ترک کنند، و امروز ۱۵۰۰ سال بعد ؟ شده یک قانون برای ما. زجر آن را باید ۴۰ میلیون زن ایرانی‌ بکشند. چون یک پیرمرد اهاف اهاف دنبال یک بچه داشت.و یک قانون دیگر سوره دیگر .تا امت پشت سرش تمسخر نکنند. هر کس زن رسول را به زنا متهم کند. باید ثابت کند.با ۳ شاهد. که حتا سران خودش تمسخر .اگر من زن خود را با دیگری در بستر دیدم. نمی‌‌روم بیرون. دنبال ۳ تا شاهد بگردم. چرا درک نمی‌‌کنید. این شیوه زندگی‌ خیمه نشینان ۱۵۰۰ سال پیش بود. هزیان گفتن یک بیمار. دو شخصیتی‌ بودن. بیماری صرح. کمبود شخصیت و تکامل
    6
    9
    جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
    ۳۵
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    [::varied - ریزه، ترکیه::]. نگفتم تاریخ را تحریف می کنید؟ ازدواج پیامبر با عایشه اطور نیست که شما فکر می کنید. شما فقط از وب سایتها و افراد دین ستیز کپی می کنید. در این سایت ایرانیان انگلستان نمی شود بحث کرد و لینک ارسال کرد. اگر منصف باشید می توانید حقیقت را ببینید. عمده منابع سن عایشه را بیش از آن چیزی نوشتند که تصور شماست و در کتابهای مسعود انصاری خواندید. این مورد یکی از تحریفهای بزرگی که در تاریخ اسلام توسط حکومت بنی امیه و برخی از مورخان دنیاپرست و متعصب اهل سنت انجام گرفت.علت اصرار علمای اهل سنت بر سن کم عایشه در هنگام ازدواج با پیامبر ص این است که. اهل سنت، اصرار دارند برای عایشه فضایلی را مطرح کنند. و بدین گونه وی رااز دیگر همسران رسول خدا برتر وانمود کنند. از جمله فضایلی که برای عایشه مطرح می کنند باکره بودن عایشه است. قاطع ترین برهان و مستندترین دلیل (که مورد اختلاف هیچ مورخی نیست) اثبات سن عائشه از طریق مقایسه سن وی با خواهرش اسما بنت ابی بکر است. طبق نقل بزرگان اهل تسنن، اسماء ده سال از عائشه بزرگتر بوده است و در سال اول هجری بیست و هفت سال داشته است.
    7
    6
    جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
    ۳۵
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    ادامه: حال اگر عایشه از خواهرش اسماء ده سال کوچکتر باشد و از طرفی وی در سال 73 هجری در سن صد سالگی فوت کرده باشد پس اسماء خواهر عایشه در زمان هجرت پیامبر 27 سال داشته است و با این حساب عایشه در زمان هجرت پیامبر 17 ساله بوده است. حال اگر زمان ازدواج پیامبر ص با عایشه سال اول هجرت یا سال سوم هجرت بوده باشد سن عایشه در هنگام ازدواج بین 17 تا 20 سال بوده است. حال اگر زمان ازدواج پیامبر ص با عایشه سال اول هجرت یا سال سوم هجرت بوده باشد سن عایشه در هنگام ازدواج بین 17 تا 20 سال بوده است. اما دومین مدارک تعیین سن عائشه هنگام ازدواج با پیامبر(ص) سال اسلام آوردن عائشه است که سن وی در هنگام ازدواج با پیامبر (ص) مشخص و روشن می سازد. دومین مدارک تعیین سن عائشه هنگام ازدواج با پیامبر(ص) سال اسلام آوردن عائشه است که سن وی در هنگام ازدواج با پیامبر (ص) مشخص و روشن می سازد. لازمه ایمان اوردن عایشه در سه سال اول بعثت، این است که وی حد اقل بالای شش سال سن داشته باشد. حال اگر عایشه در هنگام ایمان آوردن حد اقل شش سال سن داشته باشد
    6
    5
    شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
    ۳۵
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    ادامه: در هنگام هجرت پیامبر به مدینه که حد اقل بعد از ده سال از زمان اسلام آوردن عایشه اتفاق افتاده است وی باید حدود 16 سال داشته باشد و اگر زمان ازدواج وی را با پیامبر ص سال اول تا سوم هجری بدانیم باز هم به این نتیجه می رسیم که عایشه در زمان ازدواج با پیامبر ص بین 17 تا 20 سال سن داشته است. بر خلاف الان که فرهنگ عمومی ما با این حد از اختلاف سن موافق نیست. وجود چنین اختلاف سنی در آن زمان، امری قبیح و خلاف عرف نبوده است. ز طرفی نه تنها این اختلاف سنی امری پذیرفته شده بود ازدواج دختران در سن کم هم امری معمول و پذیرفته شده بود و عرب های شبه جزیره خوش نداشتند دختر دیر ازدواج کند و مدت ها در خانة پدر بماند. بلکه می کوشیدند دخترانشان را زودهنگام شوهر دهند و به خانة همسر بفرستند، تا خیالشان آسوده شود. بنابراین ازدواج دختران در سنین کم در ان عصر و زمان پسندیده و متعادف بود و هیچ اشکالی نداشت. اگر پیامبر در این مورد مرتکب اشتباهی می شد و کاری غیرمتعارف انجام می داد، بدون شک دشمنان حضرت سوء استفاده می کردند و آن را برضد رسالت پیامبر به کار می گرفتند.
    6
    5
    شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
    ۳۵
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    ادامه: یکی از اهداف ازدواج های پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) برای کاستن از دشمنی ها و تالف قلوب و جذب قبایل بود یعنی ازدواج ایشان باعث می شد موقعیتش در بین قبایل مستحکم گردد و بر نفوذ سیاسی و اجتماعیش افزوده شود و از این راه برای رشد و گسترش اسلام استفاده نماید. حضرت به خاطر دست یابی بر موقعیتهای بهتر اجتماعی و سیاسی ، در تبلیغ دین خدا و استحکام آن و پیوند با قبایل بزرگ عرب و جلوگیری از کارشکنی های آنان و حفظ سیاست داخلی و ایجاد زمینه مساعد برای مسلمان شدن قبایل عرب ، به برخی ازدواج ها رو آورد . ازدواج مهمترین پیوند و میثاق اجتماعی است، به ویژه در آن فرهنگ تأثیر بسیاری از خود به جا میگذارد. در آن محیطی که جنگ و خونریزی و غارتگری رواج داشت، بلکه به تعبیر "ابن خلدون" جنگ و خونریزی و غارتگری جزو خصلت ثانوی آنان شده بود، بهترین عامل بازدارنده از جنگها و عامل وحدت و اُلفت ، پیوند زناشویی بود. در بعضی از تواریخ می خوانیم که پیامبر با زنان متعددی ازدواج کرد و جز مراسم عقد انجام نشد، و هرگز آمیزش با آنها نکرد، حتی در مواردی تنها به خواستگاری بعضی از زنان قبائل قناعت کرد.
    5
    7
    شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
    ۶۰
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    تجاوز به زنان با کلام آغاز. سوره قران. کافرن را بکشید. و زنان آن‌ها به کنیزی بگیرید.بی‌ دلیل نبود. که در جنگ بدر.صفیا را تبدیل به کنیز ....کرد. بعد از کشتن و گردن زدن قبلیه یهود. کورزیا. بیش از ۲۰۰۰ نفر. و بردار و پدر و تمامی‌ فامیل صفیا. یکی‌ از یارانش. صفیا را به غنیمت گرفت. زمانی‌ که به رسول گفتند. صفیا . دختر رهیس قبیله .خا خام هویا است وبسیار زیبا.او را از دست سرباز بیرون می‌‌کشد و به خیمه خود. و به معنا واقعی تجاوز. شما یک منبع اسلامی پیدا نمی‌‌کنید. که در این باره نوشته نشده. از ابن اساق.که در آن زمان زنده بود. تا مولا صدرا.و مسلمان لیبرال امروز چه می‌‌گوید؟ صفیا با دیدن حضرت و صورت نورانی او. چنان عاشق رسول شد. که داوطلبانه به خیمه رسول رفت. این است. طرز تفکر مسلمان لیبرال امروز. شما خود را بگذار به جای این دختر یهود.یکی‌ که می‌‌خواهد دین شما را نابود. تمامی‌ قبلیه.پدر.بردار. مادر.را گردن می‌‌زند. و شما؟ همه چیز را به همین راحتی‌ فراموش و سخن. بیا بریم در رختخواب. شما خیلی‌ خوش تیپ و زیبا هستید.مگر رسول شما نگفت. بخوان..خوب بخوان ولی‌ فقط رساله امام و بنی صدر نخوان
    6
    5
    شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
    ۵۹
    Parinaz Iran - پراگ، چک
    [::کیانپور - ونکوور، کانادا::]. با این نام کاربری افکارت زیر سوال /ابن عرب لایق تو/ از بیسوادی تعدادی استفاده کن و این چرندیات را بنویس/ فرض کنیم تمام نوشته هایت که صد در صد چرند. مگر همین عرعرها به ایران ما نه تو حمله نکردند صدها هزار نفر را کشته زنان و دخترانشان را برده ی سکس بیمارگونه و تاراج ثروت ایران و افکار عصر حجری را جایگزین پندار گفتار کردار نیک نکردند/ مگر کسیکه از اسلام برگردد مجازاتش مرگ نیست مگر بچه بازی بیماری کثیف پذیرفته نیست خودت نوشتی همسران رهبر. همسران یعنی ارتباط با چند زن با قانون ازدواج عرعری. چرا همین حتی ارتباط با دو مرد همزمان باشد مجازات سنگسار برای زن/// از این دین ایران برباد ده استفاده کن اسلحه ی ملایان///پول پول پول در کانادا..عشق کن و به ریش احمقها بخند.
    7
    6
    شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
    ۵۹
    Parinaz Iran - پراگ، چک
    اگر منیت و شرف در اکثریت بود جرات داشتی این چرندیات را بنویسی..هرگز
    7
    4
    شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
    ۷۶
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    تو که منفی بازی های تو سر امد همه است بجای دادن منفی بیا واقعیات را بگو تو که شناخته شده سایت هستی و با اینکار خودت را ضایع میکنی . بیا بالا با منطق حرف بزن . منفی دادن ها که دردی از اجتماع درمان نمیکند چه نام کار بری بی مسمایی داری
    11
    1
    شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
    ۲۵
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. ببین عمو قبلا بهت تذکر دادم به جهت بی اخلاقی شما. برگرد ببین چند بار اشکالات اساسی و تقلبات از تو در آوردم و با اخلاق خوب توضیح دادم ولی به محض اینکه کوچکترین چیزی پیدا میکنی در کنارش سیل متلک گویی و توهین را میگشایی. اگر میخواهی قابل بحث باشی باید این روش خودت را درست کنی! در مورد سن ازدواج مطلب زیاد هم در ویل دورانت هست هم در اینترنت میتونی بگردی. مسیحیان میگویند حضرت مریم در 12 سالگی بچه بدنیا آورد. در قوانین رومی که مسیحیت کاتولیک هم از آن پیروی کردی سن "رسمی" ازدواج را 12 قرار دادند منتها توجه به این داشتند که دختر از زمانی که پریود میشود عملا قابل نزدیکی و قابل حاملگی هم هست. در قرن 12 میلادی گراتیان که قانون ازدواج را مینوشت آنرا بین 12 تا 14 دانست ولی گفت میتواند بر مبنای موافقت تا 7 سال هم پائین بیاید. سر ادوارد کوک سیاستمدار قرن 17 انگلیسی گفت ازدواج دختران زیر سن 12 باید امری عادی باشد...در مستعمرات امریکایی سن ازدواج بسیار پائین بود و 9 سال هم رواج داشت..
    4
    3
    شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
    ۲۵
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. در مورد تفاوت بین تجاوز و ازدواج عموی متقلب باز از تنفرات درونی خود پیروی مینماید!..در دنیای قدیم که دنیای خشنی بوده رفتارها با زن آنگونه که شما در تلویزیون میبینی نبوده! رفتار شوهر یا برادر و پدر با زن خشن بوده برای همین پذیرش تغییر آتوریته براحتی انجام میشده است یعنی زن براحتی قبول میکرده که از امروز این شوهر وی است...هر چند این مثالی که میزنی اصلا با مورد عایشه جور نیست زیرا پدرش و طایفه اش موافقت کرده ازدواج سیاسی بوده و پدر دختری هم از پیغمبر گرفته.
    5
    3
    شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
    ۲۵
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    پیرزن بیسواد. در دنیای قدیم تمام جنگها منجر به برده گیری میشده هرکس شکست میخورده به بردگی گرفته میشده زنان و دخترانش برده میشدند و البته رابطه جنسی روی شاخ ان بوده است. محمد از این نظر بسیار رفتار انسانی داشته و پیرو آن لشکر مسلمین بعدا ز او هم هر کجا رفته اند نسبت به رومیان و صلیبیان بسیار رفتار انسانی تری داشته اند و همین باعث شد نیم قرن بعداز محمد نصف دنیا جزو امپراطوری اسلامی دربیاید.
    6
    3
    شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
    ۶۰
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    .رابطه انسانی‌ او را با صفیا دخترک یهودی در جنگ بدر دیدیم. آائ خدا چه کنم. از دست این همه انسانیت و مردم دوستی. برو کشک را جمع کن. ۱۵۰۰ سال این چرندیات را به گوش ما خواندید. امت پدوفیل. دیگر با این چیزها ما را فریب نمی‌‌توانید بدهید.
    3
    3
    شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
    ۳۵
    کیانپور - ونکوور، کانادا
    Parinaz Iran - پراگ، چک. شما که بریده بریده می نویسید بهتر است روی فارسی خود کار کنید اگر کامنتهای من را دنبال کنید متوجه می شوید که من طرفدار رژیم آخوندی نیستم.امثال شما از آله دالفک و مسعود انصاری یاد گرفتید که هیچ ایرانی مسلمان نیست در حالیکه اکثر کسانی که در زمینه های مختلف به ایران خدمت کردند دانشمندان هنرمندان سربازان و غیره مسلمان بودند.من پولی از دولت ایران نگرفتم. در کانادا درس خواندم و با تلاش خودم زندگیم را می چرخانم. تهمت زدن کار همان امثال شماست.
    3
    5
    شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
    ۷۶
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    شیر زن ایرانی. گوش کن تا زن چراغ سبز بمرد نشان ندهد امکان ندارد ان زن مورد تعرض قرار گیرد . این یک امر مشخص و معلومی است. چرا بی جهت این شاخ و ان شاخ میپری. این امر را در اجتماع همه ما می بینیم
    13
    4
    یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
    ۳۰
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::] رفیق: شما برای اولین بار نیستش که معجزه میگی. آرشیو گذشته شما مالامال از زن ستیزی و حرفای بی ته و سرهستش. که بنده در چندین مورد با شما کل کل داشتم. بهتره قبل از اینکه دست به قلم بشین و در نهایت طلبکار! درایت و عقلانیت رو مد نظر قرار بدین. تا آدم فضولی مثل من سد راهتون نشه.موفق باشی
    4
    3
    یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
    ۳۰
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::shirzan - برلین، آلمان::] خانم گرامی .شما چه انتظاری از ما دارین؟ چرا قبول نمیکنین که خیلی از ما مردا یکپارچه ننگیم. چون فقط بلدیم ژست عاقلانه بگیریم. درواقع آدمای هوچیگری بیش نیستیم. پس باید پوز گستاخان و تنگ نظرهای سنتی رو زد. درود برشما
    3
    3
    یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
    ۷۶
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    هانی نروژ. شما میگویی انسان دموکراتی هستی. اگر چنین ادعایی دارید لطفا همانند اخوند ها بطرز تفکر دیگران ایراد نگیرید بگذارید دیگران انطور که فکر میکنند زندگی کنند .این فقط اخوند جماعت است که میگوید چون تو بهایی هستی حق حرف زدن نداری . یا چون تو عضو فلان دسته هستی حق رفتن دانشگاه را نداری. این جماعت اخوند در کار همه اظهار نظر میکنند و خود را معلم اخلاق جامعه میدانند . اینها فکر میکنند که نگاهشان باجتماع و مردم افضل تفکرات است. گمانم شما هم از این دسته باشی. اقای محترم تفکر من از نظر شخص شما زن ستیز است .بسیار خوب این نگاه من چه ارتباط بشخص شما دارد؟ مانند ان است که من بگویم شما فرد زن ذلیلی هستی. ایا این درست است. لطفا بگذارید دیگران راحت باشند و راحت حرف های خودشان را بزنند. اصولا بافکار و تفکرات دیگران خرده گرفتن نهایت بیکاری طرف مقابل است. من معتقدم بگذارید مردم زندگی خودشان را بکنند و هر گونه دلشان میخواهد فکر کنند و هر تفکری که با شما هماهنگی و همخوانی ندارد سعی کنید معلم اخلاق جامعه برای ان فرد نشوید. لااقل یاد بگیرید و بدانید دیگران هم صاحب درک و شعور هستند
    2
    3
    دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
    ۷۶
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    یکبار دیگر کامنت خود را بخوان.واقعا انسان شرم میکند که چنین فرد طلبکار جامعه ای انقدر بیکار است که نظرات دیگران را در نزد خودش بایگانی میکند. بهتر نیست بحای اظهار نظر بی پایه برای دیگران در این دنیای وسیع اینترنت دنبال یاد گیری مسایل و مواردی باشی که تا کنون یاد نگرفته ای. ایا بهتر نیست با اینگونه اظهار نظر های سخیف ارامش و اسایش دیگران را سلب نکنی . مردم از دست اخوند ها و نهی از منکر کردن ها فراری شده اند اما باز گرفتار کسانی هستند که انها نه تنها هیچ مسئولیت و ماموریتی از فرد یا سازمانی نداشته بلکه از زور بیکاری و بی توجهی بشخص خود بدیگران توجه و دقت دارند. لطفا اینگونه دقت کردن ها را از روی دیگران برداشته که اینکار در اصطلاح عامه بنام فضولی معروف است
    0
    4
    دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
    ۳۰
    هانی‌ - اسلو، نروژ
    [::واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان::] اگه قراره هر کسی بخاد توهین بکنه وحرف بی ربط بزنه و انتظاردریافت دسته گل رو داشته باشه ,خب میشه بنوعی واقع بین مثل شما. افکار و دخالتای من مثل آخوندای یا شما؟ اگه به یک زنی و یا دختری تجاوز بشه, یک حزب الهی چی میگه؟ میگه تقصیر خودته که چراغ سبز نشون دادی. خب مگه شما چیز دیگه ای میگی؟ پس منش و کردار خودتون رو به بقیه نچسبون. آخه کدوم آدم باشعور و تدبیر تجاوز به یک زن در دوران کودکی تایید میکنه و میگه نمک نشناسی! از زن ذلیلی من خانمها آسیبی نمی بینن. ولی زن ستیزی وتایید خشونت از طرف قشر بیسواد, انسانها رو در زمره قشریون و اخوندا میگزاره. شما مثل اینکه دارا رو با سارا اشتباه گرفتی؟ انتظار داری هر چی بگی کسی ترمزتون رو نکشه. پس سنجیده بنویس افتزا و خشونت رو کنار بگزار. من اگه جای شما بودم از خجالتی ذوب میشدم. بنده اکنون توی مسافرتم و فرصت چندانی برای نوشتن ندارم. پیشنهاد میکنم زیاد دور برندار. نسبت به سن و سال خودت عاقلانه بنویس. چون من چیزی برای از دست دادن ندارم. در نتیجه همه اصول رو رعایت کن تا گیر ادم احمقی مثل من نیوفتی و آبکش نشی.
    1
    3
    دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
    ۷۶
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    هانی .سوئد تصمیم داشتم جواب ترا ندهم چون خودت بهتر خودت را می شناسی.از گفتار بی پایه و بی دلیل تو مشخص است گرفتار افسردگی در غربت شده ای.مشخص است که هیچگونه تعهد اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی وبرای هزینه زندگی هم دغدغه خاطری نداری. تو بجای اینگونه مطالب اول تفکر اجتماعی خودت در رابطه با شهر و کشوری که زندگی میکنی توسعه و رشد بده. از دخالت در تفکر مردم چیزی دستگیرت نمیشه. سعی کن در کشور متمدنی که اقبال زندگی کردن را پیدا کرده ای با فرهنگ انکشور همگام شوی. سعی کن در مراکز علمی اینکشور راه پیدا کنی و فرهنگ اجتماعی بهتری داشته باشی. محیط مترقی دنیای مجازی را با قهوه خانه سر گذرت اشتباه نگیر. یاد بگیر تا کسی ترا خطاب قرار نداده خود را نخود هر اش نکن.بجای اینگونه اطهارات بی پایه قدری از فرهنگ کشوری که در ان میهمان هستی بیاموز.مکان های علمی برای توسعه تفکر فرهنگی افراد ایجاد شده.اگر شایستگی رفتن بانجا و یا حضور در احزاب شهر و منطقه خود نداری علت انرا از خودت جویا شو.اینگونه اظهار نظر های خاله زنکی را کنار بگذار و سعی کن با نوشتارت دیگران ترا به بحث دعوت کنند.باز تکرار میکنم ادامه نظرات
    0
    2
    دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
    ۷۶
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    حکایت از افسردگی در دیار غربت را دارد.مشخص است مطلبی برای بحث کردن اجتماعی در مراکز علمی نداری.اصلا یاد نگرفته ای و قادر بحضور در اینگونه مراکز نیستی. روحیه فضولی و پرخاشگری تو مسلماحکایت از ایزوله شدنت دارد. سعی کن از عمرت نهایت استفاده در جهت رشد فکری خود ببری. تو اگر یک دکه کوچک روزنامه فروشی در سوئد داشته باشی هیچگاه اینگونه فکر نخواهی کرد.پس نتیجه میگیریم بیکاری سبب عصیان فکری تو گردیده که حتی حاضر بحضور ومطالعه مسائل مختلف اجتماعی و اظهار نظر عمیق در ان نیستی.بیکاری که مساوی با بیعاری است انقدر باعصاب و روان تو فشار اورده که کنترل در گفتار و نوشتار خودت نداری.تو بسیار اماده درگیری لفظی هستی و این نشان از میل سر خورده ای است که داری.اینگونه نوشتارت حاکی از داشتن مشکلات خانوادگی و اجتماعی تو میباشد و این امر ترا سر خورده نموده و الا بی جهت نخود هر اش شدن معنی ندارد.اصلا بتو چه ارتباطی دارد که دیگران چه میگویند و چه مینویسند.تفاوت تو و یک بچه بسیجی که در پوشیدن لباس و حرف زدن مردم و سایر مسایل دخالت دارد چه تفاوتی دارد. اصولا تو چرا خودت را اماده دخالت در تفکر دیگران نموده ای.
    0
    1
    دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
    ۷۶
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان
    هانی. سوئد. هنوز در مسافرت هستی؟؟ .... اخر تو کجا داری که بروی . بگو من از بحث فراری هستم
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
    نظر شما چیست؟