رکورد تازه عبور پناهجویان از کانال مانش: ۲۳۵ نفر در ۱۷ قایق جداگانه فقط در یک روز

این زن در ماه‌های آخر بارداری در میان پناهجویانی بود که دیروز خود را به ساحل دانجنس کنت بریتانیا رساندبی بی سی :بریتانیا شاهد بیشترین تعداد پناهجویان غیرقانونی بود که در یک روز، خود را از دریا به سواحل جنوب این کشور رساندند. تعدادی کودک و یک زن حامله در میان پناهجویان بودند.

وزارت کشور بریتانیا، تایید کرد که دیروز، پنجشنبه ۶ اوت، در مجموع ۲۳۵ مهاجر با عبور از کانال مانش خود را از اروپا به سواحل جنوبی بریتانیا رساندند. این بالاترین آمار ثبت شده ورود پناهجویان غیرقانونی در یک روز در این منطقه است.

یک گروه ۱۵ نفره آنها شامل چند کودک و زنی است که در ماه‌های پایانی بارداری است.

گارد ساحلی و اداره حمل و نقل دریایی بریتانیا و نیروهای مرزبانی این کشور در مجموع ۱۷ شناور و قایق را دیروز از آب گرفتند.

به گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی، مهاجران از انواع قایق‌ها از جمله قایق پارویی کایاک و قایق‌های بادی استفاده کرده‌اند تا خود را به بریتانیا برسانند.

کانال مانش، بین فرانسه و بریتانیا یکی از پر رفت و آمدترین آبراه‌های جهان است و عبور از آن با شناورهای کوچک به خصوص در فصل زمستان بسیار خطرناک است. در گذشته تعداد زیادی از شهروندان ایرانی در میان این پناهجویانی بودند که این مسیر را برای رسیدن به بریتانیا برگزیدند.

به گزارش وزارت کشور، امروز صبح هم یک گروه هفده نفره، از جمله چند زن باردار، که در سواحل بریتانیا پیدا شده بودند، شناسایی شدند.

به گفته ماموران مرزی بریتانیا در حال حاضر دسترسی به شناورهای کوچک‌تر آسان‌تر و ارزان‌تر شده و این موقعیت‌های بیشتری برای قاچاقچیان فراهم می‌کند.
عکاسی که از این پناهجویان عکس گرفته می‌گوید که به نظر می آید اعضای سه خانواده هستندبا اضافه شدن آمار روز پنجشنبه، در مجموع ۳۹۴۸ نفر در بیش از ۳ هزار قایق و شناور از ابتدای سال جاری میلادی با عبور از کانال مانش خود را به سواحل بریتانیا رساندند.

وزارت کشور بریتانیا جزئیات و گروه سنی و ملیت افرادی را که غیرقانونی وارد بریتانیا می‌شوند، اعلام نمی‌کند.

فقط یکی از قایق‌ها ۲۶ سرنشین داشته است.

سوزان پیلچر، شاهد عینی می‌گوید که در ساحل دانجنس در کنت گروهی از این پناهجویان و مهاجران را دیده که به نظر می آمد اعضای سه خانواده هستند و دو مرد هم با آنها بوده‌اند.

به گفته او یکی از زنان باردار بوده است.

مقامات گارد ساحلی فرانسه هم می‌گویند که تعدادی از پناهجویان را که با قایق‌های کوچک (کایاک) قصد سفر به سوی بریتانیا را داشتند در آب‌های فرانسه بازداشت کردند.

حتی برای بازگرداندن یک قایق با ۲۳ سرنشین از هلی کوپتر استفاده شده است.

یک هفته پیش از آنکه در روز پنج‌شنبه رکورد ورود مهاجران شکسته شود، در عرض ۲۴ ساعت، ۲۰۲ نفر خود را به سواحل بریتانیا رساندند.
مشاهدات خبرنگار بی‌بی‌سی از ادامه ورود قایق‌ها در روز جمعهروز جمعه هم خبرنگار بی‌بی‌سی این قایق را با ۱۷ سرنشین در نزدیکی سواحل دوور در جنوب بریتانیا مشاهده کردسیمون جونز، خبرنگار بی‌بی‌سی که برای پوشش این اخبار به منطقه سفر کرده می‌گوید که امروز (جمعه ۷ اوت) ساعت ۴ صبح، کمی بعد از طلوع آفتاب در خط افق یک قایق مشاهد شد.

به گفته او این قایق موتوری که ۱۷ سرنشین داشته و آنها گفته‌اند که اغلبشان عراقی هستند. یک زن باردار و چند کودک در میان آنها بوده است.

"گارد ساحلی از ما خواست که آنها را زیر نظر داشته باشیم، چون گرفتار یک مورد دیگر بودند. اما پس از یک ساعت، موتور قایق نزدیک ساحل خراب شد."

"گروهی دیگر از نیروهای مرزی با قایق برای نجات آمدند و آنها را به بندر دوور منتقل کردند. وقتی پای در خاک بریتانیا گذاشتند، به هدفشان رسیدند."
'این وضعیت غیرقابل قبول و غیرضروری است چون فرانسه هم امن است'
کریس فیلپ، معاون امور مهاجران و دادگاه‌های مهاجرت وزارت کشور دیروز گفت که "شهروندان از افزایش تعداد افرادی که از راه دریا خود را به بریتانیا می‌رسانند، ناخشنود و عصبانی هستند."

او گفت که "عبور از کانال مانش اقدامی غیرقابل قبول و اصولا غیرضروری است چون فرانسه هم برای پناهجویان کشور امنی است."

او گفت که "وضعیت نمی‌تواند اینطور ادامه پیدا کند" و هفته آینده برای مذاکره با مقامات فرانسه به این کشور سفر می‌کند تا تدابیر سختگیرانه‌تری از جمله بازداشت و بازگرداندن این افراد را به کار گیرند.

به گفته آقای فیلپ، تنها راه این است که مانع به راه افتادن این پناهجویان و شروع سفر دریایی‌شان شد.

در حال حاضر وزارت کشور بریتانیا در حال تحقیق و بررسی ریشه و عوامل افزایش تعداد مهاجران و پناهجویانی است که از این مسیر خطرناک راهی بریتانیا می‌شوند.
+19
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان
    این داستان مهاجرت و پناهندگی چهل ساله که وجود داره و ادامه هم خواهد داشت، جریان اینه که روابط جنسی در اروپا آزاده و چون مردهای اروپایی دیده اند که تابوی ازدواج همجنسگراها برداشته شده به همین دلیل زنهاشون را طلاق میدهند تا بتوانند باهم ازدواج کنند و زنهاشون تنها میمانند و نیاز به مرد دارند و مجبورند که پناهنده و مهاجر بگیرند
    14
    0
    جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::grizzly - برلین، آلمان::]. شما شکمت رو با این قصه ها صابون بزن! برو توی یوتیوب ببین چند هزار تا پسرای ایرانی و افغان از همون آلمان پیغام میزنن میگن اینجا بجز خودارضایی هیچی گیرمون نمیاد و هیچ دختر آلمانی ما رو نمیاد تحویل بگیره!! برو توی کامتهاش همشون دارن گریه میکنن میگن یاد ایران بخیر !! این فکرا مال بچه های مدرسه توی زنگ معلم نیومده یا سر کوچه کنار بغالی محل بود !!
    1
    6
    جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    grizzly - برلین، آلمان
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. ببین مال ایرانی ها و افغانها رو ول کن هسته خرماست واسه اینها مال آفریقایی ها را بچسب
    1
    1
    شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.