استفاده از صداهای بازی رایانه ای « فیفا»: راه حل شبکه های تلویزیونی برای مسابقات بدون تماشاگر

صدای آمریکا :به دنبال آغاز دوباره مسابقات فوتبال باشگاهی در برخی از کشورهای اروپایی، شبکه‌های تلویزیونی از راهکار جدیدی برای جذاب شدن پخش این رقابت‌ها استفاده خواهند کرد.

این مسابقات پشت درهای بسته و بدون‌ تماشاگر برگزار می شود و به عقیده برخی، بدون صدای تشویق طرفداران، کسالت آور است و شور و هیجانی برای بیننده های تلویزیونی نخواهد داشت.

بر اساس توافقی که میان لیگ های برتر فوتبال انگلیس و اسپانیا با شرکت «ایی ای اسپورتس» ( EA Sports) صورت گرفته است، ادامه رقابت‌های فصل کنونی، با استفاده از مجموعه شنیداری این شرکت، در تلویزیون پخش می شود.

شرکت «ایی ای اسپورتس» که سازنده بازی رایانه ای فوتبال «فیفا» است، در آرشیو خود حدود ۸۰۰ فایل متنوع صوتی دارد که بصورت زنده در ورزشگاههای بزرگ اروپا ضبط شده است و شامل لحظات مختلفی چون به ثمر رسیدن گل، اخراج بازیکن، از دست رفتن پنالتی، یا حرکات فوق العاده بازیکنان است.

برخی از این کلیپ های شنیداری در استادیوم‌های باشگاههای مطرحی چون بارسلونا یا لیورپول ضبط شده است و صدای تماشاگران به وضوح شنیده می شود که تیم‌های خود را تشویق می کنند.

به این‌ ترتیب این فایلهای صوتی که در تولید بازی رایانه‌ای فوتبال از آنها استفاده شده است، بخش مهمی از پخش رقابتهای واقعی فوتبال در تلویزیون خواهد بود.

به گفته شرکت ایی ای اسپورتس، هنگام پخش بازیها شخص باتجربه‌ای در اتاق فرمان، روند مسابقه را به دقت دنبال می کند و با توجه به شرایط بازی، کلیپ شنیداری مناسب را به عنوان صدای پیرامون پخش خواهد کرد.

در گذشته از صدای غیرواقعی در پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال استفاده شده است ولی این ‌نخستین باری است که کلیپ های صوتی بر اساس شرایط بازی و به صورت همزمان انتخاب می شوند که قطعأ کیفیت بهتری خواهد داشت
+0
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟