مقام آمریکایی: بیش از ۱۰۰ نظامی ما در حمله موشکی ایران آسیب مغزی دیدند

یورونیوز :یک مقام آمریکایی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نظامی این کشور در جریان حمله موشکی ماه گذشته ایران به پایگاه سربازان ایالات متحده در عراق آسیب مغزی دیدند.
 
شبکه «سی ان ان» در حالی روز دوشنبه به نقل از یک مقام مطلع از افزایش شمار نظامیان آمریکایی آسیب دیده در حمله موشکی ایران خبر داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده پس از این حمله اعلام کرده بود که هیچ کدام از نظامیان کشورش کشته یا زخمی نشده اند.
 
با این حال وزارت دفاع آمریکا حدود دو هفته بعد اعلام کرد که ۳۴ نظامی این کشور در حمله موشکی ایران آسیب مغزی دیده اند. شمار این سربازان بعدا ۶۴ نفر اعلام شد.
 
ایران روز ۱۸ دی (هشتم ژانویه) در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در حمله پهپادی آمریکا، به دو پایگاه نظامیان این کشور در عراق حمله کرد.
 
حدود ۲۰۰ نظامی آمریکایی هنگام حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در این محل حضور داشتند. ارتش آمریکا این سربازان را از نظر پزشکی زیر نظر دارد تا در صورت مشاهده علائم آسیب مغزی اقدامات لازم را برای معالجه آنها آغاز کند.
 
مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ماه گذشته میلادی تاکید کرده بود آسیب مغزی نظامیان این کشور «خفیف» محسوب می شود و علائم آن به تدریج بروز می کند. امری که می تواند دلیل افزایش تدریجی شمار نظامیانی باشد که در حمله موشکی ایران آسیب مغزی دیده اند.
 
رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده همچنین گفته بود که برخی از این نظامیان به اروپا منتقل شده اند و برخی دیگر به آمریکا بازگردانده شده اند.
 
دونالد ترامپ در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس گفته بود که آسیب مغزی سربازان آمریکایی «جدی» نیست و «در حد سردرد» است. این سخنان انتقاد اعضای کنگره ایالات متحده و گروه «کهنه سربازان جنگ های خارجی» این کشور را برانگیخته بود.
 
داده های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نشان می دهد که از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون حدود ۴۰۸ هزار نظامی این کشور آسیب مغزی دیده اند.
+29
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    همایون شایان - اسلو، نروژ
    آمریکا هم داره مثله چین هر روز آماره تلفاتو بیشتر میکنه . مگه یه پایگاه چقدر آدم توش بوده که نتونستین آماره دقیق در بیارین .
    3
    11
    دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

    بازار خسارت گرفتن در امریکا خیلی پرسود هست و حالا مرتبا سربازان بیشتری خودشان را به مریضی خواهند زد و میلیون ها دلار خسارت از ایران مصادره خواهد شد
    2
    22
    دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۶
    hassan5 - تهران، ایران
    بیش از ۱۰۰ نفر آسیب مغزی دیدند و حتی یک کشته هم ندادند!؟!یک جای کار میلنگد.یا مسئولان نظامی دروغ میگویند ویا نظامیان برای خسارت گرفتن الکی تمارض میکنند.
    1
    19
    دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    اگر واقعا آسیب مغزی دیده اند بفرستید ایران تا کاندید مقام حکومتی بشن و رای بیارن. خدا را چه دیدی بلکه یک رئیس جمهور آمریکایی قسمتمان شد.
    1
    13
    دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    این اخبار دو جنبه هوشمندانه داره. اول اینکه سپاه رو در حالت برد موقت قرار بدهند که یعنی احساس کنه زده و اینطوری سربازانشون در خطر حمله انتقامی نباشند. از جهت دیگه باید خیلی واضح و روشن گفت که سربازهای آمریکایی مثل همه ما آدم هستند و اینا با زرنگی میدونند با این ادعای خیلی عادی میتونند خیلی راحت حداقل دو ماه رو بجای اینکه در عراق باشند در آلمان باشند و مثلا درمان بشوند و تازه احتمال افزایش این زمان هم براشون هست و خوب هرکسی باشه سریع ادعا میکنه موج انفجار فک کنم گرفته منو و در سرم صدا میشنوم چون این ادعا اثبات دروغ بودنش برای پزشکان هم سخته و به راحتی میتونند تا حداقل شش ماه حقوق یا مفت بگیرند و در آلمان یا فرانسه باشند و خیلی از این سربازها هم طی این شش ماه مدت قرارداد 5 ساله آنها تمام میشه و راحت برمیگردن آمریکا حالا یا قرارداد جدید می بندن یا کار جدید یا با توجه به سابقه سرباز کهنه ای میتونند در دانشگاه شروع به تحصیل مجانی بکنند.
    1
    14
    دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    دوباره پشت این قضیه چیه؟ لابد میخوان پول اسپیرین سربازها رو هم از دارایی های ایران بردارن. اینها هم دندون این اخوندا رو شمردن. میگن بزن، ما از حسابتون کم میکنیم
    0
    16
    دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    Hatef - پاریس، فرانسه
    عجب داستانیست! امت شهیدپرور دوباره باید سر کیسه را شُل کند!
    0
    11
    دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mahdi moud - تهران، ایران
    دو تا موشکی که سپاه شلیک کرد امریکا همون موقع فهمید پس امریکا که از لحظه شلیک هر موشکی در دنیا خبر داره و میدونه کجا میره . چرا و به چه علت جلوی موشک ها رو نگرفت و حتی موشکهایی که به آرامکو شلیک شد اونها دقیقا میدونن از کجا شلیک شده. تو پایگاه خالی مجروحش کجا بود حالا چه هدفی پشته این مجروح سازی ها خابیده باید منتظر بود
    0
    4
    ‌سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.