تهدید به قتل و تجاوز علیه نوجوان منتقد اسلام؛ پلیس فرانسه وارد عمل شد

یورونیوز :کریستوف کَستَنِر، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که پلیس این کشور وظیفه محافظت از یک نوجوان منتقد دین اسلام را برعهده گرفته است.
 
به گفته وزیر کشور فرانسه پلیس این کشور به دلیل موج تهدیدها علیه این نوجوان تصمیم به محافظت از او و خانواده اش گرفته است.
 
میلا نام نوجوان ۱۶ ساله فرانسوی است که به دلیل انتقادات تندش از دین اسلام در شبکه های اجتماعی تهدید به قتل و یا تجاوز جنسی شده است. این دختر نوجوان همجنسگرا حدود دو هفته پیش ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن به مقدسات دین اسلام توهین شده بود.
کریستوف کستنر تاکید کرده است که دولت این کشور وظیفه دارد از «حق» میلا برای «انتقاد از یک دین» دفاع کند. وزیر کشور فرانسه همچنین از کسانی که به گفته وی به بهانه «اسلام هراسی» اجازه «انتقاد از اسلام» ا نمی دهند انتقاد کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «در کشور ما حق توهین به مقدسات وجود دارد.» میلا از زمان انتشار ویدئوی جنجالیش در اینستاگرام نتوانسته است سر کلاس درس در دبیرستان حاضر شود. ژان میشل بلانکه، وزیر آموزش فرانسه در واکنش به وضعیت این نوجوان تاکید کرد که دولت شرایط را برای بازگشت میلا بر سر کلاس درس فراهم خوهد کرد.
 
گروهی از هم کلاسی های میلا از سخنان او ابراز انزجار کرده بودند. این نوجوان ۱۶ ساله چند روز پیش با حضور در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد که از سخنانش در مورد اسلام پشیمان نیست و «توهین به مقدسات» را حق خود می داند.
 
او با این حال ضمن عذرخواهی از کسانی که سخنانش برای آنها آزاردهنده بوده تصریح کرد که به دنبال هدف گرفتن افراد نبوده است. وی گفت: «من می‌خواستم به مقدسات توهین کنم، می خواستم از یک دین سخن بگویم و آنچه را که فکر می کنم بیان کنم.»
 
انتشار ویدئوی انتقاد میلا از دین اسلام سیاستمداران فرانسه را به دو گروه تقسیم کرده است. گروهی از آنها مانند کریستوف کستنر از میلا و «حق توهین به مقدسات» دفاع کرده اند. در مقابل گروهی دیگر مانند سگولن رویال، وزیر سابق محیط زیست از میلا به دلیل جنبه «توهین آمیز» سخنانش انتقاد کرده اند.
+26
رأی دهید
-5

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    اسلام یعنی دین مرگ
    5
    35
    جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Liberte - ارومیه، ایران
    این دختر نبایست همجنسگرایی خود رو که یک ناهنجاری است، علنی می کرد. متاسفانه چون از این زاویه دین اسلام رو هدف قرار داده، بیشتر به نفع اسلام عمل می کنه. والبته مسلمان هم حق ندارند، به هیچ وجه کسی رو به خاطر عقاید ش تهدید قرار بدند . مسلمانه اگه بخوان در هر اموری دخالت کنند و مثل پیروان ادیان دیگه و یا بی دین ها و یا خداپرستان سرشون تو لاک خودشون نباشه، همین نفرت دیگران و سخت تر کردن زندگی خودشون و عقب ماندگی از پیشرفت بشریت نیست.
    20
    3
    جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    اگر راست میگی و ازادی به مذهب توهین کنی یم کلام علیه دین اهود بگه و ببین افتاب غروب نکرده مثل تماته به سیخت میکشند یانه،از زمان از هم پاشی کمونیسم کنستنهای اسلحه از ترس اینکه مباد دکانشون تخته بشه فورا یک دشمن فرضی دیگری از کلاه جادو در اوردند ان هم اسلامیست، هر کشور جهان سومی که برای ایمها دم تکون نمیداد فورا مارک اسلامیست و بگد از ۱۱ سمپثامبر مارک تروریست را بهشون میچسپوندند و بعد هم حاجی هاجی مکه دست به دست هم میداند و اون مملکت را تصرف میکردند و هر چی مملکت سرمایدارتر بود به همان انازه بیشتر اسلامیست بود، حالا اگر هم یکی نمثل نوریگا تو پاناما پیدا میشد که مسلمان نبود میشد فورا قاچاقچی.شاه ایران نه ترورست بود نه اسلامیست یهو حقوق بشر ش ضعیف شد به این خاطر یک ایت الشیطانی مثل خمینی را جانشینش کردند که راحت بتونند به ایران بگن تروریست.
    5
    3
    جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. میدونید تهدیدها از کدوم دسته از مسلمانها میاد؟ اونهایی که با دلار امریکایی تغذیه میشن.چرا زمان اون خدا بیامرز کسی نمیگفت ایرانی تروریسته مگر انزمان ایرانیهاهم مسلمان نبودند؟شما برید دنبال موسس این گروهکهای تروریستی بگردید اگر دست اخر سر از لندن و واشنگتون و پاریس یا تلاویو در نیاوردید حرف اینها درست. من سخصا با مذهب در هر نوع و شکلش مخالفم و ان را عامل نفرت پراکنی و تحمیق خلقها میدونم، ولی حاضر هم نیستم به یک مسلمان یا یهودی یا مسیحی توهین کنم صرفا چون به یکی از این مذاهب معتقده.اینها اگر اینقدر با ازادی و حقوق بشر معتقدند چرا هزاران تن بمب الوده به عشای اورانیومی روی عراق و افغانستان و لیبی ریختند؟جواب خیلی راحت است.کنترل جمعیت به روش خودشون.
    1
    6
    جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    mitra55 - تهران ، ایران
    Liberte - ارومیه، ایران. همجنسگرایی ناهنجاری نیست.
    1
    12
    جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Liberte - ارومیه، ایران
    [::شمرالله - مونیخ، آلمان::]. ولی به نظر من که شما خیلی نسبت به غربی ها بدبین هستید. کنترل جمعیت با بمب های آلوده!؟ مگه اصلا چقدر تو بمباران ها کشته شدند؟
    3
    3
    جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    اگر اسلامیون شعور و منطق و معلومات مذهبی داشتند,این دختر خانم را دریک برنامه زنده تلویزیونی,دعوت بمباحثه میکردند تا مشخص شود حق با کدام طرف هست.ولی چون در این 1400سال از منطق خبری نبوده,متعصبین اسلامی به ترور و تهدید و جایزه برای تروریستها رو آوردند
    0
    9
    جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Liberte - ارومیه، ایران
    [::mitra55 - تورنتو، کانادا::]. ولی چیزی است که خلاف طبیعت است. برای خودشونم درنهایت جز افسردگی و بیماری های روحی و مقاربتی چیزی نخواهد موند. در نهایت هم پیر می شن نه همسری و نه فرزندی.
    7
    5
    جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. در بمبارانهای عراق یک میلیون نفر کشته شدند، البته این طبق امار وزارت جنگ امریکا است،که ۸۰ درصد از کشته ها عیرنظامی بودند، ولی این کشتها در مقابل جنایت الوده کردن وسیع عراق با اورنانیوم عنی شده هاوی در غسا'ی سلاحای استفاده شده در بمبارانها و جنگ بود، من شخصا در جنوب عراق چند بیمارستان را که بیماران سرطانی در انجا هستند دیدم، واقعا ادم هر چقدر بیوجدان هم باشد نمیتواند انچه که در بیمارستانها میبیبد نمیتواند تحمل کند، زن و بچه هایی که مراحل اخر سرطان عدد لنفاوی را میگزرانند، و ۱۰۰ در صد علت این جهش یا سرطان الودگی ناشی از سلاحهای بکار بگرفته شده در بمباران عراق بود، البته تنها عراق نیست افغانستان، لیبی و بالکان(یوگسلاوی سابق)، شما باید خودتون به اطراف بلگراد جاهایی که بمباران دفاح ضد هوایی یوگسلاوی شدید بود را ببینید، حتی در زمستان وقتی وارد منطقه میشوید ، حرارتی که از زمین حاصل تشعشات گاما است را روی پوست صورت و دستهاتان احساس میکنید،ماجرای گوشت الوده به ب اس ای یادتون میاد که یک مدت چقدر در اروپا ملت را با ان مشعول میکردند و اذهان را منحرف،
    0
    4
    جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    با توجه به اینکه عامل ب اس ای بیش از ۲۰ سال پیش کشف شده بود، ولی بعد معلوم شد علت این تراکم اخباری در مورد مرض جنون گاوی ، الوده شدن ۱۰۰ سرباز ایتالیایی در نزدیکی کسووو به مواد رادیو اکتو و عالیم سرطان در این سربازها بود،چون بیم ان میرفت این مسئله باعث ایجاد ترس و نآرامی شود سعی شد با تبلیغات جنون گاوی و در کنار ان قطر قطره از الودگی وسیع بالکان به مواد رادیو اکتیو به ملت اطلاع دهند. چندی پیش تو این المان یک استاد دانشگاه(استاد فیزیک هسته ای)که در برلین چند بار از این موضوع پرده برداشته بود مورد تمسخر قرار گرفت که الودگی این سلاحها نمیتواند انقدر شدید باشد، ایشات از عراق یک گلوله سلیک شده ات هواپیمای A۱۰ را هه حوالی یک تانک منهدم شده یافته بود به آلمان اورد بعد از انالیز در دانشگاه به ارتش المان اطلاع داده بود و انها از ایشان را خواستند که گلوله را به همراه به ازمایشگاه انها ببرد، ایشان همدر حین انتقال گلوله ای که ..به گفته انها کلاملا بی خطر بود بازداشت شد و به یک سال زندان بخاطر به همراه داشتن مواد الوده واتمی الوده کردن محی زیست محکوم شد و اینجور هم صدای این شخص خفه شد.
    0
    2
    جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    ...من بدبین به غریبها نیستم من نسل دوم هستم که در آلمان زندگی میکنم و بچه های من حتی قادر نیستند درست فارسی حرف بزنند،ولی این دلیل نمیشه که اگر مرتکب اشتباه شوند بگم نه اینها اشتباه نمیکنند.
    0
    2
    جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    [::Liberte - ارومیه، ایران::]. من از یک عراقی حوالی بصره شنیدم: میگفت قبلا اگر بچه دنیا میامد میگفتند پسر است یا دختر، حالا میپرسن سالمه.الودگی منطقه با اورانیم غنی شده باعث عقیم شدن مردها شده ،کنترل جمعت باید چه جور باشد. حجیبه چندین سال پیش پاپ بندیک(المانی) یک اخطار داد که زیاد روش مانور داده نشد و ان این بود که برای اولین بار در تاریخ جمعت مسلمانها بیش از مسیحی ها شده، بعد از این مسئله بود که جنگ ها در عراق و افغانستان شروع شد و بعد به اسم بهار عربی تمام کشورهای اسلامی دچار جنگ داخلی شدند،این هنوز اول کاره!
    0
    0
    یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.