ترمیمِ «معجزه‌آسای» ریه‌های سیگاری‌های سابق

فرادید:نتیجه این مطالعه نشان داد از هر ۱۰ سلولِ ریه ۹ سلول در سیگاری‌های فعلی دچار جهش شده بودند و این سلول‌ها شامل سلول‌هایی که می‌توانند سرطان ایجاد کنند هم می‌شدند. اما در سیگاری‌های پیشین، بسیاری از سلول‌های آسیب‌دیده با سلول‌های جدید که شبیه سلول‌های افراد غیرسیگاری بودند، جایگزین شده بودند.
 
سیگاری‌ها می‌توانند با ترکِ عادتِ سیگار کشیدن، وضعیت ریه‌های خود را به حالت اولیه برگردانند؛ زیرا نتیجه یک تحقیق نشان می‌دهد بعد از ترکِ سیگار سلول‌های سالم تولید می‌شوند که می‌توانند جایگزین برخی از سلول‌های آسیب‌دیده از تنباکو و در معرضِ سرطان شوند.
 
 سیگاری‌ها بار‌ها شنیده‌اند که با قطعِ مصرفِ سیگار می‌توانند خطرِ ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان ریه را در خود کاهش دهند و از آسیب‌های جدید به بدنِ خود پیشگیری کنند.
 
نتیجه تحقیقی که در مجله نیچر به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که منافع ترکِ سیگار بسیار بیشتر از این‌هاست؛ زیرا وقتی سیگاری‌ها این عادت را ترک می‌کنند، بدنشان از ذخیره سلول‌های سالم برداشت می‌کند و آن‌ها را جایگزین سلول‌های آسیب‌دیده از سیگار می‌کند.
 
پیتر کمپبِل یکی از نویسندگان این پژوهش از موسسه وِلکام سَنگِر در انگلستان، گفت: نتایج این پژوهش برای سیگاری‌هایی که می‌خواهند ترک کنند بسیار امیدبخش است.
 
او می‌گوید: «سیگاری‌هایی که مدت ۳۰، ۴۰ یا حتی بیشتر از آن سیگار کشیده‌اند به من می‌گویند دیگر برای ترک سیگار بسیار دیر است – دیگر آسیبی که نباید به بدن رسیده است.»
+14
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.