ارتباط میان کاهش وزن در میانسالی و مرگ زودرس

بر‌اساس این پژوهش تغییرِ وزن از چاق به غیرچاق خطر مرگ زودرس را تا ۳۰‌درصد افزایش می‌دهد. بیشترین خطر مرگ در بین کسانی مشاهده شد که در تمام طی دوران بزرگسالی چاق بودند. این افراد تا ۷۲‌درصد خطر مرگ زودرس را در خود افزایش دادند. 
 
 ارتباطِ بین اضافه وزن و خطرات سلامتی در بسیاری از تحقیقات ثابت شده است و اغلب گفته می‌شود کم‌کردن چند کیلوگرم وزن، در هر سنی، بهترین راه برای پیشگیری از مشکلات مربوط به چاقی است.
 
اما بر‌اساس یافته‌های پژوهشی که در ژورنال بی‌ام‌جی به‌چاپ رسیده و دانشمندان در آن ارتباط بین تغییرات در وزنِ بدن در دوران میانسالی و خطرات مرگ زودرس را سنجیده‌اند، قضیه به این سادگی‌ها هم نیست.
 
به گزارش فرادید به نقل از CNN، دانشمندان کشف کردند ارتباطِ بینِ چاق‌تر شدن و مرگ زودرس با افزایش سن کمتر می‌شود؛ در‌عوض کم‌شدنِ وزن در دوران میانسالی، به‌خصوص اگر پای بیماری‌های قلبی در‌میان باشد، ممکن است به مرگ زودرس بینجامد.
 
به‌عبارت‌دیگر، اگر افراد در سنین میانسالی و به‌بالا تصمیم بگیرند وزن خود را برای دستیابی به وزنِ سالم کاهش دهند، خطر مرگ را در خود افزایش می‌دهند.
 
نویسنده این پژوهش، پروفسور آن پَن، از دانشگاه هوآژونگ در چین، می‌گوید: «نتیجه یافته‌های ما نشان می‌دهد بهترین راه برای پیشگیری از مرگ زودرس کم‌کردنِ وزن در سنین جوانی است.»
+5
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.