«مشاهده» موارد بیماری کرونا در کردستان عراق؛ اعلام آماده‌باش در کرمانشاه

 مرز خسروی با عراق رادیو فردا :رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از اخباری مبنی بر مشاهده موارد بیماری کرونا در اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: «با وجود این اخبار عملاً ویروس کرونا پشت مرزهای غرب کشور رسیده و هم‌اکنون آماده‌باش کامل در مرزها و مراکز بهداشتی و درمانی استان وجود دارد.»
 
ابراهیم شکیبا، امروز پنج‌شنبه ۱۰ بهمن، افزود که یکی از علائم این ویروس، تب و «در همین راستا دستگاه‌های تب‌سنج در مرزها مورد استفاده قرار می‌گیرد.» او گفت که مراقبت‌ها در مرز تشدید شده و تمام مسافران ورودی کشور بررسی می‌شوند.
 
او به خبرگزاری صدا و سیما نیز گفت که «برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور اقداماتی چون کنترل ورود و خروج مسافران در فرودگاه تهران اجرا شده و در این مدت دو گروه گردشگر چینی به استان کرمانشاه وارد شدند که تمام نکات ایمنی و معاینات لازم از لحظه ورود تا هنگام خروجشان از استان تحت کنترل بود.»
 
رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تأکید کرد که «تاکنون گزارشی از ورود این ویروس به کشور نداشته‌ایم» و گفت: «در حال حاضر تنها دو اصل مهم از جمله شست‌وشوی مکرر دست‌ها و خودداری از دست دادن، روبوسی و در آغوش گرفتن افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، در اولویت است.»
 
ابراهیم شکیبا به خبرگزاری مهر نیز گفت که «بنابر آمار آکادمی گردشگری چین، سالانه ۱۲۰ میلیون گردشگر چینی به جهان سفر می‌کنند و سهم ایران از این رقم، چیزی حدود هزار و ۷۰۰ نفر است.»
 
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین صادق، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، نیز گفته‌است: «به دنبال احتمال انتشار ویروس کرونا در کشور عراق و اقلیم کردستان به تمام دستگاه‌های مربوطه تأکید می‌شود که تمهیدات لازم از طریق تشدید نظارت‌ها و آمادگی کامل … اتخاذ شود. او از مردم نیز خواست در صورت امکان سفرهای خود به این کشورها را لغو کنند.
مرادعلی تاتار، فرماندار قصرشیرین، هم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، با تکذیب حضور نداشتن نمایندگان بهداشت در مراکز قرنطینه‌ای بهداشت در مرزهای خسروی و پرویزخان گفت: «هم‌اکنون قرنطینه‌های بهداشتی در مرزهای خسروی و پرویزخان فعال است و تیم‌های بهداشتی در این مرزها برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام‌های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور دارند.»
 
همزمان، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، نیز روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، با بیان اینکه طبق اخبار واصله ۴ نفر مبتلا به کرونا ویروس در امارات شناسایی شده‌اند، گفت که در حوزه مدیترانه شرقی در کشورهای دیگری نیز موارد مشکوک گزارش شده و «شکی در ورود ویروس کرونا به منطقه خاورمیانه و نزدیک شدن به مرزهای ما وجود ندارد.»
 
کرونا ویروسی مشترک میان انسان و حیوان است که به دستگاه تنفسی حمله می‌کند و به شش‌ها آسیب می‌زند. این ویروس بسیار واگیردار است و از طریق تماس با هر چیزی که به آن آلوده شده باشد، تنفس، سرفه یا عطسه، قابل انتقال است.
 
نشانه‌های این ویروس از جمله آبریزش بینی، سردرد، سرفه، تب، تنگی نفس، لرزش و درد بدن و در موارد شدیدتر، عفونت درست شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزا است.
 
شمار جان‌باختگان بر اثر این بیماری در چین اکنون به ۱۷۰ نفر رسیده و روز پنج‌شنبه، کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که در این کشور بیش از ۷۰۰۰ نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. در خارج از چین، در ماکائو و هنگ‌کنگ حداقل ۸۰ مورد تأیید شده گزارش شده است.
+19
رأی دهید
-12

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    در توصیه های وزارت بهداشت دو مورد که خواندن نماز وحشت و رعایت حجاب است از قلم افتادند .
    1
    18
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    مرادعلی تاتار....این فرماندار یک شهر ایرانی است،قضاوت با شما!
    9
    13
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    یه دلیل جدید پیدا شد مسئولین آقازاده هاشون رو بفرستند اروپا و امریکا...از این ببعد توی مصاحبه از معصومه ابتکار بپرسه چرا بچه هات امریکا زندگی میکنن میگه بخاطر ویروس کرونا رفتن ..البته ما ملت گاگول هم که حافظه نداریم فوری قبول میکنیم...خخخ
    1
    10
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    شمرالله - مونیخ، آلمان
    در مسئله انتقال بیماری کرونا میگن از تماس با حیوانات خودداری کنید،ملت ایران چطور میتونه بدون تماس با جانورانی با عمامه سیاه یا سفید، با ریش و پشم انبوه و یقههای قهوه ای و روسری و سبیلکای پرپشت در جامعه زندگی کنه.حتی در چاو فاضلاب هم این انگلها حضور دارند!
    1
    11
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    بدون شک به ایران می‌‌رسد.بهداشت ما هم که امام زمانی‌ است. امام زمان خودش کمک می‌‌کند. ویتامین س زیاد مصرف کنید. دست‌ها را مرتب بشورید. روبوسی نکند. و تا اساس کردید .ویروس را اگرفته .حتما در نماز جهمه شرکت کنید. با همه روبوسی و یک ماچ گنده از لب امام جهمه بگیرید..بزرگترین خدمت به ملت ایران
    1
    10
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۹
    آذرمیانه - آذربادگان، ایران
    [::ordak - بن، آلمان::]. گیر نده بابا همش دنبال نژادپرستی هستید..حالا خوبه رفتید دیدید یه آلمانی قد بلند موطلایی خوش تیب با شما قد کوتاهای سبزه سیاه چه برخورد خوب میکنه باز میائید برای ما شاخ میشید
    7
    6
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    kadash - استکهلم، سوئد
    چک کردن مسافرها دم مرز با دستگاه تب سنج هیچ فایده ای نداره چون این ویروس تو دو هفته اول که وارد بدن میشه هیچ نشانه ای نداره ولی همچنان مسری هست. این کار نمایشیه و خود چینی ها هم فیلم پخش کردن که اینکارو‌میکنن و سعی داشتن مخفی کنن و کنترل شده جلوه بدن اما الان گندش در اومده و به تمام چین سرایت کرده .متقلب تر و بی وجدان تر از چینیها نداریم.
    1
    6
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    هیچی دیگه مسخره بازی از نوع ایرانی شروع شد. دیگه از این به بعد شب و روز کرونا کرونا میکنن. ول کنید بابا. این آخوندا و پاسدارا هزار برابر بدتر از کرونا هستن.
    2
    8
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    [::zarduscht - فرانکفورت، آلمان::]. طبق امام جعفر صادقی باهاش برخورد میکنند: معجون شیر الاغ موسی و پهن شتر شام ،یک مقدار خاک قبر حسین را با هم قاطی کنید و هر جا با ویروس کرنا برخورد کردید ،قداری از ان را فورا در چشمان ویروس فوت کنید تا کور شود و نتواند شما را پیدا کند.با وجود رمال باشیهای مثل اخوند تبریزیان(تاتار السلام) ویروس کرنا به قبر باباش(ویروس سارس) خندیده که بیاد ایران.
    1
    4
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    [::آذرمیانه - آذربادگان، ایران::]. من الان دیگر نسل دومم هم در المان زندگی میکنند و قد کوتاه هم در فامیل نداشتم و میانگین قد هم تا به حال در فامیل ۱۷۸ بوده،ولی از این هم بگذریم موطلایی(بلوند) که تو میگی و شنیدی در فرانسه بیشتر تا المان ولی تا به حال از هیچکس نه بدی< دیدم نه توهین نژادی به من یا یکی از اعضای خاموادم از طرف یک المانی اصل شده،در این مدت زندگی تو آلمان فقط یک بار شاهد توهین نژادی بودم ان هم دو نفر ترکیه ای بودند به گفته خودشون بیش از ۲۸ ساله با هم دوستن و رفت و امد خانوادگی دارندند، در یک بازی پوکر بعد از انکه یکی از اونها برد با هم درگیر شدند،وقتی طرفی که چند سال جوانتر بود گفت بابا دست بردار مابا هم برادرینم،در یک جمله اون به هش جواب داد برادر ،کدوم برادر من ترکم تو کردی،پس اگر میخواهی نژاد پرستی را ببینی کافیه به صفحه اول روزنامه خریت نگاه کنی که یک تصویر سیاه کله اون مردک اتا خورجین را زدن و نوشتن ترکیه مال ترکاست.این نژاد پرستی است نه جمله من. جمله من کاملا حق است چطور میتونن مردک تاتار را فرماندار یک شهر کر و عربنشین کنند.
    5
    7
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    امید۱۳۶۱ - لندن، انگلستان
    میگن اولین بار از کمپ البانی شرو شده ! مریم هم گرفته !؟؟ منافقای البانی دارن از کمپ فرار میکنن 😁، ولی از بس بیرون از کمپ نبودن گم شدن ، کسی ندیدشون!!!؟؟🤟😆
    2
    7
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    مدیریت بحران این اشگولها رو دیدیم تو سیل و زلزلة و حتی یه بارون ساده تو تهران. فکر نمیکنم اینبار هم چیزی غیر از این ببینیم. لابد منتظر باد میشن که ویروس رو باد ببره اونور
    1
    0
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان
    [::امید۱۳۶۱ - لندن، انگلستان::]. طرفدار مجاهد نیستم. ولی‌ به طور یقین از آنجا نیامده. اگر از یک جا . از "ک..." آخوند بیرون زده. و انتقال هم از طرف کسانی‌ که می‌‌لیسند.
    3
    0
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۲
    یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. نه بابا، بازم این خیلی بهتر از اون طیاره اوکراینیه است که صبح تا شب دیگه ما رو پاییده بودند. لااقل این اسمش آدم رو به یاد تویوتا کرولا و کارینا میندازه.
    0
    1
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    behran - کردستان، ایران
    [::ordak - بن، آلمان::]. دوست گرامی، شاید من تا قبل از اینکه با یکی از بهترین دوستانم که اصالتاً تاتار هستند آشنا نمیشدم، زیاد توجهی به این موضوع نمیکردم ولی با توجه به انساندوستی و حس مسئولیت پذیری و دانش این شخص، وجودشان را برای هر قسمتی از ایران مایه اثرات مثبت و امید بخش میدانم و این کامنت هم صرفاً بنابه حس ارج نهادن به این دوستی و توجه به شخصیت و منش فردی انسانها سوای دسته بندی های نژادی و قومی و دینی و غیره نگاشته شد و نه مته به خشخاش گذاشتن کامنت شما!
    1
    4
    ‌پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::behran - کردستان، ایران::]. ایول به تو. من یه رفیق سنندجی دارم که موزیسین هست. مثل توئه. و مثل من. از آدم بد بدش میاد از آدم خوب خوشش میاد. میخواد کرد باشه تورک باشه لر باشه فارس باشه آفریقایی باشه یا غیره. البته به نظر من هر فردی حق داره در دفاع از توهین به اصالت و فرهنگ و قومیت و ریشه خودش اعتراض و انتقاد و پاسخ دهنده باشه. مشکل اینه مثلا یه تورک در برابر توهین یکی قد الم میکنه میگن پان تورکیسمه. در کل این بنده خدا اردک و سایر پروفایلهاش بیکار میشینه یه چیزی کلمه تورک و تروکیه توش باشه سریع بپره یه چیزی بگه. کاش انتقادش منطقی و مستند باشه تا ما چیزی یاد بگیریم. من بارها از کردها انتقاد کردم. اما نه به کرد بودنشون بلکه به صفا یک رفتار یا تفکر غلط که بین بعضیاشون باب شده بود. قطعا همون ایراد از تورکها هم اگر بوده باشه آزارم داده. در کل این غافله عمر عجب میگذرد. من که مدتیه از انسانها گذر کردم و دارم از گربه ها حمایت میکنم و در گروهها پیگیر بیماری و تغذیه اونها هستیم. خیلی خیلی کار سختیه. تمام وقت استراحت و تفریح و پولمو گرفته. چون 99/99 آدما اهمیتی نمیدن و بارش رو دوش عده کمیه
    0
    3
    جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    ordak - بن، آلمان
    [::behran - کردستان، ایران::]. بسیار ممنون ا هستم از اطلاع رسانیتون، خدا به همه این ظرفیت را بده که در مقابل حرف حساب و منطقی قد علم نکنند . دوست گرامی همانطور که شما فرمودید هر کس تجربه خود را دارد و اینجا طبق ظرفیت نه عقلی بلکه تجربی خود کومنت میگذارد، من اکثر دوستان بسیار نزدیکم اذری هستند و من حتی در جمع خانواده خودم مشکل داشتم ولی با دوستان تا به حال دچار مشکل نشدم، ولی این دلیل نمیشه که اگر کسی نظری در مورد انها داد فورا به ایشان حمله ور شوم، من همنیطور دوستان کرد، بلوچ و عرب زیادی هم دارم که قابل تقدیر و احترامند و اگر جایی مسئله ای در اینجا نقد میکنم منظورم توهین به شخص خاص یا تیره یا نژاد خاص نیست. پاینده باشید
    1
    1
    جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    behran - کردستان، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. امیر جان، بسیار کار خوبی میکنی، اثرات مثبت عشق و توجه به حیوانات را به مرور در همه شئونات زندگی ات حس خواهی کرد
    0
    4
    جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    behran - کردستان، ایران
    [::ordak - بن، آلمان::]. دوست گرامی، ابتدا از اینکه برخورد مثبتی نسبت به نظر من داشتین از شما سپاسگزارم؛ و باور کنین آنچه ما انسانها را از هم متمایز میکند، منافع شخصی افسار گسیخته و خود شیفتگی و زیاده طلبی و سود جویی فردی است، که در پوششهای قومی و دینی و غیره قرار میگیرد و سزاوار نیست برای ایستادگی در مقابل آن وارد درگیریهای فرسایشی و بیهوده قومی و زبانی و دینی شویم.
    0
    3
    جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.