برگهایی از زندگی جان باختگان سقوط هواپیمای اوکراین (بخش سوم) : دکتر ندا صدیقی

ایران وایر ،مریم دهکردی
داستان هواپیمای اوکراینی که با شلیک دو موشک از سوی سامانه پدافندی ایران ساقط شد هنوز در صدر خبرهاست. هر یک از مسافران آن پرواز ناتمام قصه و روایتی دارند. بعضی‌هایشان را آدم‌های بیشتری می‌شناختند و بسیار درباره‌شان سخن گفته‌اند. داستان بعضی از آن‌ها اما ناگفته مانده است. مثل داستان «ندا صدیقی»؛ پزشک و اپتومتریست ساکن کانادا که برای ملاقات با پدر سالمندش از تعطیلات ژانویه استفاده کرد و به ایران آمد.
 
ندا صدیقی، متولد شهرستان شاهین‌دژ، فارغ‌التحصیل رشته چشم‌پزشکی از دانشگاه شهید بهشتی تهران و دارای برد تخصصی چشم‌پزشکی انتاریو کانادا، محقق دانشگاه واترلو و پزشک کلینیک چشم‌پزشکی ریجموند هیل استان انتاریو کانادا بود.
 
دکتر صدیقی روز قبل از پرواز به ایران با همه همکارانش در کلینیک «ریچموند هیل» صبحانه خورد و به آن‌ها قول داد وقتی برگردد همه آن‌ها را برای شام دعوت کند. اتفاقی که با تراژدی سقوط هواپیما در صبح ۱۷دی‌۱۳۹۸ هرگز رنگ واقعیت نگرفت.
 
یکی از کسانی که ندا را از نزدیک می‌شناسد از تلاش او برای آوردن خواهرزاده‌اش به کانادا حرف میزند: «می‌خواست خواهرزاده‌اش را پیش خودش بیاورد. عاشق خواهرزاده‌اش بود و خودش یک پسر داشت.»
 
بیماران ندا پس از شنیدن این‌که پزشکشان جزو مسافران پرواز ناتمام بوده، راهی کلینیک او شده‌اند: «بیمارانش وقتی خبر را شنیدند، به کلینیک آمدند. می‌خواستند مطمئن شوند خبر درست است. ندا هشت سال قبل به کانادا مهاجرت کرده بود و در شش سال اخیر در کلینیک ریچموند هیل کار می‌کرد. بیمارانش را می‌دیدم که گریه می‌کنند و از کلینیک خارج می‌شوند. ما هیچ‌وقت او را فراموش نمی‌کنیم.»
 
ندا صدیقی، ۴۰ ساعت در هفته را با همکارانش در کلینیک ریچموند هیل می‌گذراند. همکارانش او را فردی مهربان، پرتلاش و امیدوار توصیف می‌کنند که پس از مهاجرت موفق شده بود به‌خوبی در جامعه میزبان خود را بازیابد. او به گفته همکاران و دوستانش زنی سخت‌کوش و مهربان بود و امیدوار بود بتواند آینده بهتری برای فرزند خودش و خواهرش رقم بزند.
+61
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۸
    scandal - برلین، آلمان

    روانش شاد! رژیم ایران قاتل افراد فرهنگی و خوش قیافه و از مهمتر قاتل افراد انساندوست
    5
    61
    جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان

    برای جنایتکاری مثل قاسم کتلت انهمه تبلیغات میکنند این نشان دهنده این حقیقت است انسانهای واقعی و کامل احتیاجی به تبلیغ دنباله ندارند و از تعریف و تمجید متملقان بینیازند. زیر خاک کردن قاسم قرمه و خاکسپاری جانباخته گان جنایت رژیم و باند تروریستی سپاه بیانگر همه چیز است.
    5
    55
    جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.