بوریس جانسون: سقوط هواپیمای اوکراین نشان داد که درگیری بیشتر باعث فاجعه بیشتر می‌شود

یورونیوز :ایران بامداد شنبه اعلام کرد که حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی تهران، در پی خطای انسانی روی داده است.
 
هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین بامداد چهارشنبه در محمود آباد شهریار سقوط کرد و تمام سرنشینان آن که ۳۲ نفر از آنها اتباع دیگر کشورها بودند، جان باختند.
 
بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا، اعتراف ایران مبنی بر هدف گیریِ اشتباهی هواپیمای اوکراینی را «نخستین گام مهم» توصیف کرد و گفت: «اکنون باید برای انجام تحقیقات بین‌المللی کامل، شفاف و مستقل همچنین برای بازگرداندن کشته شدگان این حادثه به کشورهایشان اقدام شود.»
 
آقای جانسون حادثه سقوط این هواپیما را «غم انگیز» توصیف و اعلام کرد که بریتانیا با کشورهایی که در این حادثه آسیب دیده‌اند، از جمله کانادا و اوکراین همکاری خواهد کرد.
 
در میان کشته شدگان این حادثه، دست‌کم نام چهار شهروند بریتانیایی دیده می‌شود. آقای جانسون تاکید کرد: «ما هر کاری که بتوانیم برای حمایت از خانواده‌های چهار قربانی این حادثه انجام خواهیم داد.»
 
او با اشاره به تنش‌های خاورمیانه نیز گفت: «بسیار حیاتی است که اکنون همه رهبران یک راه دیپلماتیک را برای حل و فصل درگیری‌ها در منطقه دنبال کنند... این حادثه غم انگیز، اهمیت تنش‌زدایی در منطقه را برجسته کرد. همه ما به وضح می‌توانیم ببینیم که درگیری بیشتر تنها به ضرر و فاجعه بیشتر منتهی خواهد شد.»
+16
رأی دهید
-100

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۲
    یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک

    از همون روز اول کاملا مشخص بود که عوامل اصلی این فاجعه جانگداز دولت ارتجاعی انریکا هست. این طیاره داشته نزدیک یکی از مقرهای سپاه می‌شده، یهو یه چرخش ناگهانی میکنه و قیافش میشه شبیه فانتوم، خدمه ضد هوایی هم در این شرایط حساس گمان می‌کنند که این ناکسا حمله رو شروع کردند و دمشون گرم قشنگ خال رو میزنن (یعنی اینا بدونند که اگه بخوان هوایی حمله کنند، موشک‌های ما با پی‌گیری دقیق ساقطشون میکنه).
    51
    0
    شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    آزاذه - تهران، ایران

    انگلیس هم که حامی پر و پاقرصته خرمنه ای
    1
    33
    شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    Revolver_Ocelot - رشت، ایران

    بوریس جانسون هم فهمید اینا چه احمق های ناشی هستند که حتی نمیتونن یه موشک رو به درستی شلیک کنن ، اونوقت آمریکا رو به مبارزه دعوت میکنند ، مرگ بر علی چلاق
    0
    35
    شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Kumasi - کوماسی، غنا

    خفه شودلقک انگلیسی، آخوند محصول دست شما وتا الان تحت حمایت شما ها برتخت تکیه زده...اشتباه ما ایرانی ها اینه که محتاج کمک شما واستادیم برای دفع آخوندها......داری خوب به ملت ما ضربه میزنی....
    1
    35
    شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    حالا درک می‌‌کنم.چرا تمامی‌ دنیا مخالف هستند. که ما بمب اتم داشته باشیم. ترس از این دارند .که ما ایرانی‌‌ها برای همیشه نابود شویم. آخوند‌ها همیشه آدرس عوضی‌ دارند. مثل امام امت. اون هم همیشه می‌‌گفت. راه قدس از کربلا می‌‌گذرد.نتیجه را که دیدیم.
    0
    23
    شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    [::یا فاطمه زهرا - آرهوس ، دانمارک::]. دیگه تو زر نزن بابا
    1
    29
    شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    ادوینو - گوالف، کانادا
    شما درآخر در مناظره با احمدی بینژاد نگفتید که واون خانه ای که دارید با چه پولی خریدید شما هر چی دارید از همین چلمک رهبر د ارید حالا میگید ایشون صلاحیت رهبری ندارد و این پادشاه عمامه بسر باید بره و حتما شما بشید رهبریا رییس جمهور مثل ماندلا اما اون کجا وشما .
    0
    1
    دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.