وزیر دفاع آمریکا: آماده‌ایم جنگی که شروع نکردیم را تمام کنیم

العربیه :وزیر دفاع آمریکا درباره حمله ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق اعلام کرد که این کشور به دنبال «شروع جنگ با ایران» نیست اما اگر جنگی شروع شود آماده است که کار را «تمام» کند.
 
مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان، چهارشنبه 8 ژانویه 2020، بیان کرد: «ما به دنبال شروع یک جنگ با ایران نیستیم اما آماده‌ایم که کار را تمام کنیم».
 
او از« شواهد و مدارک» برای توجیه کشتن سلیمانی نام برد و تاکید کرد که آمریکا این مدارک را دارد.
 
اسپر در ادامه افزود: «می‌توانم اطمینان دهم که شواهد ما متقاعدکننده است. واقعیت این است که سلیمانی حین ارتکاب جرم گرفتار شد. فرمانده یک سازمان تروریستی در حال دیدار با فرمانده یک سازمان تروریستی دیگر و انجام هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حملات علیه دیپلمات‌ها، نیروها یا مراکز آمریکا بوده‌اند. فکر می‌کنم اقدام ما برای حذف این افراد از میدان جنگ درست بوده است».
 
او ضمن دفاع از تصمیم خود برای ارائه گزینه کشتن سلیمانی به ترامپ، اعلام کرد که «زمان آن رسیده بود که فرمانده یک سازمان تروریستی از میدان جنگ حذف شود».
 
وزیر دفاع آمریکا از تبعیت این کشور از قوانین جنگ‌های مسلحانه، در صورتی که «جنگی با ایران دربگیرد»، خبر داد.
 
اسپر در پاسخ به این سوال که در صورت بروز جنگ آیا وی از دستورات دونالد ترامپ مبنی بر حمله به مراکز فرهنگی ایران سرپیچی خواهد کرد، گفت: «آمریکا از قوانین جنگ مسلحانه تبعیت می‌کند».
 
او با تاکید بر اینکه سربازان آمریکایی از عراق خارج نخواهند شد، در پاسخ به سوالی درباره «یک نامه افشا شده» مبنی بر «خروج نیروهای آمریکایی از عراق» تاکید کرد: «پیش‌نویس یک نامه هیچ اهمیتی ندارد».
 
پس از حمله موشکی ایران به پایگاههای آمریکایی در عراق، طی بامداد امروز، وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که حداقل دو پایگاه نظامی در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است هدف موشک هایی قرار گرفته که از سوی ایران شلیک شده است.
 
در بخشی از بیانیه پنتاگون آمده است که «ایران بیش از 12 موشک به سمت نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق شلیک کرد. روشن است که این موشک‌ها از ایران شلیک شده و دستکم دو پایگاه میزبان نیروهای آمریکایی در الأسد و اربیل را هدف قرار داده است».

این بیانیه می‌افزاید: «در حال کار روی ارزیابی اولیه خسارت هستیم».
 
سپاه پاسداران ایران نیز اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» در استان انبار عراق را به تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه موشک باران کرده است.
 
بنا به گزارش ها، پایگاه دوم که هدف حمله قرار گرفته در نزدیکی فرودگاه اربیل قرار دارد.
 
شبکه‌های خبری سی‌ان‌ان و فاکس نیوز آمریکا به نقل از منابع خود گزارش داده‌اند که در این حملات سربازان آمریکایی کشته نشده اند.
 
این رسانه‌ها از زخمی شدن چند عراقی در این حملات گزارش داده‌اند. این گزارش‌ها رسما تایید نشده است.
 
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این تحولات در توییتی نوشت: «در پی بمباران محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق از نزدیک اوضاع را دنبال می‌کنم. ما باید از ایمنی خدمه نظامی آمریکا اطمینان حاصل کنیم، از جمله به تحریک‌های بی دلیل از سوی دولت (ترامپ) پایان دهیم و از ایران بخواهیم به خشونت پایان دهد. آمریکا و جهان تحمل یک جنگ دیگر را ندارد».
+10
رأی دهید
-6

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    RAHSHENAS - برلین، آلمان
    بنظر نمیرسه که این مملکت نه با سلطه رژیم فعلی ، نه با حکومت شاهنشاهی ،نه با نیروی آمریکائی و نه با هیچ نیروئی درست بشه . این مملکت فقط به یک ارتش روانپزشک و روانشناس و کلی تیمارستان نیاز داره ، شاید در چند نسل آینده شفا پیدا کنه .
    1
    9
    ‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    kadash - استکهلم، سوئد
    ماله چند روز پیشه.این حرف رو بعد از حمله به سلیمانی و چند روز قبل از حمله ایران زد.
    1
    5
    ‌چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.